شناسهٔ خبر: 63965189 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خبر‌های کوتاه شهرستان بردسکن

بیش از ۳۰ میلیون نهال در نهالستان خراسان رضوی تولید می‌شود.

صاحب‌خبر -
خبر‌های کوتاه شهرستان بردسکن
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی از فعال شدن نهالستان روستای کاظم آباد بردسکن به عنوان نهمین نهالستان استان خبر داد و افزود: سالانه در این نهالستان‌ها با مشارکت بخش خصوصی ۳۰ میلیون اصله نهال تولید می‌شود. 
محسن فنودی افزود: تعهد استان سالانه تولید ۲۲ میلیون اصله نهال است که توسط بخش خصوصی ۱۷ میلیون اصله نهال تولید و مابقی نهال‌ها در ۹ نهالستان ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری استان تولید می‌شود.
وی همچین گفت: با توجه به اینکه ۲۲ شهرستان استان جز شهرستان‌های بیابانی هستند از نهال‌های تولید شده ۱۰ میلیون اصله نیز در این ۲۲ شهرستان نهال کاری صورت می‌گیرد.
 
برخورداری ۹۸ درصد روستا‌های بالای ۵۰ خانوار بردسکن از راه آسفالته
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بردسکن گفت: شهرستان بردسکن در چهار راه مواصلاتی شمال به جنوب و شرق به غرب در قسمت غرب استان خراسان رضوی قرار دارد که از این نظر محور‌های مواصلاتی شهرستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردارشده است. 
مهندس علی اکبر یوسفیان افزود: شهرستان بردسکن دارای ۱۰۸۳ کیلومتر راه همسنگ شامل فرعی، اصلی و روستایی میباشد که از این مقدار ۳۱۵ کیلومتر اصلی و فرعی و مابقی روستایی است که شامل آسفالته و خاکی و دسترسی است.
وی عنوان کرد: ۲ درصد باقی مانده شامل روستا‌های کلاته برق، کلاته جمعه و چشمه حاج سلیمان است که محور‌های یادشده نیز در دست احداث است.
 
اجرای مانور وتمرین مشترک مدیریت صحنه تصادف در بردسکن
اجرای تمرین مشترک مدیریت صحنه تصادف با هدف افزایش کیفیت امدادرسانی دربردسکن برگزار شد. 
رئیس جمعیت هلال احمر بردسکن، در حاشیه اجرای این مانور مشترک گفت: این مانور با هدف حفظ آمادگی و افزایش سرعت عمل، تحکیم و حفظ انسجام اداره‌های عضو ستاد حوادث غیر مترقبه و کسب آمادگی در برخورد با حوادث جاده‌ای برگزار شد. 
حسن جوان با بیان اینکه جاده‌های بردسکن پرخطر و متاسفانه حتی یک کیلومتر راه دو بانده ندارد افزود: این مانور با هدف سطح آمادگی نیرو‌های امداد و نجات با مشارکت پلیس، هلال احمر، اورژانس ۱۱۵، آتش نشانی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شورای مدیریت بحران و هلال احمر برگزار شد.

نظر شما