شناسهٔ خبر: 63986707 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

اوضاع فاجعه‌بار بیمارستان خان‌یونس در پی تشدید حملات صهیونیست‌ها/ ۲۹۶ نفر از کادر پزشکی در جنگ غزه به شهادت رسیده‌اند

با ورود به شصت و ششمین روز عملیات «طوفان‌الاقصی» شاهد هستیم که آتش‌بس موقت مابین رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین با کارشکنی و خصومت این رژیم اشغالگر و نامشروع به پایان رسید و حملات و بمباران نوار غزه توسط ارتش «اسرائیل» از سر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: شصت و ششمین روز از انجام موفقیت‌آمیز و غافلگیرانه عملیات «طوفان‌الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین علیه رژیم صهیونیستی می‌گذرد و این رژیم اشغالگر و نامشروع پس از آتش‌بسی یک هفته‌ای به بهانه عدم همکاری گروه حماس در تبادل و آزادسازی اسرای اسرائیلی از روز جمعه ۱۰ آذرماه حملات خود به نوار غزه و بمباران این شهر را از سر گرفته است.

ده‌ها شهید و زخمی در حملات صهیونیست‌ها به غزه

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که تنها در یک مورد از حملات جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه یک منطقه مسکونی در المغازی واقع در مرکز نوار غزه دست کم ۲۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

از طرف دیگر، اشغالگران صهیونیست بعد از انجام این حمله وحشیانه مانع رسیدن خودرو‌های امدادرسان به محل جنایت در غزه شدند. همچنین صدای انفجار‌های پی در پی در محور شمالی خان یونس به گوش می‌رسد. جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی منطقه میان خان یونس و دیر البلح را بمباران کردند.

ویرانی ۶۱ درصد از منازل مسکونی غزه/ نبرد شدید مقاومت با صهیونیست‌ها در غزه

حمله اشغالگران به منازل اسرای فلسطینی

از سوی دیگر عناصر متجاوز ارتش رژیم صهیونیستی به صورت گسترده طی ساعت‌های گذشته به مناطق مختلف کرانه باختری حمله کردند. این متجاوزان به منازل اسرای آزاد شده در منطقه یعبد واقع در جنوب غرب جنین و یکی از مناطق شهر البیره در کرانه باختری یورش بردند.

گزارش‌های رسانه‌ای از وقوع درگیری‌های گسترده میان نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران در منطقه یعبد حکایت دارد. عناصر ارتش این رژیم بعد از حمله به منطقه یعبد به صورت گسترده اقدام به بازداشت جوانان فلسطینی کرده و تک تیراندازهای این رژیم بر روی ساختمان‌های این منطقه مستقر شدند.

ویرانی ۶۱ درصد از منازل مسکونی غزه/ نبرد شدید مقاومت با صهیونیست‌ها در غزه

ویرانی ۶۱ درصد از منازل مسکونی غزه

دفتر اطلاع رسانی دولت غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون ۶۱ درصد از منازل فلسطینی‌ها در این باریکه را تخریب و نابود کرده است. در بیانیه صادره از سوی این دفتر آمده است: اشغالگران صهیونیست بیش از ۳۰۵ هزار واحد مسکونی را در جریان حملات وحشیانه علیه نوار غزه تخریب کرده اند.

در این بیانیه تاکید شده است که این اقدامات در چارچوب نسل کشی مردم مظلوم غزه صورت می‌گیرد. نهاد‌های بین المللی باید به وقوع فاجعه انسانی در نوار غزه توجه داشته باشند چرا که هر روز شاهد تخریب منازل مسکونی بیشتر در این باریکه هستیم. اشغالگران صهیونیست بیش از ۵۲ هزار تُن مواد منفجره بر سر فلسطینی‌ها، بیمارستان‌ها و مدرسه‌های و نهاد‌های مدنی ریخته اند.

ویرانی ۶۱ درصد از منازل مسکونی غزه/ نبرد شدید مقاومت با صهیونیست‌ها در غزه

شهادت ۲۹۶ نفر از کادر پزشکی در جنگ غزه

مرکز اطلاع رسانی فلسطین گزارش داده است وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که از آغاز جنگ در این باریکه از هفتم اکتبر ۲۹۶ نفر از کادر درمان و پزشکی در حملات اشغالگران اسراییلی شهید و صد‌ها نفر دیگر هم زخمی شدند.

این وزارتخانه اعلام کرد که هنوز هم ۳۶ نفر از کادر پزشکی از جمله دکتر محمد ابو سلمیه مدیر کل بیمارستان شفا در شرایطی غیرانسانی در اسارت صهیونیست‌ها هستند. وزارت بهداشت غزه از تیم‌های پزشکی در سرتاسر جهان خواست برای امدادرسانی به مجروحان و نجات جان آن‌ها خود را به غزه برسانند.

ویرانی ۶۱ درصد از منازل مسکونی غزه/ نبرد شدید مقاومت با صهیونیست‌ها در غزه

اسارت ۱۴۲ زن و چند کودک توسط «اسرائیل»

هیئت امور اسرا و باشگاه اسیر فلسطین اعلام کردند که رژیم صهیونیستی ۱۴۲ زن فلسطینی ساکن غزه و چند کودک شیرخواره را به اسارت گرفته است. گفتنی است که زنان فلسطینی ساکن غزه از هفته‌ها پیش به اسارت گرفته شدند و تا این لحظه هیچ اطلاعی از مکان اسارت آن‌ها یا وضعیت آنان در دست نیست.

از طرف دیگر، فعالان فضای مجازی با انتشار فراخوان‌هایی خواستار اعتصاب سراسری در جهان در روز دوشنبه ۱۱ دسامبر در همبستگی با مردم غزه شدند. گفته شده این درخواست با استقبال گسترده در فضای مجازی مواجه شده تا فشار بر دولت‌ها برای تحرک جدی جهت توقف جنایت‌ها علیه ملت فلسطین افزایش پیدا کند.

ویرانی ۶۱ درصد از منازل مسکونی غزه/ نبرد شدید مقاومت با صهیونیست‌ها در غزه

اوضاع فاجعه‌بار بیمارستان خان‌یونس

الجزیره، پزشکان داخل بیمارستان میدانی در خان‌یونس اعلام کردند که حدود ۱۷۰۰ مجروح در شرایطی فاجعه‌بار در سایه فقدان کادر پزشکی و عدم وجود دارو‌های ضروری جهت مداوا در این بیمارستان حضور دارند. دکتر انس مقبل در این رابطه می‌گوید که اوضاع بهداشتی داخل بیمارستان فاجعه بار است و آن‌ها مجبور شدند ۱۰۰ مجروح را در یک بخش قرار دهند.

وی در گفتگو با الجزیره تصریح کرد که بیمارستان از کمبود جدی کادر پزشکی و دارو‌های ضروری برای مداوای مجروحان رنج می‌برد و ده‌ها مجروح در حالی مراحل درمان خود را سپری می‌کنند که در راهرو‌های بیمارستان روی زمین دراز کشیده‌اند. مقبل ابراز داشت که کمک‌های پزشکی که به دست ما رسیده، اصلا برای تامین نیاز‌های متعدد مجروحان کافی نیست و بیشتر آن‌ها منتظر هستند نوبت‌شان برای تکمیل روند درمان در خارج از نوار غزه فرا برسد.

ویرانی ۶۱ درصد از منازل مسکونی غزه/ نبرد شدید مقاومت با صهیونیست‌ها در غزه

ادعای دروغین اشغال نظامی برخی مناطق غزه

رسانه‌های رژیم صهیونیستی فاش کردند که ادعاهای ارتش این رژیم مبنی بر تحت کنترل گرفتن بخش‌هایی از نوار غزه دروغی بیش نیست و نیروهای مقاومت در این مناطق کاملاً فعال هستند. این رسانه‌ها ضمن اشاره به ادامه عملیات ارتش صهیونیستی در نوار غزه اعلام کردند که مناطقی که ارتش پیش از این از کنترل نظامی آنها سخن به میان آورده به این گونه نیست که کاملاً از عناصر مقاومت خالی باشد.

از طرف دیگر، اور هیلر تحلیلگر مسائل نظامی در شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت در خصوص نشانه های شکست حماس باید با احتیاط بیشتری سخن گفت و تحت کنترل گرفتن مناطقی در غزه به این معنی نیست که عناصر حماس در این مناطق حضور نداشته باشند.

