شناسهٔ خبر: 63973417 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

‌خسارت ۷۰۰ میلیارد تومانی به پالایشگاه هیدروکربن ‌بیرجند/ از سرایت آتش ‌جلوگیری شد

جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران خراسان جنوبی از پیش‌بینی خسارت ۷۰۰ میلیارد تومانی به پالایشگاه هیدروکربن ‌‌در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، عباس‌زاده در گزارشی از آ‌‌خرین وضعیت آتش‌سوز‌ی ‌پالایشگاه هیدروکربن ‌بیرجند ‌اظهار داشت: در  ساعت 8:45 صبح امروز آتش‌سوزی در واحد تولید هیدروکربن در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند رخ داد  و در ساعات اولیه حادثه نیرو‌های امدادی به محل اعزام شده و جلسات مدیریت بحران تشکیل شد و با نیرو‌های HSE مشورت صورت گرفت.

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این حادثه تلفات جانی و انسانی نداشته است، گفت: 22 مخزن در این مجموعه قرار داشته که 18 مخزن حاوی مواد سوختی بوده و این مخازن دچار حریق شده است؛ 15 مخزن میعانات منفجر شدند و اشتعال زیادی را به وجود آورد.

وی با بیان اینکه با هشدار‌های داده شده، از سرایت آتش به سایر واحد‌های تولیدی جلوگیری شد و با وجود کنترل حریق، امکان انفجار 3 مخزن دیگر نیز وجود دارد، گفت: با اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، هیچ مشکلی برای افراد ناشی از سوختن میعانات رخ نخواهد داد و دود ضرری برای تنفس ندارد.

عباس‌زاده با بیان اینکه نمی‌توان به طور قطعی علت حادثه را هم‌اکنون بیان کرد و تیم ارزیاب در حال بررسی علت حادثه هستند، ادامه داد: پس از تشخیص علت حادثه برآورد خسارت انجام می‌شود، ولی پیش بینی می‌شود بیش از 700 میلیارد تومان خسارت به این واحد وارد شده باشد.

انتهای پیام/

نظر شما