شناسهٔ خبر: 63939326 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

مروری بر روز دوم هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال؛

لغو پنالتی با VAR سنتی!

صاحب‌خبر -

 [شهروند] روز دوم از هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، روز جمعه با برگزاری سه بازی پیگیری شد. روز پنجشنبه در یکی از بازی‌های مهم این هفته از رقابت‌ها گل‌گهر سیرجان به مصاف تراکتور رفت که این بازی درنهایت با پیروزی یک گله شاگردان خمس به پایان رسید تا تراکتوری‌ها نسبت به گذشته روند بهتری را برای خود رقم بزنند و روز جمعه نیز تیم آلومینیوم اراک موفق شد با نتیجه 2 بر یک از سد صنعت نفت آبادان بگذرد و خود را در میانه جدول ثابت نگه دارد. در این گزارش به بررسی سه بازی برگزارشده هفته دوازدهم لیگ برتر در روز جمعه می‌پردازیم.

صنعت نفت آبادان یک – آلومینیوم اراک 2
شاگردان عبدالله ویسی که پیش از تعطیلات لیگ برتر به خاطر بازی‌های آسیایی موفق شده بودند مس‌رفسنجان را شکست دهند و دومین برد خود در رقابت‌های لیگ برتر را به دست بیاورند،‌ امیدوار بودند که در دیدار خانگی مقابل آلومینیوم اراک هم نتیجه بگیرند تا خود را از انتهای جدول مقداری جدا کنند، همچنین تیم آلومینیوم اراک هم که در میانه جدول حضور دارد، شرایط رضایت‌بخشی را تجربه نمی‌کند و پس از چند هفته موفق شد مقابل صنعت نفت آبادان به پیروزی برسد. آلومینیوم در این بازی خیلی زود موفق شد به گل برسد و قبل از اینکه بازی به دقیقه یک برسد، محمدامین کاظمیان روی نفوذ خود به محوطه جریمه صنعت نفت موفق شد گل اول بازی را به‌سرعت هر چه تمام‌تر به ثمر برساند و شاگردان مجتبی حسینی را یک بر صفر پیش بیندازد. پس از این گل، صنعت نفت در تلاش بود تا گل خورده را جبران کند و تلاش این تیم در دقیقه 27 توسط یوسف کی‌شمس به ثمر نشست. این بازیکن در میانه‌های میدان صاحب یک ضربه کاشته شد و با یک شوت پرقدرت موفق شد گل تساوی‌بخش بازی را به ثمر برساند.
آلومینیوم پس از به تساوی رسیدن نتیجه بازی، نگذاشت این بازی، با این نتیجه به پایان برسد و در دقیقه 43 روی حرکت خوب بازیکنان آلومینیوم از سمت راست، امین کاظمیان وارد محوطه جریمه شد و با یک پاس در عرض، توپ را مقابل دروازه خالی به جبیره سپرد و این بازیکن نیز به‌راحتی دروازه میزبان را باز کرد.
یکی از اتفاقات جالب و عجیب این بازی،‌ لغو پنالتی به سود تیم آلومینیوم بود. پس از اعلام پنالتی برای آلومینیوم اراک در دقیقه 54، مربیان تیم صنعت نفت پس از سوت داور، به‌شدت نسبت به حسین زمانی و ناظر بازی اعتراض کردند، حتی میان نیمکت‌نشینان دو تیم نیز درگیری ایجاد شد که با وساطت مربیان تداوم نداشت.
پس از گذشت 13 دقیقه، داور مسابقه تصمیم خود را تغییر داد و بازی از کنار دروازه نفتی‌ها از سر گرفته شد! این در حالی بود که خداداد افشاریان به‌عنوان ناظر داوری این بازی فعالیت  می‌کرد  و در ورزشگاه تختی آبادان حضور داشت.
شاگردان عبدالله ویسی تا پایان بازی موفق نشدند گل خورده بعدی را جبران کنند و آلومینیوم اراک هم تا پایان کار به دنبال حفظ گل زده خود و مدیریت بازی بود و درنهایت شاگردان مجتبی حسینی موفق شدند این بازی را با نتیجه 2 بر یک با پیروزی پشت‌سر بگذارند. آلومینیوم با این پیروزی 17 امتیازی شد و به رده هفتم جدول رده‌بندی صعود کرد و صنعت نفت‌ آبادان در ادامه طلسم پیروزنشدن در دیدارهای خانگی با 10 امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار گرفت.

ملوان صفر – شمس‌آذر قزوین یک
این دیدار خانگی می‌توانست شرایط خیلی خوبی را برای مهدی تارتار و بازیکنانش در بالای جدول رقم بزند، اما زور شمس‌آذر قزوین به ملوان چربید تا این تیم با 2 گل در خانه حریف به پیروزی برسد. نیمه اول این مسابقه، موقعیت زیادی دربرنداشت و دو تیم با موقعیت‌‌های نصفه‌و‌نیمه، نیمه اول بازی را به پایان رساندند. نیمه دوم این مسابقه، شمس‌آذر قزوین در دقیقه 54 موفق شد گل اول بازی را به ثمر برساند. محمدحسین اعرابی در این دقیقه از مسابقه روی نفوذ بازیکنان شمس‌آذر قزوین موفق شد صاحب موقعیت شود و ضربه ریباند هم‌تیمی‌هایش را به گل تبدیل کند. این بازیکن در دقیقه 75 نیز موفق به ثبت دبل شد و گل دوم خودش و تیمش را به ثمر رساند. این بازیکن در موقعیتی مشابه گل اول روی یک ضربه ریباند دیگر گل بعدی شمس‌آذر را به ثمر رساند و کار را برای ملوان تمام کرد.
شاگردان مهدی تارتار که تا پیش از این بازی نتایج خوبی گرفته بودند، به نظر می‌رسد وقفه لیگ به ضررشان تمام شد و در دیدار خانگی دیروز نتیجه را واگذار کردند. این تیم با 19 امتیاز در جایگاه چهارم قرار دارد و شاگردان سعید دقیقی نیز با 13 امتیاز در جایگاه دهم ایستادند.

پیکان صفر – ذوب‌آهن صفر
این مسابقه‌ای بود که می‌توانست برای هر دو تیم در صورت کسب پیروزی با فرار بزرگی همراه باشد؛ پیکان از انتهای جدول و ذوب‌آهن به صدر جدول. با این حال، نه پیکان قدر این موقعیت کم‌نظیر در بازی خانگی را دانست و نه ذوب‌آهن توانست از غفلت ملوان در دیدار خانگی و شکست مقابل شمس‌آذر بهره مناسب ببرد. با این حال، با همین یک امتیاز که میان دو تیم تقسیم شد، ذوب‌آهن 20 امتیازی شد و یک پله در جدول رده‌بندی صعود کرد تا در رده سوم قرار بگیرد. پیکان هم با همین تک امتیاز، 10 امتیازی شد و با یک پله صعود در رده دوازدهم جدول قرار گرفت.
برنامه‌ بازی‌های باقی هفته دوازدهم لیگ برتر که در روز شنبه برگزار می‌شود، به شرح زیر است:
نساجی مازندران – استقلال خوزستان ساعت 15:00
سپاهان – مس‌رفسنجان ساعت 15:00
پرسپولیس – هوادار ساعت 15:30
فولاد – استقلال ساعت 17:45

نظر شما