شناسهٔ خبر: 68359062 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

کاوه با ناراحتی رفت

بازگشت پرابهام درستکار!

روزنامه جوان

کشتی آزاد ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس با پنج کشتی‌گیر موفق به کسب سه مدال نقره و یک برنز شد، نتیجه‌ای که در ظاهر نتیجه بدی نبود، اما وقتی متوجه باشیم که سه نقره به دست آمده حاصل شکست سه کشتی‌گیر ستاره ایران بوده، آن وقت می‌توان نتیجه به دست امده را طور دیگری نگاه کرد

صاحب‌خبر -
جوان آنلاین: همانی شد که همه منتظرش بودند. محسن کاوه از سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد استعفا داد تا بعد از هشت ماه سکان هدایت آزادکاران ایران دوباره به دست پژمان درستکار بیفتد، مردی که متوجه نشدیم چرا رفت و امروز چگونه برگشته است!
کشتی آزاد ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس با پنج کشتی‌گیر موفق به کسب سه مدال نقره و یک برنز شد، نتیجه‌ای که در ظاهر نتیجه بدی نبود، اما وقتی متوجه باشیم که سه نقره به دست آمده حاصل شکست سه کشتی‌گیر ستاره ایران بوده، آن وقت می‌توان نتیجه به دست امده را طور دیگری نگاه کرد. بدون تردید در دو کشتی از سه فینال برگزار شده، ایران می‌توانست صاحب دو مدال طلا شود، اما ضعف کادرفنی در درک شرایط المپیک و تفاوت آن با رقابت‌های جهانی باعث شد این فرصت گرانبها از ایران گرفته شود. همین مسائل و موضوعات دست به دست هم داد تا محسن کاوه روز جمعه از سمت خود استعفا دهد، هرچند که او مسائل حاشیه‌ای و اذیت و آزار‌های فضای مجازی را دلیل اصلی کناره‌گیری خود از تیم ملی عنوان کرد. 
کاوه بعد از کناره‌گیری از تیم ملی به ایسنا گفت: «حقیقت امر این است که از فضای پیرامون کشتی و حرف و حدیث‌های به وجود آمده خسته شده‌ام و شرایط روحی‌ام به شکلی است که نمی‌توانم به کار در تیم ملی ادامه بدهم. از کشتی به‌خاطر این حاشیه‌ها و حرف و حدیث‌ها و تهمت زدن‌ها دیگر زده شده‌ام. کسی که پول می‌گیرد تا مرا بزند قطعاً همان آدم‌ها یک روز دیگر از افراد دیگر پول می‌گیرند تا شما را بزنند. من از این اتفاقاتی که می‌بینم، دلم می‌گیرد.» کاوه ادامه داد: «در این هشت ماه خیلی چیز‌ها دیدم که نادیده گرفتم و خیلی چیز‌ها شنیدم که نشنیده گرفتم. مدام سعی کردم فضای آرامی در تیم ملی مهیا کنم تا بچه‌ها موفق شوند. قبول دارم باید در المپیک دو طلا می‌گرفتیم، اما اگر بخواهیم آماری نگاه کنیم نسبت به جهانی سال گذشته یا المپیک قبلی آمارمان بهتر بود.»
با کناره‌گیری محسن کاوه، فدراسیون در اقدامی تأمل‌برانگیز پژمان درستکار را مجدداً به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد انتخاب کرد. انتخابی که سؤال‌های زیادی را در ذهن علاقه‌مندان، منتقدان و کارشناسان کشتی کشور ایجاد کرد. اینکه چرا درستکار هشت ماه مانده به المپیک رفت و چرا امروز بعد از المپیک بازگشته، تنها یک بخش داستان است، چراکه حکم صادر شده برای درستکار بر ابهامات می‌افزاید. در حکم صادر شده با اشاره به خاتمه یافتن مدت تفاهم و قرارداد فدراسیون کشتی و محسن کاوه، مسئولیت سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد در دوره پیش‌رو مجدداً به پژمان درستکار سپرده شده است. در بخش دیگری از این حکم آمده است: «تلاش خستگی‌ناپذیر و کوشش بی‌وقفه برای رساندن تیم ملی کشتی آزاد به جایگاهی رفیع‌تر مورد انتظار مردم ایران است و مادامی که این سعی و تلاش به کامل‌ترین شکل ممکن ادامه داشته باشد، سرمربی و کادر فنی، مورد حمایت قاطع فدراسیون کشتی قرار خواهند داشت.»
اینکه فدراسیون کشتی اعلام می‌کند مدت تفاهم با محسن کاوه به پایان رسیده، خود شائبه‌انگیز است، در حالی که در حرف‌های کاوه چنین موضوعی دیده نمی‌شود. از طرفی بیان قید تلاش خستگی‌ناپذیر برای اعتلای کشتی در حکم پژمان درستکار هم نکته قابل تأملی است که می‌تواند حاشیه‌های جدیدی را به اردوی کشتی آزاد وارد کند. آنچه مسلم است اینکه باید منتظر ماند و دید آینده چه سرنوشتی را برای کشتی آزاد ایران رقم خواهد زد.

نظر شما