اوضاع فاجعه‌بار بیمارستان خان‌یونس در پی تشدید حملات صهیونیست‌ها/ ۲۹۶ نفر از کادر پزشکی در جنگ غزه به شهادت رسیده‌اند

نبرد شدید مقاومت با صهیونیست‌ها در غزه

گزارش‌های رسانه‌ای از تداوم نبرد نیرو‌های مقاومت فلسطین با اشغالگران صهیونیست در محور‌های مختلف نوار غزه حکایت دارد. بر همین اساس، نیرو‌های مقاومت فلسطین با عناصر اشغالگر در منطقه الفالوجا واقع در شمال نوار غزه به شدت درگیر شده اند.

این نبرد نیرو‌های مقاومت فلسطین با متجاوزان در منطقه المغراقه واقع در شمال اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه نیز در جریان است. دایره درگیری‌ها میان دو طرف به منطقه جحر الدیک و البریج واقع در مرکز نوار غزه نیز کشیده شده است.

ویرانی ۶۱ درصد از منازل مسکونی غزه/ نبرد شدید مقاومت با صهیونیست‌ها در غزه

اعتراف «اسرائیل» به هلاکت ۴ نظامی دیگر در غزه

رسانه‌های صهیونیستی، امروز (دوشنبه، ۱۱ دسامبر)، کشته و زخمی شدن شمار دیگری از نظامیان اسرائیلی در جریان عملیات زمینی در نوار غزه را تایید کردند.

در جریان عملیات زمینی اشغالگران صهیونیست در نوار غزه، چهار نظامی اسرائیلی از جمله دو افسر به هلاکت رسیدند که هویت‌های آن‌ها به شرح زیر است: گیدئون الین، نیروی ذخیره در گردان ۲۸۵۵، در لشکر «هود حهانیت» (سر نیزه ۵۵) که در جریان یک عملیات در غزه کشته شد. ایتای بری، نیروی ذخیره در گردان ۸۱۱۱، تیپ ۵ (پیاده نظام مکانیزه) که در جریان عملیات نظامی در جنوب غزه کشته شد. سرگرد ذخیره اویاتار کوهن، افسر آموزش در گردان ۸۱۱۱، تیپ ۵ (پیاده نظام مکانیزه) که در جریان عملیات نظامی در جنوب غزه کشته شد. سرگرد گال بچر از اورانیت که در تصادفی در جاده‌ای نظامی در جنوب اراضی اشغالی فلسطین کشته شد.

اوضاع فاجعه‌بار بیمارستان خان‌یونس در پی تشدید حملات صهیونیست‌ها/ ۲۹۶ نفر از کادر پزشکی در جنگ غزه به شهادت رسیده‌اند

خسارت ۸۵ درصدی بندر ایلات با حملات یمنی‌ها

جدعون جولبر مدیر کل بندر ایلات در سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد که تهدیدات یمنی‌ها در جلوگیری از عزیمت کشتی به سرزمین‌های اشغالی باعث از دست رفتن ۸۰ تا ۸۵ درصد از سودآوری این بندر شده است. این گزارش به نقل از جولبر اعلام کرد که تهدیدات یمنی‌ها باعث شده این بندر از اواسط ماه گذشته میلادی تاکنون با خسارت های شدیدی مواجه شود.

مدیر کل بندر ایلات در سرزمین‌های اشغالی تصریح کرد تل‌آویو نگران این موضوع است که باب المندب به صورت کامل به روی کشتی‌های تجاری که از سمت دریای سرخ به بندر ایلات حرکت می کنند یا از کانال سوئز رد می‌شوند، بسته شود، این موضوع می‌تواند مدت سفر محموله‌هایی که از شرق به سمت اسراییل حرکت می‌کنند را به میزان ۵ هفته طولانی‌تر کند.

اوضاع فاجعه‌بار بیمارستان خان‌یونس در پی تشدید حملات صهیونیست‌ها/ ۲۹۶ نفر از کادر پزشکی در جنگ غزه به شهادت رسیده‌اند

رای‌گیری سازمان ملل برای آتش بس در غزه

از سوی دیگر یک منبع دیپلماتیک در گفتگو با شبکه الجزیره تاکید کرد که مجمع عمومی سازمان ملل روز سه‌شنبه در خصوص پیش نویس قطعنامه آتش بس در غزه رای گیری می‌کند.

این منبع اضافه کرد که در پیش نویس این قطعنامه بر ضرورت آزادسازی فوری و بی قید و شرط اسرا و حمایت از غیرنظامیان در نوار غزه تاکید شده است. این در حالیست که آمریکا پیشتر هرگونه تلاش برای آتش بس در نوار غزه را وتو کرده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما