شناسهٔ خبر: 63843451 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شاتا | لینک خبر

معاون وزیر صمت خبر داد؛

دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا با حضور وزیر صمت در تهران افتتاح می‌شود شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از افتتاح دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت در روز دوشنبه سیزدهم آذر خبر داد

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت، «مهدی ضیغمی» رئیس سازمان توسعه تجارت، با اعلام خبر افتتاح دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا توسط «عباس علی‌آبادی» وزیر صمت اظهار کرد: این نمایشگاه ۱۳ تا ۱۶ آذرماه و با حضور مقامات کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا و برخی کشورهای عضو شانگهای و شورای همکاری خلیج فارس در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: شرکت‌های ایرانی و خارجی در حوزه‌های مختلف صنعتی، معدنی و کشاورزی در این نمایشگاه غرفه دارند و مقرر شده است در حاشیه نمایشگاه همایش‌های تخصصی نیز در خصوص موضوعات تجاری و زیرساختی از جمله حمل و نقل، مسائل پولی و بانکی، گمرکی، موافقت‌نامه‌های تجاری، همکاری‌های علمی، گردشگری و دانش بنیان برگزار شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت ادامه داد: با انعقاد موافقت‌نامه تجارت ترجیحی با اتحادیه اقتصادی اوراسیا در مرحله نخست و تبدیل این موافقت‌نامه به تجارت آزاد در آینده نزدیک، حجم مبادلات تجاری با این کشورها افزایش خواهد یافت.

ضیغمی با بیان اینکه در ۶ ماهه ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل صادرات کشورمان به این کشورها حدود ۱۸ درصد رشد داشته، گفت: بیشترین رشد صادرات به کشورهای روسیه، قرقیزستان و قزاقستان بوده است.

نخستین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا تیرماه ۱۴۰۰ در تهران و با حضور مقامات و شرکت‌های کشورهای عضو این اتحادیه برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما