شناسهٔ خبر: 63887395 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کشتار در «دیرالبلح و جبالیا» با ده‌ها شهید و زخمی/ حملات موشکی به ایلات و غلاف غزه

زهرا موسوی

اشغالگران در ادامه عملیات نظامی در چندین محور در غزه، عملیات زمینی و هوایی خود را در خان یونس در جنوب غزه گسترش دادند. این در حالی است که مقاومت به مقابله با هجوم اشغالگران ادامه می‌دهد و در بیش از یک محور با آنها درگیر است و تلفات جانی و خساراتی را به آنها وارد می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، المیادین گزارش داد، آژیرهای خطر در شهرک‌های غلاف غزه، عسقلان و ایلات به صدا درآمدند. رسانه‌های عربی افزودند، آژیرهای خطر در ایلات در سواحل دریای سرخ به صدا درآمدند. گفته می‌شود صدای انفجارهایی در ایلات شنیده شده‌است.

ارتش اشغالگر نیز مدعی شد: یک موشک زمین به زمین به سمت شهرک ایلات در سواحل دریای سرخ شلیک شد که توسط سامانه «حیتس» رهگیری کردیم.

رادیو ارتش اشغالگر نیز گزارش داد، دو انفجار بر فراز دریای سرخ در نزدیکی ایلات رخ داد که احتمال داده می‌شود از یک پهپاد از یمن شلیک شده باشد.

آژیرهای خطر همچنین در «کیسوفیم» در منطقه غلاف غزه به صدا درآمد و گردان‌های القسام از بمباران این پایگاه با سامانه موشکی کوتاه برد ۱۱۴ میلی متری «رجوم» خبر دادند.

رسانه‌های عبری نیز اعلام کردند، در اثر اصبت موشکی به کارخانه‌ای در یکی از شهرک‌های غلاف غزه یک صهیونیست زخمی شد.

رسانه‌های فلسطینی بامداد چهارشنبه از شهادت بیش از ۱۵۰ فلسطینی بر اثر بمباران یک منطقه مسکونی در «بلوک ۲» در اردوگاه جبالیا خبر دادند. خبرنگار المیادین نیز گزارش داد: پس از بمباران یک خانه متعلق به خانواده البرش در مرکز شهر جبالیا در شمال نوار غزه ۱۲ شهید از زیر آوار بیرون آورده شدند.

وزارت بهداشت در غزه نیز اعلام کرد، ۷۳ شهید و ۱۲۳ مجروح طی ۲۴ ساعت گذشته به بیمارستان شهدای الاقصی منتقل شدند.

وزارت بهداشت غزه اظهار کرد: نیروهای اشغالگر بیمارستان کمال عدوان تنها بیمارستان فعال در شمال غزه را از کار انداختند.

این در حالی است که مدیر پزشکی بیمارستان شهدای الاقصی به الجزیره گفت: برخی بیماران در بخش‌ اورژانس به دلیل نبود اتاقی‌ها مراقبت ویژه می‌میرند. بیماری‌هایی نظیر التهاب ریوی و مشکلات پوستی در حال شیوع در بین آوارگان هستند.

بیش از ۱۰۰ جسد در بیمارستان کمال عدوان که اشغالگران اجازه دفن آنها را نمی‌دهند

مدیرکل وزارت بهداشت در غزه گفت: بیش از ۱۰۰ جسد در داخل بیمارستان کمال عدوان هستند و اشغالگران اجازه دفن آنها را نمی‌دهند.

وی اظهار کرد: کل شمال غزه بدون خدمات بهداشتی است. بیمارستان کمال عدوان اکنون سوخت ندارد و اشغالگران به همه کسانی که در داخل آن تکان می‌خورند، تیراندازی می‌کنند.

به گفته این مقام، اشغالگران بیمارستان کمال عدوان را محاصره کرده و از هر جهت یک کیلومتر با آن فاصله دارند. تعداد زیادی مجروح به دلیل بمباران اشغالگران به بیمارستان اروپایی غزه منتقل می‌شوند.

خبرنگار المیادین نیز گفت، وضعیت بیمارستان در نتیجه حملات اشغالگران فاجعه آمیز است.

در این راستا الجزیره گزارش داد، ۵۹ مجروح و هفت شهید، طی ۲۴ ساعت گذشته به بیمارستان اروپایی غزه منتقل شدند.

مدیر بیمارستان اروپایی غزه در خان یونس نیز گفت که تعداد زیادی مجروح بر اثر بمباران اشغالگران به بیمارستان منتقل شده‌اند.

وزارت بهداشت غزه همچنین افزود: ترس واقعی از شیوع بیماری‌های عفونی خطرناک به دلیل ازدحام بیش از حد جمعیت در مراکز پناهندگی وجود دارد و برخی از این بیماری‌ها عملا شیوع یافته‌اند. ۴۰ تخت در مجتمع پزشکی الشفا آماده کرده‌ایم و در تلاش هستیم تا برای اسکان بیماران و مجروحان در بیمارستان کمال عدوان، آن را بازسازی کنیم.

این وزارتخانه ادامه داد: پس از هدف قرار گرفتن بیمارستان کمال عدوان، سه بیمارستان در شمال نوار غزه با ظرفیت بسیار محدود در حال فعالیت هستند. ۴۵۰ هزار نفر در شمال نوار غزه به دلیل هدف قرار دادن موسسات بهداشتی فاقد خدمات بهداشتی هستند.

پزشکان بدون مرز: تجهیزات پزشکی در بیمارستان شهدای الاقصی بسیار کاهش یافته‌است

پزشکان بدون مرز فاش کردند که تجهیزات پزشکی و سوخت در بیمارستان شهدای الاقصی در نوار غزه به سطح بسیار پایینی رسیده‌است.

این سازمان خواستار رفع محاصره نوار غزه و ارائه فوری تجهیزات و کمک‌های پزشکی بشردوستانه به کل نوار غزه شد.

آنروا: ۱۳۰ نفر از همکاران خود را در جریان تجاوز ارتش اشغالگر به غزه از دست دادیم

آژانس امداد و کار سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد موج دیگری از آوارگی در غزه در حال وقوع است و وضعیت لحظه به لحظه بدتر می‌شود.

این آژانس تایید کرد که کل نوار غزه به یکی از خطرناک‌ترین نقاط جهان تبدیل شده و هیچ منطقه امنی وجود ندارد.

شمال غزه بدون خدمات بهداشتی/ حملات مقاومت به اشغالگران در خان‌یونس

کاظم ابوخلف، سخنگوی آنروا نیز گفت: ما ۱۳۰ نفر از همکاران خود را در جریان جنگ در نوار غزه از دست دادیم که بالاترین تلفات جانی برای کارمندان سازمان ملل است.

ارتش اشغالگر به گسترش عملیات زمینی خود در خان یونس در جنوب تحت پوشش حمایت هوایی و حملات سنگین جنگنده‌ها و ایجاد کمربندهای آتش ادامه می‌دهد، در حالی که گروه‌های مقاومت همچنان به مقابله با تلاش‌های ارتش اشغالگر برای نفوذ به بسیاری از مناطق ادامه می‌دهند و بسیاری از این مناطق شاهد درگیری‌های شدید است.

گردان‌های القدس از هدف قرار دادن نیروهای ویژه صهیونیست در خان یونس خبر داد

گردان‌های القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد: رزمندگان ما توانستند نیروهای ویژه اسرائیلی را با گلوله ضدنفر OG در مجاورت مسجد الظلال در شرق خان یونس هدف قرار دهند. در ادامه این بیانیه آمده‌است: ما تجمعات دشمن را در اطراف منطقه الشیخ ناصر در محور پیشروی در شرق خان یونس با رگبار خمپاره معمولی کالیبر ۶۰ هدف قرار دادیم.

گردان‌های القدس همچنین اعلام کرد: نیروهای اشغالگر را در اطراف مرکز فرهنگی بنی سهیلا و «مفتاحیم» با موشک بمباران کردیم.

گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس نیز اعلام کرد که نیروهای دشمن که در حال نفوذ به مناطق شرقی خان یونس بودند را با خمپاره‌های کالیبر سنگین بمباران کرد.

گردان‌های القسام همچنین با شلیک موشک، تجمعات صهیونیست‌ها در پایگاه نظامی «صوفا» و شهرک «نیر اسحاق» را بمباران کرد.

همزمان با ادامه درگیری‌های شدید مقاومت با ارتش اشغالگر، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک سری حملات به شهرک‌های عبسان، بنی سهیلا و القراره در خان یونس انجام دادند. رسانه‌های فلسطینی در این راستا از تلفات ناشی از گلوله‌باران صهیونیست‌ها علیه مدرسه‌ای در بنی سهیلا در شرق خان یونس خبر دادند.

شمال غزه بدون خدمات بهداشتی/ حملات مقاومت به اشغالگران در خان یونس

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه اعلام کرد که سه‌شنبه در بحبوحه نبردهای شدید در محله شجاعیه در شهر غزه و شهر خان یونس حدود ۲۵۰ نقطه را با هواپیماهای نظامی مورد حمله قرار داده‌است.

پیشتر شبکه الشرق روز چهارشنبه گزارش داده بود که ده‌ها تانک و خودروی زرهی به همراه بولدوزرهای نظامی با پشتیبانی هوایی پهپادها و هواپیماهای جنگی شهر خان یونس را محاصره کردند.

این کانال توضیح داد که خودروهای زرهی و تجهیزات نظامی اشغالگران شهر را از ضلع شمالی، شرقی و غربی محاصره کردند، در حالی که ضلع جنوبی شهر و رفح همچنان باز هستند.

به گزارش این شبکه، جاده غربی «السطر» پس از بمباران توسط هواپیماهای رژیم صهیونیستی بسته شد.

این شبکه افزود: خیابان صلاح الدین که شمال و جنوب نوار غزه را به هم متصل می‌کند، بین دیرالبلح و خان یونس نیز بسته شده‌است. طبق این گزارش، تانک‌های اشغالگران در شهر غزه در منطقه بازار شجاعیه متمرکز شده و جاده صلاح الدین بین الزیتون و شجاعیه را مسدود کرده‌اند.

در همین راستا، جنگنده‌های اشغالگران کمربند آتش‌ را در خان‌ یونس و حومه رفح ایجاد کردند، اما خودروهای نظامی در همه جهات با مقاومت شدید روبه‌رو شدند.

هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی نیز گفت: نیروهای ما در حال محاصره خان یونس هستند و افزود: ما به مرحله سوم عملیات زمینی منتقل شده‌ایم. وی ادعا کرد: اکنون علیه مراکز ثقل حماس در جنوب کار می‌کنیم.

هالوی اذعان کرد: امروز تندترین و شدیدترین روز از زمان آغاز تهاجم زمینی به نوار غزه از نظر شدت حملات زمینی و هوایی است و مصمم به ادامه حمله و تعمیق آن هستیم.

خبرنگار الجزیره نیز با اشاره به حملات مجدد به خان یونس گفت: در بمباران اسرائیل به خانه‌ای در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه، تعدادی شهید و مجروح شدند.

منابع محلی گزارش دادند که پس از بمباران خانه خانواده «داوود» در غرب خان یونس تعدادی مجروح به بیمارستان ناصر منتقل شدند.

