شناسهٔ خبر: 64005960 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آیین تجلیل از فعالان فرهنگی اربعین حسینی در قزوین 

مراسم تجلیل از فعالان فرهنگی و اصحاب رسانه در اربعین حسینی در حسینیه امامزاده حسین (ع) قزوین برگزار شد.

صاحب‌خبر -

آیین تجلیل از فعالان فرهنگی اربعین حسینی در قزوین 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مسئول کمیته فرهنگی وآموزشی ستاد اربعین حسینی استان در این مراسم گفت: گام برداشتن در مسیر سالار شهیدان یک لطف الهی و کاری ماندنی است و ثواب آن را خواهیم دید.

حجت الاسلام عباس افشار افزود: در این اجتماع عظیم، دوستداران اهل بیت، از ده‌ها کشور دنیا و از ملیت‌های مختلف، با خلوص و عشق، دور هم جمع می‌شوند تا برای امام خود سوگواری کنند.

وی اضافه کرد: مردم و دوستداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در قالب برپایی موکب‌های حسینی، زائران اربعین را در این پیاده‌روی عظیم همراهی می‌کنند و بسیاری از نیاز‌های ضروری رهروان این مسیر را تامین می‌کنند.

حجت الاسلام افشار گفت: در ایام اربعین در کنار مسئولان موکب ها، دست اندرکاران برگزاری مراسم و خدمت رسانانان شاهد فعالیت رسانه‌ای بسیار مطلوبی بودیم و رسانه ملی، خبرگزاری ها، مطبوعات و سایت‌های خبری و فضای مجازی سنگ تمام گذاشتند و اطلاع رسانی مناسبی صورت گرفت.

مسئول کمیته فرهنگی وآموزشی ستاد اربعین حسینی استان گفت: کسانی که در فضای مجازی و رسانه‌ها فعالیت می‌کنند و قلم و بیان و دوربین و جایگاهی دارند و به دیده شدن حماسه‌های اربعین کمک کردند از اجر الهی نیز برخوردارند.

وی ادامه داد: گام برداشتن در مسیر سالار شهیدان یک لطف الهی و کاری ماندنی است و ثواب آن را خواهیم دید
حجت الاسلام افشارافزود: با همکاری صدا و سیمای مرکز قزوین یک تیم رسانه به کربلا اعزام و از همه موکب‌ها گزارش تهیه  و در سطح شبکه‌های سراسری پخش شد.

 مسئول کمیته فرهنگی وآموزشی ستاد اربعین حسینی افزود: برگزاری مسابقه عکس، توزیع یک هزار هدیه برای کودکان عراقی و توزیع هدایا برای موکب داران عراقی، برگزاری مسابقه کتابخوانی و توزیع صد‌ها بسته فرهنگی میان زایران، تصحیح قرائت نماز و جمع اوری دل نوشته زائران از اقدامات فرهنگی انجام شده در اربعین امسال بود.

حجت الاسلام افشار خاطرنشان کرد: ۲۶ خدمت توسط کمیته فرهنگی ستاد اربعین به زائران ارائه شد و با برنامه ریزی انجام شده با اداره تبلیغات اسلامی و دبیر ستاد اربعین ۶۰ مبلغ به کربلا اعزام شد و در این عرصه در کشور شاخص بودیم.

نظر شما