شناسهٔ خبر: 67339597 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۳ تیر ۱۳۸۰: سفیر کویت گفت مردم این کشور هیچ گاه کمک‌های شما را در زمان اشغال فراموش نخواهند کرد

خاطرات هاشمی رفسنجانی: [آقای علی سلیمان‎سعید]، سفيركويت، براى خداحافظى آمد. به خاطر رفتارى‌كه در زمان اشغال‌كويت توسط عراق، با آنها كردم، قدردانى‌كرد وگفت، مردم‌كويت، هيچ‌گاه آن مواضع وآن‌كمك‌ها را فراموش نمى‌كنند. اظهاراميدوارى‌كردم، با حل‌شدن مشكل بعث عراق، نيروهاى بيگانه‌كه به بهانه آن در منطقه‌اند، از منطقه بروند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.
 
۳ تیر ۱۳۸۰: [آقای علی سلیمان‎سعید]، سفيركويت، براى خداحافظى آمد. به خاطر رفتارى‌كه در زمان اشغال‌كويت توسط عراق، با آنها كردم، قدردانى‌كرد وگفت، مردم‌كويت، هيچ‌گاه آن مواضع وآن‌كمك‌ها را فراموش نمى‌كنند. اظهاراميدوارى‌كردم، با حل‌شدن مشكل بعث عراق، نيروهاى بيگانه‌كه به بهانه آن در منطقه‌اند، از منطقه بروند. 
 
آقاى مسيح مهاجرى، [مشاور اجتماعی رییس‌جمهور و مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی] آمد وگفت،سياستمدارى رهبرى شكست‌خورده و خيلى‌ها ديگر آن را قبول ندارند و دوم خردادي‌ها، قدم به قدم جلو مى‌آيند و جواب نامه آقاى [مهدی] كروبى،[رییس مجلس، در مورد تحقيق و تفحص از سازمان صداوسیما]، از سوى رهبرى، يك عقب‌نشينى آشكار است.گفت، دفتریان رهبرى هم سرخورده شده‌اند و براى نجات از اين وضع، چاره‌جويى‌كرد وگفت، مى‌خواهد نامه مفصلى به رهبرى بنويسد.  
 
عصر مصاحبه‌اى با مديران و مدرسان رشته علوم سياسى دانشگاه باقرالعلوم قم داشتم.  نظر اسلام به سياست را از زاويه جديدى مطرح كردم كه با سبك معمول كلاس‌هاى آنها متفاوت است؛ با معرفى مكتب اسلام به عنوان يك مكتب‌كامل و داراى جهان‌بينى و ايدئولوژى و استراتژى و تاكتيك و حضور سياست اسلامى، دركليه شئون انسان و جامعه و مديريت نظام.  
 
در جلسه امروز مجلس هم آقاى [مهدی] كروبى، [رییس مجلس]، به خاطر شيوه اظهارنظر در مورد ضعف‌ها و جلسات، مورد اعتراض شديد جمعى از نمايندگان قرارگرفته است. اصلاح قانون صداوسيما تصويب‌شده‌كه بى‌ سرو صدا نخواهد بود.   
 
دولت جديد يوگسلاوى، حاضر شده در مقابل اخذ وام از صندوق بين‌المللى پول، [اسلوبودان] ميلوشويچ، [رییس‌جمهور صربستان] را تحويل دادگاه جنايات جنگى لاهه بدهد.  در مقدونيه، درگيرى بين آلبانى‌تبارها و دولت، تشديد شده است. سفر پاپ [ژان‌پل دوم، رهبر کاتولیک‌های جهان] به اوكراين، با سردى از سوى مسيحى‌هاى اُرتدكس مواجه شده؛ با اينكه از رفتار بد كاتوليك‌ها، پوزش خواسته است. دركشور پرو، زلزله با 8/7 درجه در مقیاس ريشتر روى داده؛ با صدها مجروح و ده‌ها كشته.
لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما