شناسهٔ خبر: 63985644 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

با موافقت نمایندگان؛

ترکيب شوراي سياستگذاري، برنامه ريزي و نظارت مرکزي آموزش و پرورش اصلاح شد

صاحب‌خبر -
ترکيب شوراي سياستگذاري، برنامه ريزي و نظارت مرکزي آموزش و پرورش اصلاح شد
خبرگزاری آریا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی اعضای شورای سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت مرکزی آموزش و پرورش را اصلاح کردند.
به گزارش سرویس سیاسی آریا به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، 20 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش شور دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی با ماده 3 این طرح با 159 رأی موافق، 12 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 219 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
در ماده 3 این طرح آمده است: کلمه (سیاستگذاری) از ابتدای ماده 3 این قانون حذف می شود و عبارت (شورای سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت مرکزی) در این قانون به عبارت (شورای راهبردی، برنامه ریزی و نظارت مرکزی مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی) اصلاح می شود و عبارت (و مرجع سیاستگذاری بر مدارس و مراکز موضوع این قانون، شورای عالی آموزش و پرورش تعیین می شود) به انتهای ماده 3 قانون الحاق می شود.
گفتنی است نمایندگان در جریان بررسی این گزارش با ماده 4 طرح مذکور با 169 رأی موافق، 6 رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع 223 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
بر اساس ماده 4 این طرح؛ در ماده 4 قانون:
الف- در بند یک این ماده 5 جز به عنوان اجزای (د)، (ذ)، (ر)، (ز) و (ژ) به شرح زیر الحاق و عنوان جز (د) به (س) تغییر می یابد.
د- رئیس سازمان برنامه و بودجه یا معاون ذیربط
ذ- وزیر امور اقتصاد و دارایی یا معاون ذیربط
ر- رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور
ز- رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک
ژ- دو نفر نماینده انجمن اولیا و مربیان دانش آموزان مدارس غیر دولتی به انتخاب انجمن (بدون حق رأی)
ب- در بند 2 این ماده 5 جز به عنوان اجزای (چ)، (ح)، (خ)، (د) و (ذ) به شرح زیر الحاق و عنوان اجزای (چ) و (ح) به (ر) و (ز) تغییر می یابد.
چ- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان
ح- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان
خ- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان
د- رئیس اداره تعلیم و تربیت کودک اداره کل آموزش و پرورش استان
ذ- دو نفر نماینده انجمن اولیا و مربیان دانش آموزان مدارس غیر دولتی استان به انتخاب انجمن (بدون حق رأی)./
پایان پیام

نظر شما