قایق‌های اشغالگران نیز نوار ساحلی منطقه دیرالبلح در مرکز نوار غزه را بمباران کردند. همچنین بر اثر بمباران خانه‌ای در دیرالبلح توسط هواپیماهای رژیم صهیونیستی، ۴۵ تن شهید و ده‌ها مجروح به بیمارستان شهدای الاقصی منتقل شدند.

​خبرنگار الجزیره در ادامه تاکید کرد: در بمباران دو خانه در اردوگاه نصیرات در مرکز نوار غزه، شش تن شهید و تعدادی زخمی شدند. رژیم صهیونیستی به بمباران شدید شمال، مرکز و جنوب نوار غزه ادامه داد و ده‌ها شهید و زخمی برجای گذاشت که بیشتر آنها کودک و زن بودند.

خبرگزاری فلسطینی (وفا) گزارش داد که بامداد امروز بر اثر بمباران خانه‌ای در اردوگاهی در غرب خان یونس تعدادی زخمی شدند.

هواپیماهای اشغالگر همزمان محله‌های شجاعیه، الزیتون و الدرج در شهر غزه را هدف قرار دادند و در جبالیا دست به کشتار زدند.

خبرنگار الجزیره در این راستا گفت: در نتیجه بمباران مستمر رژیم صهیونیستی در محله‌های یرموک، الصحابه و النفق در شهر غزه ده‌ها تن شهید و زخمی شدند. خبرنگار المیادین همچنین گفت: توپخانه اشغالگران دو برج روبروی مسجد الفاروق در اردوگاه نصیرات را بمباران کرد.

بر اثر بمباران یک خانه در خیابان النفق در شهر غزه حداقل ۱۰ تن شهید و دهها تن زخمی شدند. همچنین در بمباران منزل العجیلی در نزدیکی شهر اصداء در شمال غرب خان یونس ۱۰ تن زخمی شدند. شهرک الخزاعه در شرق خان یونس نیز از دیگر محورهای حملات بود.

این در حالی است که اشغالگران منطقه بین الکتیبه و خیابان خامس در خان یونس را هدف قرار دادند.

خبرنگار المیادین نیز گفت: اشغالگران اطراف بیمارستان کمال عدوان در بیت لاهیا در شمال نوار غزه را به صورت ممتد بمباران کردند.

اشغالگران ۲۱ کارمند پزشکی را در غزه بازداشت کردند

شرکت رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مقامات اشغالگر ۲۱ کارمند پزشکی از جمله پزشکان و رانندگان آمبولانس را در نوار غزه دستگیر کردند.

شمال غزه بدون خدمات بهداشتی/ حملات مقاومت به اشغالگران در خان یونس

گریفیث: عملیات اسرائیل در جنوب غزه شرایط وحشتناکی را ایجاد کرده‌است

مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه خاطرنشان کرد، عملیات رژیم صهیونیستی در جنوب غزه، شرایط رعب‌آوری را ایجاد کرده و به امکان انجام هرگونه عملیات انسانی خاتمه بخشیده‌است.

براساس گزارش الجزیره، مارتین گریفیث همچنین تصریح کرد، عملیات رژیم صهیونیستی در جنوب نوار غزه به همان اندازه عملیات شمال این باریکه ویرانگر بوده‌است.

ارتش رژیم صهیونیستی از کشته شدن دو سرباز دیگر خبر داد

ارتش اشغالگر از کشته شدن یک سرباز ۲۳ ساله در صفوف آن در جریان نبردهای غزه خبر داد. همچنین اعلام شد که یک افسر که در «لشکر ۹۸» وظیفه جستجوی مفقودین را بر عهده داشت، بر اثر واژگونی یک دستگاه خودرو کشته شد. با کشته شدن این دو سرباز تعداد سربازان کشته شده در ۲۴ ساعت گذشته به ۹ تن افزایش یافت.

شبکه هفت عبری گزارش داد که تعداد کشته شدگان ارتش اشغالگر از آغاز جنگ غزه به ۴۱۰ سرباز رسیده‌است.

انتهای پیام

نظر شما