شناسهٔ خبر: 64014458 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت گاز استان خبرداد؛

پایان عملیات مقاوم‌سازی شبکه و تأسیسات گازرسانی در ۱۸ شهر فارس

مدیرعامل شرکت گاز فارس از پایان عملیات مقاوم‌سازی شبکه و تأسیسات گازرسانی در ۱۸ شهر فارس خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر میدان‌شاهی روز سه‌شنبه با اشاره به قدمت تأسیسات و شبکه‌های گازرسانی  شیراز به عنوان اولین شهر گازدار کشور، اظهار کرد: با توجه به ضرورت مقاوم‌سازی شبکه و تأسیسات فرسوده گازرسانی با هدف کاهش خطرات و آسیب‌پذیری در مقابل حوادث طبیعی و شرایط بحرانی، ۳۳شهر در سطح استان نیازمند بلوک بندی و ایزولاسیون بوده که بلوک بندی ۱۸شهر به اتمام رسیده، بلوک بندی ۶شهر در دست اقدام بوده و ۹شهر نیز در حال برگزاری تشریفات اخذ پیمان است.

وی با اشاره به انجام بلوک‌بندی در شهرهای شیراز و صدرا به متراژ حدود ۶هزار کیلومتر گفت: عملیات اجرایی مقاوم‌سازی پنج کیلومتر شبکه در شهر شیراز به منظور اجرای بلوک‌بندی و ایزولاسیون، در حال اجراست و راه‌اندازی ۴۷ سامانه قطع اضطراری جریان گاز ایستگاه‌های شیراز نیز در دست اقدام است.

میدانشاهی با تأکید بر اهمیت اجرای پروژه‌های مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی شبکه‌ها افزود: در پنج ایستگاه، سکوهای پیلار اجرا شده و طراحی برداشت محاسبه و آنالیز دیتاهای ژئودوزی پیلارهای شیراز در دست اقدام است و همچنین تجهیز ۲ دستگاه ایستگاه تقلیل فشار سیستم شتابنگاری و لرزه‌ای در حال اجراست.

این مقام مسئول با اشاره به تخصیص اعتبار بودجه چند برابری به کمیته مقاوم‌سازی شرکت گاز فارس بیان کرد: مقاوم‌سازی زیرساخت و نقاط آسیب‌پذیر در بخش‌های مختلف ساختمان‌های اداری، ساختمان‌های ایستگاه‌ها و شبکه و تأسیسات گازرسانی یکی از اولویت‌های مهم این شرکت است که با تلاش همکاران در کمیته مقاوم‌سازی شرکت گاز فارس و تشکیل اتاق عملیات ویژه سریعتر از پیش، در شهر شیراز و استان در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت گاز فارس عنوان کرد: با توجه به شناسایی تعداد ۱۰۵ ایستگاه TBS و ۱۹۳ ایستگاه CGS نیازمند مقاوم سازی، بازسازی ۱۶ساختمان ایستگاه های تقلیل فشار TBS و CGS استان به پایان رسیده و مطالعه و طراحی ۲۵ ابنیه ایستگاه تقلیل فشار TBS و CGS انجام گردیده و شروع عملیات در شهر شیراز و سطح استان در سال جاری در برنامه قرار دارد و هم زمان ۲۶ایستگاه تقلیل فشار TBS و CGS در حال برگزاری تشریفات مناقصه است.

وی اضافه کرد: بر اساس مطالعات و پیش ارزیابی‌های انجام شده بر اساس سن بنا و وضعیت ساختمان، تعداد ۵۴ ساختمان نیازمند مقاوم‌سازی مشخص‌شدند.

میدانشاهی افزود: عملیات مقاوم‌سازی سه ساختمان اداری به پایان رسیده و ۲ ساختمان نیز در حال اجرا است و طراحی مقاوم.سازی ۹ساختمان اداری نیز انجام شده، ۱۵ ساختمان نیز در دست طراحی توسط مشاور ساختمانی است.

مدیرعامل شرکت گاز فارس گفت: با تلاش و روحیه همدلی کارکنان این شرکت، امیدواریم افزون بر مقاوم‌سازی و مدیریت بحران، بتوانیم به سبب بهره‌مندی از قدمت این سازمان و شبکه‌ها و تأسیسات گازرسانی به عنوان نمونه ای از دانش‌آموخته‌ای، تجارب کاربردی خود را در اختیار سایر شرکت‌های گاز استانی قرار دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما