شناسهٔ خبر: 63859301 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

توسط مرکز پژوهش‌های مجلس انجام شد؛

بررسی ابعاد لایحه اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران

نشست تخصصی چالش‌ها و راهکارهای سیاستی و تقنینی توسعه سواحل مکران مربوط به لایحه اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران توسط مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با همکاری اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری سیستان و بلوچستان، نشست تخصصی «چالش‌ها و راهکارهای سیاستی و تقنینی توسعه سواحل مکران» را با هدف دریافت نظرات تخصصی و کارشناسی دستگاه‌های اجرایی استان و موسسات آموزشی و پژوهشی سیستان و بلوچستان و هرمزگان پیرامون «لایحه اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران» در سالن همایش‌های سازمان منطقه آزاد چابهار برگزار کرد. 

در این نشست جمع زیادی از نخبگان محلی و محلی از جمله معین‌الدین سعیدی نماینده چابهار، نیک‌شهر، کنارک و قصرقند و نیز دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی حضور داشتند.

این جلسه در چهار محور فرصتها و ظرفیتهای سواحل مکران برای رشد و توسعه کشور، الگوی توسعه درون‌زا سواحل مکران مبتنی بر ظرفیت منطقه‌ای، تبیین نقش و جایگاه استراتژیک سواحل مکران و ضرورت پیوستگی با ارکان سیاسی، اجتماعی و اقتصادی سیستان و بلوچستان و تحلیل و واکاوی جهت‌گیری و ابعاد لایحه اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران، به صورت تخصصی با راهبری محتوایی دفتر مطالعات مدیریت مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد و شخصیت‌ها و دستگاه‌های مختلف نقطه نظرات خود را پیرامون محورهای فوق ارائه دادند.

نخبگان و مدیران استانی و شهرستانی ضمن تاکید بر اهمیت سواحل مکران در رشد و توسعه کشور، با بیان ظرفیت‌های موجود در این منطقه، به طرح برخی از قابلیت‌هایی مهم پرداختند که باید مورد توجه سیاستگذاران و قانونگذاران باشد. 

مهدی پندار، معاون اجرایی مرکز پژوهش‌های مجلس در جمع‌بندی موضوعات ارائه شده تاکید داشت که نظرات مختلف دستگاه‌ها و دانشگاه‌های استان که در جلسه مطرح شد، توسط اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری سیستان و بلوچستان جمع‌بندی خواهد شد و در اختیار دفتر مطالعات مدیریت مرکز پژوهش‌های مجلس قرار خواهد گرفت تا در تقویت و اصلاح لایحه مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما