شناسهٔ خبر: 63889818 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یمن: آمریکا با اعزام نیرو به دریای سرخ مانع صلح است/ از مساله فلسطین کوتاه نمی‌آییم

تهران-ایرنا- عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با تاکید بر حمایت از مساله فلسطین و هدف قرار دادن کشتی‌های صهیونیستی گفت: آمریکا با اعزام نیرو به دریای سرخ و باب المندب مانع صلح می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در صفحه کاربری خود در شبکه ایکس نوشت: موضع کشور یمن و حمایت گفتاری و عملی از فلسطین از طریق عملیات های گسترده در دریای سرخ و باب‌المندب منجر به هیاهوی رژیم صهیونیستی و آمریکا شده است.

وی تاکید کرد: همزمان با توطئه چینی مداوم علیه یمن و منطقه، هیاهوی آمریکا و رژیم اسرائیل هر روز بیشتر می‌شود.

القحوم همچنین نوشت که اعزام نیروهای آمریکایی و غربی به دریای سرخ و باب المندب در مقابل سواحل یمنی به بهانه حمایت از کشتیرانی بین‌المللی هر روز بیشتر می‌شود.

این مقام یمنی اضافه کرد که این‌ها تلاش‌هایی شکست خورده است و دولت و رهبری یمن به هدف قرار دادن کشتی‌های صهیونیستی ادامه می‌دهد و حامیان آنها نیز باید ضربه بخورند.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن افزود: تجاوزها و محاصره یمن توسط آمریکا و حضور نظامی در باب المندب و در مقابل سواحل یمن مساله جدیدی نیست، بلکه از ۹سال پیش تجاوزهای آنها ادامه دارد.

القحوم تاکید کرد که آمریکا با اعزام نیرو و ناو جنگی به سواحل یمنی، روند صلح را برهم میزند، حضور این نیروها قابل توجیه نبوده و در وهله اول خطری برای منطقه است و امنیت بین المللی و منطقه‌ای را تهدید می‌کند.

وی نوشت: علیرغم تحرکات خصمانه آمریکا و غرب علیه یمن و منطقه و فلسطین، مساله فلسطین و قدس قطب نمای اصلی و مرکزی بوده و به عنوان مساله اسلامی و عربی هیچ‌گاه از آن کوتاه نمی آییم.

به گزارش ایرنا، ارتش یمن پیش از این در چارچوب حمایت از ملت و مقاومت فلسطین، چند کشتی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب المندب هدف قرار داده بود.

نیروی دریایی یمن پیشتر هشدار داده بود که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهند داد.

نیروهای مسلح یمن پیش‌تر نیز اعلام کرده بود در پاسخ به اقدام نظامی رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه، هر کشتی اسرائیلی را که در دسترس باشد، هدف قرار خواهد داد.

نظر شما