شناسهٔ خبر: 63830312 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

ترافیک آزادراه راه تهران شمال با یک ترفند برطرف می شود

با اضافه کردن مسیری دیگر از آزادراه تهران شمال به سمت مرزن آباد، مشکل و گره ترافیکی به طور موقت برطرف می شود.

صاحب‌خبر -
تین نیوز

راه اندازی قطعه دوم آزادراه تهران شمال ، مشکلات مسافران را در ایام پیک سفر برطرف نکرده است، به همین دلیل برخی کارشناسان پیشنهاد می دهند با اضافه کردن مسیری دیگر به سمت مرزن آباد، مشکل و گره ترافیکی به طور موقت برطرف شود.

به گزارش تین نیوز، تداوم مشکلات مسافران تهران شمال موجب شده، کارشناسان دیدگاه های خود را در مورد چگونی ادامه ساخت باقی مانده آزادراه تهران شمال و حل مشکل ترافیک شدید این مسیر بیان کنند.

یکی از کارشناسان در این زمینه به تین نیوز گفت: با توجه به شناخت نسبی و بررسی اولیه منطقه، به نظر می رسد تا تکمیل قطعه 3 آزادراه تهران شمال، می توان احداث یک راه حل موقت را در نظر گرفت.

وی افزود: همچنان که اطلاع دارید بلافاصله پس از قطعه دوم، مسیری به سمت یوش و بلده وجود دارد که بر اساس خبرهای منتشر شده معاون اول رئیس جمهور دستور بهسازی این مسیر را داده است.

این کارشناس تاکید کرد: در طول این مسیر روستای پیل وجود دارد و از سوی دیگر مسیری از مرزن آباد (ابتدای قطعه چهار) به سمت منطقه کندلوس موجود است که در انتها به روستای نیچکوه می رسد.

وی گفت: این مسیر حدود 40 کیلومتر است و در صورت اتصال دو روستای پیل و نیچکوه (مسیر کوه به عرض حدود 7 کیلومتر بین این دو روستا وجود دارد که با احداث این جاده)، امکان اضافه کردن مسیر دیگر به سمت مرزن آباد و حل مشکل و گره ترافیکی وجود دارد که به نظر می رسد قابلیت بررسی توسط مهندسان مشاور و پیگیری توسط شرکت ساخت  توسعه زیر بناهای حمل و نقل، وزارت راه و بنیاد مستضفان را دارد.

مسیر پیشنهادی آزادراه تهران شمال

وی با ارسال نقشه بالا گفت:  مسیر قرمز رنگ همان مسیر مد نظر است که از کندلوس تا مرزن آباد حدود 38 کیلومتر  و جاده نسبتا خوبی است، از پل زنگوله به سمت بلده نیز به دستور اخیر معاون اول رئیس جمهور برنامه ریزی بهسازی است و از پیل تا نیچکوه نیاز به ایجاد مسیر می باشد که احتمالا کمتر از 10 کیلومتر است.

 

نظر شما