شناسهٔ خبر: 63986375 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سردار رادان: آذربایجان‌غربی الگوی مقاومت و ایثارگری در کشور است

ارومیه- ایرنا- فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: آذربایجان غربی دیار خاطرات ایثارگری، مقاومت، عشق‌ورزی، عزم راسخ رزمندگان اسلام و الگوی مقاومت و ایثارگری در کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار احمدرضا رادان در یادواره ۷۹۸ شهبد انتظامی و مرزبانی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: شهدا در این خطه از سرزمین اسلامی در کنار هم برای امنیت پایدار، حفظ وحدت ملی و برای حفظ دین و نظام اسلامی به شهادت رسیده اند.

وی ادامه داد: کوه‌های آذربایجان غربی در مقابل اراده آهنین رزمندگان و شهدا به ویژه شهدای انتظامی و مرزبانی سر تعظیم فرود می‌آورد.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: شهدا از ذهن‌ها پاک نمی‌شوند و جاودانه تاریخ خواهند ماند.

سردار رادان با بیان اینکه آذربایجان‌غربی دیار شهید باکری‌ها و امینی‌ها است، افزود: جنایات ضد انقلاب در این خطه از ایران اسلامی فراموش نخواهد شد؛ آنان در این منطقه همان جنایاتی را مرتکب شدند که ۴۰ سال بعد از داعش در منطقه دیدیم.

وی با اشاره به اهتمام همه مردم آذربایجان غربی به موضوع حفظ اتحاد ملی به عنوان یک نقطه قوت ارزشمند برای این منطقه گفت: زنان و مردان تُرک و کُرد و شیعه و سنی در این خطه از کشور در کنار هم هستند و تا این وحدت وجود دارد، دشمن شکست خواهد خورد.

وی تاکید کرد: آذربایجان‌غربی به برکت خون شهدا و همین وحدت حاکم بین شیعه و سنی، از استان‌های امن کشور به شمار می رود.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: از شهدا یاد گرفته ایم که با پیروی از مکتب امام راحل، اقتدار دشمنان شکستنی است و باید با پیروی از راه شهدا، همین امر را محقق کنیم.

سردار رادان با اشاره به فراموش نشدن شهید باکری از ذهن‌ها اضافه کرد: ‌پس از چهار دهه انگار این شهدا تازه شهید شده اند چراکه آنان به مولایمان امام حسین(ع) اقتدا کردند و همین امر موجب زنده نگاه داشتن نام و یاد آنان در تاریخ شده است.

وی ادامه داد: باید از شهدا درس ارادت به ولی زمان خود و ایثارگری را همیشه در ذهن داشته باشیم تا با استفاده از این درس‌های متوالی شهدا در دایره شهدا و دایره خدمت به خانواده شهدا قرار بگیریم و از این خط جهاد جدا نیافتیم.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه شهدا، روشنگری را ما آموختند، افزود: این اثر وجودی شهداست که با برگزاری یادواره آنها نیز ثواب کسب می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، فرماندهی انتظامی و مرزبانی آذربایجان غربی ۷۹۸ شهید در راه امنیت ایران اسلامی در این خطه از کشور تقدیم کرده اند.

در حاشیه این آیین همچنین بخشی از تجهیزات انتظامی استان نیز به نمایش عمومی درآمد.

نظر شما