شناسهٔ خبر: 63919111 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

رویترز: حوثی ها به ایران قول داده اند تا زمانی که اسرائیل حملات خود به نوار غزه را متوقف نکند

خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از چندین منبع آگاه نوشته که عربستان سعودی از ایالات متحده خواسته است تا در واکنش به حملات حوثی‌های یمن به کشتی‌ها در دریای سرخ خویشتن‌داری نشان دهد چرا که ریاض نمی‌خواهد جنگ حماس و اسرائیل بیش از این گسترش یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از چندین منبع آگاه نوشته که عربستان سعودی از ایالات متحده خواسته است تا در واکنش به حملات حوثی‌های یمن به کشتی‌ها در دریای سرخ خویشتن‌داری نشان دهد چرا که ریاض نمی‌خواهد جنگ حماس و اسرائیل بیش از این گسترش یابد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛  یورونیوز نوشت: رویترز در این گزارش به نقل از دو منبع آگاه نزدیک به عربستان سعودی همچنین نوشته است که ریاض به ایالات متحده فشار آورده که جنگ در غزه باید سریع‌تر متوقف شود. 

حوثی‌ها که از گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی به شمار می‌روند از زمان آغاز جنگ حماس و اسرائیل، حملاتی را علیه اهدافی اسرائیلی در دریا آغاز کرده و کشتی‌هایی را مورد هدف قرار داده‌اند. ظاهرا حوثی‌ها به تهران قول داده‌اند تا زمانی که اسرائیل حملات خود به نوار غزه را متوقف نکند، حملات خود به کشتی‌ها را ادامه خواهد داد. 

نقش آفرینی این گروه یمنی بر مخاطرات منطقه‌ای افزوده و خطوط دریایی را که بیشتر نفت جهان از طریق آنها منتقل می‌شود، مورد تهدید قرار داده است. این در حالیست که مدتی است این گروه یمنی با عربستان بر سر آتش بس به توافق رسیده و تنش‌ها میان طرفین که چندین سال هم ادامه داشت متوقف شده است. 

حالا رویترز خبر داده که با تشدید حملات حوثی‌ها به کشتی‌ها، ریاض به واشنگتن پیام داده که از شدت‌گیری بیشتر تنش‌ها خودداری کند. همچنین این دو منبع آگاه گفته‌اند که تاکنون عربستان از نحوه مدیریت جریان با حوثی‌ها راضی است. 

نه کاخ سفید و نه دولت عربستان سعودی به درخواست‌های رویترز برای اظهار نظر پاسخی نداده‌اند. 

از آنجایی که عربستان سعودی برای توقف آنچه «جنگ وحشیانه» در غزه نامیده، فشار می‌آورد دیپلماسی این کشور نشان‌دهنده سیاست‌ گسترده‌تر ریاض با هدف ارتقای ثبات منطقه پس از سال‌ها رویارویی با ایران و متحدانش است. 

منابع رویترز همچنین گفته‌اند که عربستان نگران است ادامه جنگ در غزه باعث شود روند صلح در یمن بار دیگر از مسیر خود خارج شود. حدود یک سال است که آرامشی نسبی میان عربستان سعودی و یمن برقرار شده است. 

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما