شناسهٔ خبر: 63830175 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تبلیغات / حسابداری مالیاتی چیست؟

صاحب‌خبر -

رپرتاژ آگهی – امروزه علاوه بر شرکتها وبنگاه های اقتصادی بزرگ ، حتی کسب و کار های کوچک هم در پی استفاده از خدمات حسابداری هستند ،چرا که باید درصدی از درآمد خود را به عنوان مالیات به اداره مالیات پرداخت کنند.حسابداری مالیاتی یکی از روش‌ها وشاخه های حسابداری محسوب می‌شود وبا محاسبه مالیاتی سرو کار دارد.

شرکت حسابداری ترازان حساب با تکیه بر دانش فنی، بعنوان بهترین شرکت حسابداری در تهران، شامل متخصصان حسابداری مالیاتی،آماده ارائه کامل ترین خدمات حسابداری و انجام مشاوره مالیاتی و صورتحساب های شرکت ها، موسسات وانواع مشاغل و کسب و کارها می باشد.

انواع مالیات:

قبل از اشنایی با مفهوم حسابداری مالیاتی لازم است با انواع مالیات در کشور آشنا شویم:

1-مالیات مستقیم:

این نوع مالیات ،به طور مستقیم از درآمد اشخاص حاصل از معاملات املاک و مستغلات، ارث ، حقوق ودستمزد و..یا سود شرکت‌ها ، کسر و دریافت می‌شود و مسئولیت پرداخت آن به عهده خود این اشخاص یا شرکت‌ها است.

2-مالیات غیر مستقیم:

مالیات غیر مستقیم به شکل نامحسوس و با واسطه از افراد دریافت می‌شود. در واقع همه ما با خرید و انجام امور روزمره در حال پرداخت مالیات‌های غیر مستقیم زیادی هستیم ؛ مالیات غیر مستقیم به تمامی کالاها، محصولات، و خدمات و… اعمال می‌شودو لازم نیست که حتماً کسب و کاری داشته باشیم. از جمله مالیات های غیر مستقیم مالیات بر واردات و صادرات یا حقوق عوارض گمرکی،مالیات بر مصرف ، ومالیات بر ارزش افزوده می باشد .

حسابداری مالیاتی چیست؟

از آنجایی که کسب و کارهای مختلف و افراد مطابق قوانین داخلی کشور ملزم به پرداخت مالیات و ارائه گزارش‌های آن به اداره دارایی مطابق با دستورالعمل‌های این سازمان مالیاتی هستند ،حسابداران شرکتها یا موسسات بزرگ و یا حتی مشاغل خرد ، ناگزیر به استخدام یک حسابدار مالیاتی هستند که به تنهایی بر روی امور مالیاتی شرکت رسیدگی کند. بنابراین حسابداری مالیاتی به عنوان یک تخصص رسمی شناخته می‌شود و از اهمیت بالایی برخوردار است.

حسابداری مالیاتی چه ضرورتی دارد؟

هدف اصلی حسابداری مالیاتی این است که بر وجوه نقدی وغیر نقدی نظارت کند و وجوه نقدی و غیر نقدی که به شرکت وارد یا ازآن خارج می شوند را بررسی میکند.

خدمات حسابداری مالیاتی از بالاترین سطوح خدمات مالیاتی شرکت ها هستند و افرادی که در این بخش فعالیت دارند،افرادی مجرب در این حیطه هستند که صفر تا صد دانش حسابداری مالیاتی را دارند.

امور مالیاتی از مهمترین بخش‌های مالی و مالیاتی هر کسب و کار به شمار می رود. چرا که با انجام امور حسابداری مالیاتی می توان از افتادن شرکت ها در دام های مالیاتی جلوگیری کند و مانع از این شود که شرکتها وموسسسات جرایم سنگین مالیاتی پرداخت کنند وهمچنین با آگاهی از قوانین می توان راه‌کارهایی برای دریافت تشویق‌های مالیاتی ارائه داد ویا برخی معافیت های مالی را برای شرکتها در نظرگرفت. تمامی این موارد اهمیت امور حسابداری مالیاتی را نمایان میکند.

حسابدار مالیاتی کیست وچه وظایفی دارد؟

حسابدار مالیاتی که با نام مشاور مالیاتی هم شناخته می شود، حسابداری مجرب و متخصص به حساب می آید که علاوه برداشتن دانش حسابداری باید به قوانین حسابداری مالیاتی وتکالیف ان آشنا باشد تا بتواند مالیات را به صورت بهینه و در چهار چوب قانون ثبت کند وسازمان را در مسیر درستی هدایت کند.

