شناسهٔ خبر: 63973269 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیش بینی خسارت ۷۰۰ میلیارد تومانی به کارخانه هیدروکربن بیرجند

جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران خراسان جنوبی از پیش بینی خسارت ۷۰۰ میلیارد تومانی به کارخانه هیدروکربن در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند خبر داد.

صاحب‌خبر -
پیش بینی خسارت ۷۰۰ میلیارد تومانی به کارخانه تولید هیدروکربن در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، عباس زاده در گفت و گوی ویژه خبری صدا و سیمای استان گفت: ساعت ۸:۴۵ صبح امروز آتش سوزی در واحد تولید هیدروکربن در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند رخ داد و تاکنون حریق همچنان ادامه دارد.

وی افزود: در ساعات اولیه حادثه نیرو‌های امدادی به محل اعزام شده و جلسات مدیریت بحران تشکیل شد و با نیرو‌های HSE مشورت صورت گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به اینکه این حادثه تلفات جانی و انسانی نداشته است، گفت:۲۲ مخزن در این مجموعه قرار داشته که ۱۸ مخزن حاوی مواد سوختی بوده و این مخازن دچار حریق شده است.

عباس زاده افزود: ۱۵ مخزن میعانات منفجر شدند و اشتعال زیادی را به وجود آورد.

وی گفت: با هشدار‌های داده شده، از سرایت آتش به سایر واحد‌های تولیدی جلوگیری شد و با وجود کنترل حریق، امکان انفجار ۳ مخزن دیگر نیز وجود دارد.

 جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران خراسان جنوبی گفت: با اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، هیچ مشکلی برای افراد ناشی از سوختن میعانات رخ نخواهد داد و دود ضرری برای تنفس ندارد.

عباس زاده گفت: نمی‌توان به طور قطعی علت حادثه را هم اکنون بیان کرد و تیم ارزیاب در حال بررسی علت حادثه هستند.

وی با اشاره به اینکه پس از تشخیص علت حادثه برآورد خسارت انجام می‌شود، افزود: پیش بینی می‌شود بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان خسارت به این واحد وارد شده باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: ۱۲۰ نفر در این مجموعه مشغول به کار بوده اند و با هماهنگی با مالک مجموعه امیدواریم دوباره فعالیت‌ها از سر گرفته شود تا هم رونق تولید اتفاق بیفتد و هم کارگران به کار برگردند.

عباس زاده افزود: هماهنگی برای بیمه بیکاری کارگران شاغل در این واحد تولیدی تا زمانی که مجددا به کار بازگردند انجام شده است.

وی گفت: استانداردسازی تجهیزات امدادی و رعایت HSE از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما