شناسهٔ خبر: 63839314 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نشست چالش‌ها و راهکارهای سیاستی و تقنینی توسعه سواحل مکران برگزار شد

مرکز پژوهش‌های مجلس با همکاری اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری سیستان و بلوچستان، نشست تخصصی چالش‌ها و راهکارهای سیاستی و تقنینی توسعه سواحل مکران را برگزار کرد. مرکز پژوهش‌های مجلس با همکاری اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری سیستان و بلوچستان، نشست تخصصی چالش‌ها و راهکارهای سیاستی و تقنینی توسعه سواحل مکران را برگزار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا،مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با همکاری اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری سیستان و بلوچستان،نشست تخصصی «چالش‌ها و راهکارهای سیاستی و تقنینی توسعه سواحل مکران» را با هدف دریافت نظرات تخصصی و کارشناسیدستگاه‌های اجرایی استان و موسسات آموزشی و پژوهشی سیستان و بلوچستان و هرمزگان پیرامون «لایحه اساسنامه سازمان توسعهسواحل مکران» در روز پنجشنبه مورخ 9 آذرماه در سالن همایش‌های سازمان منطقه آزاد چابهار برگزار کرد.

در این نشست جمع زیادی از نخبگان محلی و محلی از جمله معین‌الدین سعیدی نماینده محترم مردم شریف حوزه انتخابیه چابهار،نیک‌شهر، کنارک و قصرقند و نیز دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی حضور یافتند.

نشست یاد شده در چهار محور فرصتها و ظرفیتهای سواحل مکران برای رشد و توسعه کشور، الگوی توسعه درون‌زا سواحل مکران مبتنیبر ظرفیت منقطه‌ای، تبیین نقش و جایگاه استراتژیک سواحل مکران و ضرورت پیوستگی با ارکان سیاسی، اجتماعی و اقتصادیسیستان و بلوچستان و تحلیل و واکاوی جهت‌گیری و ابعاد لایحه اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران، به صورت تخصصی باراهبری محتوایی دفتر مطالعات مدیریت مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار گردید و شخصیت‌ها و دستگاه‌های مختلف نقطه نظرات خود راپیرامون محورهای فوق ارائه دادند.

نخبگان و مدیران استانی و شهرستانی ضمن تاکید بر اهمیت سواحل مکران در رشد و توسعه کشور، با بیان ظرفیت‌های موجود در اینمنطقه، برخی از قابلیت‌هایی که لازم است مورد توجه ویژه سیاستگذاران و قانونگذاران قرار بگیرد را ذکر کردند.

در پایان این نشست، مهدی پندار، معاون اجرایی مرکز پژوهش‌های مجلس در جمع‌بندی موضوعات ارائه شده تاکید داشت که نظراتمختلف دستگاه‌ها و دانشگاه‌های استان که در جلسه مطرح شد، توسط اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری سیستان و بلوچستانجمع‌بندی خواهد شد و در اختیار دفتر مطالعات مدیریت مرکز پژوهش‌های مجلس قرار خواهد گرفت تا در تقویت و اصلاح لایحه مورداستفاده قرار گیرد.

انتهای پیام

نظر شما