شناسهٔ خبر: 63998926 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رسانه ها در ترویج فرهنگ وقف نقش آفرین هستند

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: با کمک خبرنگاران و فعالان رسانه می توانیم فرهنگ وقف را در جامعه بیشتر تریوج کنیم. معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: با کمک خبرنگاران و فعالان رسانه می توانیم فرهنگ وقف را در جامعه بیشتر تریوج کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛  مراسم تجلیل از فعالان فرهنگی و اصحاب رسانه در اربعین حسینی دوشنبه شب با حضور حجت الاسلام حاج ابراهیمی مسئول بعثه مقام معظم رهبری منطقه تهران، انبارلویی مدیرکل صدا و سیمای قزوین، خورشیدی مدیرکل امور اجتماعی استانداری، سلیمی مدیر حج و زیارت، سرهنگ طاهرخانی رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان، حجت الاسلام  افشار مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان قزوین درحسینیه امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام عباسپور معاون فرهنگی اداره اوقاف قزوین در این مراسم اظهارداشت: اربعین خودش کار رسانه ای است و اگر در این پروژه  عظیم مردم و رسانه ها نباشند کسی این حماسه را به این زیبایی درک نمی کند.

وی افزود: قلم شما خبرنگاران  تاثیرگذار است و امیدواریم آن را در ترویج وقف نیز بکار گیرید تا این سنت حسنه بیشتر در جامعه شناخته شود.

عباسپور بیان کرد: دو درصد موقوفات با نیت حضرت زهرا(س) است و با اطلاع رسانی بیشتر می توانیم این میزان را افزایش دهیم و از برکات معنوی وقف بهره مند شویم.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآورشد: از محل وقف ۲ میلیارد تومان در ایام اربعین به موکب داران و هیئت های مذهبی و اعزام زائریان در طرح شمیم وحی در ایام اربعین کمک شد و یکی از مواکب متعلق به اداره اوقاف قزوین بود که خدمات ارزشمندی ارائه داد.

وی بیان کرد: موقوفات متعلق به مردم است و باید عواید آن را بالا ببریم تا اجرای نیت واقف را هم داشته باشیم.
 
عباسپور از تلاش عکاسان، خبرنگاران، فیلمبرداران و فعالان فرهنگی در پیاده روی اربغتلاش وصف ناپذیری داشتند تا پیاده روی اربعین تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام

نظر شما