یک حسابدار مالیاتی باید علاوه بر داشتن دانش مربوط ، به طور کلی حسابداری مالیاتی به بررسی رویدادهای مالی، یافتن راه حل برای صرفه‌جویی و کاهش بدهی ها وجریمه های مالیاتی، می پردازد .علاوه بر این ارائه گزارش‌های فصلی ، رسیدگی به پرونده های دادرسی مالیاتی ،تهیه اظهار نامه های مالیاتی و پیگیری مسائل و مشکلات مالیاتی موسسات و شرکتها ،نیز از وظایف یک حسابدار محسوب می شود.

به راستی که حسابدار مالیاتی می تواند یک برنامه ی بودجه ای برای انجام تعهدات مالیاتی در موعد مقرر برای کسب و کارها تنظیم کند. خدمات حسابداری مالی از بالاترین سطوح خدمات حسابداری شرکت ها هستند و افرادی که در این بخش فعالیت دارند ،افرادی مجرب و با تجربه در این زمینه هستند که صفر تا صد دانش حسابداری مالیاتی را دارا می باشند.

شرکت حسابداری و مالیاتی ترازان حساب افتخار دارد، متخصصانی به کار گرفته است که سالیان متمادی درحیطه حسابداری مالیاتی وانجام امور مالیاتی نظیر تهیه گزارش درآمد ها، هزینه ها، بدهی ها و طلب های شرکت ها و موسسات ، تشکیل پرونده مالیاتی ، تهیه و تنظیم و ارسال اظهارنامه مالیاتی ، انجام خدمات سامانه مودیان مالیاتی و… فعالیت می کنند .

مسیر شغلی حسابدار مالیاتی

با توجه به پیچیدگی امورمالیاتی داشتن حداقل مدرک دانشگاهی لیسانس و بعضا دارا بودن مدارک بالاتر برای یه حسابدار مالیاتی ضروری است. این مدرک ها دارای رشته ها وگرایش های حسابداری، حسابرسی، حسابداری مالیاتی و قوانین مالیاتی داست.

همچنین دارا بودن گواهینامه های تخصصی در زمینه حسابداری مالیاتی تخصص بالای انها را را دراین حوزه نشان می دهد. از جمله این این گواهی نامه ها می توان به حسابدار رسمی CPA)) یا مشاور رسمی مالیاتی اشاره کرد.

فرصت های شغلی برای یک حسابدار مالیاتی بسیار گسترده است، که فارغ التحصیل شوندگان در این رشته در تمامی کسب و کار ها، اعم از بزرگ و یا کوچک میتوانند کار کنند.

  • یک حسابدار مالیاتی می تواند با شرکت های خصوصی به صورت دور کاری به عنوان همکاری نمایند. همچنین حسابداران مالیاتی می توانند، به صورت مستقیم در سازمان های دولتی مانند سازمان امور مالیاتی مشغول به کار باشند.
  • ارائه خدمات مالیاتی در کارگزاری های سرمایه گذاری ،موسسات مالی مانند بانک ها، بیمه ها ، حائز اهمیت است.

بیمارستان ها، کالج ها، مدارس، مراکز تولیدی، شرکت های نرم افزاری نیز به کادر حسابداری مالیاتی نیاز دارند.

بهترین شرکت حسابداری مالیاتی

اگر بخواهیم که بهترین شرکت حسابداری مالیاتی را معرفی کنیم در ابتدا باید با ملاکهای یک شرکت برتر حسابداری مالیاتی آشنا شویم.

یک شرکت حسابداری مالیاتی باید دارای مجوز رسمی از سوی سازمان مالیات کشور و یک شرکت ثبت شده باشد تا بتواند خود را به مشتریان معرفی کند.همچنین می توان گفت که یکی از ویژگی های یک شرکت حسابداری مالیاتی برتر پاسخگویی به متقاضیان است تا بتواند که اعتماد مشتریان را جلب نماید.

به طور کلی تمامی شرکت‌های بزرگ و کوچک برای سر و سامان دادن به اطلاعات و رویدادهای مالی و مالیاتی خود و همچنین تشخیص درآمد خالص از درآمد ناخالص نیاز به حسابداری مالیاتی دارند.

البته علاوه برمحاسبه مالیات به عنوان یکی از خدمات حسابداری مالیاتی ،مواردی همچون یافتن راه حل کاهش و صرفه جویی مالیات، بخشودگی و معافیت‌های مالیاتی نیز ازوظایف این نوع حسابداری به شمار می رود.

شرکت حسابداری ترازان حساب در سال های اخیر با دارا بودن ویژگی های مثبت وبر اساس نظر کاربران ازشرکتهای برتر شناخته شده است و متقاضیان می توانند از طریق تماس با همکاران ما مشاوره مالیاتی رایگان دریافت کنند واز تخصصی ترین خدمات مالیاتی زیر نظر برترین کارشناسان مالیاتی بهره مند شوند. این شرکت در مباحث آموزشی نیز پیشتاز بوده و دوره های کار اموزی برای متقاضیان اموزش در حیطه حسابداری مالیاتی برگزار می نماید .

09120457605

09128697739

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما