شناسهٔ خبر: 63907295 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حملات حزب‌الله به مواضع نظامی صهیونیست‌ها

مقاومت اسلامی لبنان از هدف قراردادن چندین مقر نظامی مربوط به ارتش رژیم صهیونیستی و درپاسخ به حملات این رژیم به مناطقی در لبنان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از المنار، مقاومت اسلامی لبنان مرکز نظامی اشغالگران را در جل العلام هدف قرار داد.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای ضمن اعلام شهادت یکی از رزمندگانش در عملیات جهادی در جنوب لبنان، از حمله موشکی به پایگاه اسرائیلی جل العلام در شمال فلسطین اشغالی و وارد کردن تلفات قطعی به اشغالگران خبر داد.

همچنین مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی پایگاه رویسه القرن را در مزارع اشغالی شبعا با موشک هدایت شونده هدف قرار داده و تلفاتی قطعی به دشمن وارد کردند.

رزمندگان حزب الله همچنین پایگاه الضهیره را هم با سلاح‌های مناسب هدف قرار داده و تلفاتی مستقیم به دشمن اشغالگر وارد کردند.

مقاومت لبنان همچنین مرکز تجمع اشغالگران در کرم التفاح در نزدیکی پادگان میتات و تل شعر را هدف قرار داد.

منابع خبری پیش از این نیز از شلیک ۱۶ موشک به سمت مراکز نظامی رژیم صهیونیستی در نزدیکی شهرک متات در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

حملات حزب‌الله به مواضع نظامی صهیونیست‌ها

افزایش تلفات نظامی صهیونیست‌ها در غزه به 83 نفر

ارتش اشغالگران قدس ادعا کرد که تعداد نظامیان این رژیم که در درگیری‌ها در نوار غزه به هلاکت رسیده اند، به ۸۳ نفر افزایش یافته است.

از سوی دیگر، به گزارش الجزیره، ارتش صهیونیست ها با اعتراف به هلاکت یک افسر دیگر در نبردهای شمال غزه، تعداد کشته شدگان نظامی این رژیم در ۲۴ ساعت گذشته را ۱۰ نفر اعلام کرد.

این در حالی است که فایز الدوری کارشناس مسائل نظامی در شبکه خبری الجزیره با اشاره به سانسور نظامی رژیم صهیونیستی تصریح کرد که اشغالگران به تلفات خود در عملیات غزه اذعان نمی‌کنند، اما به صورت تدریجی مجبور به افشای آن هستند. لذا پیش‌بینی می‌شود غافلگیری‌های جدیدی در آینده در راه خواهد بود.

در روزهای پیش، گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرده بود که یک یگان پیاده دشمن صهیونیستی را در داخل یک ساختمان در منطقه التوام واقع در شمال غرب غزه در کمین خود گرفتار کرده و در این کمین از بمب‌های ضد نفر و خمپاره‌های ضد زره و گلوله باران شدید استفاده کرده اند. در این عملیات حداقل ۱۰ نظامی صهیونیست کشته شدند.

حملات حزب‌الله به مواضع نظامی صهیونیست‌ها

اردوغان: نتانیاهو محاکمه خواهد شد

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه چهارشنبه در پاسخ به سرالات خبرنگاران در رابطه با کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط اشغالگران قدس گفت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نمی‌‌تواند از پرداخت تاوان اقدامات خود شانه خالی کند. دیر یا زود محاکمه خواهد شد و تاوان جنایات جنگی که مرتکب شده را پرداخت خواهد کرد.

اردوغان اعلام کرد: با حدود ۳۰۰۰ وکیل از مناطق مختلف جهان به دیوان بین المللی کیفری مراجعه کردیم تا نتانیاهو و همدستان او در عرصه بین‌ المللی محاکمه شوند. جرایم جنگی رخ داده در غزه را به دادگاه انتقال داده‌ ایم و پیگیر این مسئله خواهیم بود.

ریس جمهور ترکیه ادامه داد: نتانیاهو در آستانه ورشکستگی اقتصادی و سیاسی است و ممکن است هر لحظه اعلام ورشکستگی کند. اگر کمک‌های کشورهای غربی و در رأس آن آمریکا به اسرائیل نبود، هم اکنون شاهد چنین وضعیتی در منطقه نبودیم.

اردوغان درباره احتمال ترور اعضای حماس توسط اسرائیل در کشورهای خارجی تاکید کرد: در صورت انجام چنین اقدامی علیه ترکیه، تاوان سنگینی پرداخت می‌کنند. در جهان هیچ فردی نیست که نداند ترکیه در زمینه های اطلاعاتی و امنیتی چقدر پیشرفت کرده است. احدی نباید این دست آورد را فراموش کند.

وی در مورد ادعای اسرائیل مبنی بر ایجاد منطقه حائل در غزه تصریح کرد: حتی بحث بر سر این موضوع را بی احترامی به برادران و خواهران فلسطینی‌ ام می‌ بینم. این طرحی نیست که مورد بحث قرار گیرد.

رئیس جمهور ترکیه افزود: سرزمین غزه متعلق به فلسطینی‌ها است و تنها مردم فلسطین درباره سرنوشت و اداره آن تصمیم می گیرند. تصمیمات خارج از اراده مردم فلسطین را به رسمیت نمی‌ شناسیم.

حملات سنگین صهیونیست‌ها به غزه

ارتش رژیم صهیونیستی اطراف بیمارستان اروپایی در خان یونس در جنوب نوار غزه را به طرز جنون‌آمیزی بمباران کرد.

همچنین توپخانه رژیم صهیونیستی اردوگاه جبالیا در شمال غزه را گلوله باران کرد.

از سوی دیگر توپخانه رژیم صهیونیستی، خانه‌های فلسطینیان در مجاورت مدرسه عونی الحرثانی در بیت لاهیا در شمال نوار غزه که شمار زیادی آواره و بی‌سرپناه در آنجا اسکان داده شدند را به شدت گلوله باران کرد.

بر اثر بمباران سنگین دو منزل در تقاطع الشعبیه در شهر غزه هم شماری زیادی شهید و زخمی شدند.

همچنین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی برج حمدان در اردوگاه جبالیا را هدف قرار داده و ویران کردند.

این در حالی است که منابع فلسطینی گزارش دادند که شمار زیادی از شهدای حملات رژیم صهیونیستی در گور جمعی در جبالیا دفن شده است زیرا با توجه بمباران شدید امکان خاکسپاری آن در آرامستان میسر نیست.

منابع فلسطینی اعلام کردند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دو منزل را در حاره المجایده در مرکز شهر خان یونس در جنوب غزه بمباران کردند.

حملات حزب‌الله به مواضع نظامی صهیونیست‌ها

حملامت موشکی حماس به صهیونیست‌ها

گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که نیروها و ادوات جنگی دشمن صهیونیستی را در شمال خان یونس با تعداد زیادی گلوله خمپاره در هم کوبیده است.

همچنین نیروهای قسام یک تانک اسرائیلی را در شرق خان یونس با راکت‌های ضدزره یاسین ۱۰۵ هدف قرار دادند.

گردان‌های قسام اعلام کرد که تک‌تیراندازان این گردان‌ها دو نظامی اشغالگر اسرائیلی را در منطقه القراره در شرق خان یونس هدف قرار دادند.

همچنین گردان‌های قسام اعلام کرد که نیروهای این گردان‌ها ۱۲ خودروی زرهی ارتش رژیم صهیونیستی را در بیت لاهیا در شمال نوار غزه هدف قرار دادند.

قسام همچنین مرکز تجمع نظامیان و ادوات جنگی ارتش رژیم صهیونیستی را در شرق شهرک ماگین هدف حمله موشکی قرار داد.

گردان‌های قسام در پاسخ به کشتار غیرنظامیان فلسطینی در غزه، شهر اشغالی بئر السبع را هدف حمله موشکی قرار داد.

حملات حزب‌الله به مواضع نظامی صهیونیست‌ها

سازمان ملل: غزه از خطرناک‌ترین مناطق جهان است

آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) با انتشار مطلبی در شبکه‌های اجتماعی تاکید کرد که تمامی نوار غزه به دلیل ادامه حملات رژیم صهیونیستی به یکی از خطرناک‌ترین مناطق جهان برای زندگی تبدیل شده است.

این آژانس سازمان ملل با اشاره به اینکه موج جدید از آوارگی در نوار غزه آغاز شده است، بر بغرنج‌تر شدن شرایط برای مظلوم غزه در هر دقیقه تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: منطقه امنی در غزه وجود ندارد. تمامی نوار غزه به یکی از خطرناک‌ترین مناطق جهان تبدیل شده است. تمامی پناهگاه ها از جمله پناهگاه‌ های آنروا مملو از آواره است و دیگر جایی برای پناه بردن وجود ندارد.

انتهای پیام

نظر شما