شناسهٔ خبر: 63979691 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

با موافقت نمایندگان؛

ترکیب شورای سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت مرکزی آموزش و پرورش اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی اعضای شورای سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت مرکزی آموزش و پرورش را اصلاح کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، 20 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش شور دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی با ماده 3 این طرح با 159 رأی موافق، 12 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 219 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده 3 این طرح آمده است: کلمه (سیاستگذاری) از ابتدای ماده 3 این قانون حذف می شود و عبارت (شورای سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت مرکزی) در این قانون به عبارت (شورای راهبردی، برنامه ریزی و نظارت مرکزی مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی) اصلاح می شود و عبارت (و مرجع سیاستگذاری بر مدارس و مراکز موضوع این قانون، شورای عالی آموزش و پرورش تعیین می شود) به انتهای ماده 3 قانون الحاق می شود.

گفتنی است نمایندگان در جریان بررسی این گزارش با ماده 4 طرح مذکور با 169 رأی موافق، 6 رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع 223 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر اساس ماده 4 این طرح؛ در ماده 4 قانون:

الف- در بند یک این ماده 5 جز به عنوان اجزای (د)، (ذ)، (ر)، (ز) و (ژ) به شرح زیر الحاق و عنوان جز (د) به (س) تغییر می یابد.

د- رئیس سازمان برنامه و بودجه یا معاون ذیربط

ذ- وزیر امور اقتصاد و دارایی یا معاون ذیربط

ر- رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور

ز- رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک

ژ- دو نفر نماینده انجمن اولیا و مربیان دانش آموزان مدارس غیر دولتی به انتخاب انجمن (بدون حق رأی)

ب- در بند 2 این ماده 5 جز به عنوان اجزای (چ)، (ح)، (خ)، (د) و (ذ) به شرح زیر الحاق و عنوان اجزای (چ) و (ح) به (ر) و (ز) تغییر می یابد.

چ- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان

ح- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان

خ- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان

د- رئیس اداره تعلیم و تربیت کودک اداره کل آموزش و پرورش استان

ذ- دو نفر نماینده انجمن اولیا و مربیان دانش آموزان مدارس غیر دولتی استان به انتخاب انجمن (بدون حق رأی)./

پایان پیام

نظر شما