شناسهٔ خبر: 63838553 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بررسی علل پایین بودن اهدای عضو در ایران

رئیس اداره فراهم آوری و پیوند اعضای مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت نرخ کنونی اهدای عضو در ایران را ۱۲.۵ اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

بررسی علل پایین بودن اهدای عضو در ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ساناز دهقانی گفت: عدد قابل قبول برای اهدای عضو ۲۵ و عدد ایده آل ۴۰ است؛ همچنین ایران در زمینه اهدای عضو در منطقه، رتبه یک و در دنیا رتبه ۳۲ را دارد.

رئیس اداره فراهم آوری و پیوند اعضای مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت با اشاره به آغاز نشست دو روزه آموزشی تخصصی رضایت گیری از خانواده اهداکننده مرگ مغزی از امروز یکشنبه در سالن همایش‌های هتل قلب بیمارستان شهید رجایی، گفت: یکی از علل پایین بودن آمار اهدای عضو و یا کمبود عضو پیوندی در جهان، پایین بودن نرخ رضایت گیری از خانواده‌های افراد مرگ مغزی است.

ساناز دهقانی افزایش دانش و به روز رسانی اطلاعات گروه‌های هدف درباره رضایت گیری را از مهمترین اهداف نشست آموزشی تخصصی رضایت گیری از خانواده اهداکننده مرگ مغزی دانست و افزود: گروه‌های هدف آموزش گیرنده در زمینه رضایت گیری، پزشکان و پرستارانی هستند که در بخش اهدای عضو بیمارستان‌ها فعالیت دارند.

رئیس اداره فراهم آوری و پیوند اعضای مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت با بیان اینکه سایر کشور‌ها نیز درباره رضایت گیری از خانواده‌های افراد مرگ مغزی آموزش‌هایی را ارائه می‌دهند، گفت: رضایت گیری از خانواده‌های مرگ مغزی برای اهدای عضو، یک علم است و باید اصولی و علمی انجام شود.

نظر شما