شناسهٔ خبر: 63828988 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رسیدگی به پرونده‌های جرایم انتخاباتی در کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: ۱۰۱عنوان تخلف و جرم انتخاباتی در قانون پیش بینی شده و پرونده‌های جرایم انتخاباتی به سرعت در شعبه‌هایی که تشکیل شده رسیدگی می شود.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،حجت الاسلام حمیدی جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی گفت: تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی که بعد از فتنه سال ۸۸ شکل گرفت توانست از بسیاری از جرائم پیشگیری کند و تا حدودی فضایی سالم و امن در انتخابات‌های مختلف ایجاد کند.

وی افزود: آموزش ، توجیه و تذکر روندی است که باید ستاد در پیش بگیرد و در آخرین مرحله برای متخلفان پرونده تشکیل و با آنها برخورد شود.

حجت الاسلام حمیدی بر نگاه پیشگیرانه در جرایم انتخاباتی تاکید کرد وبیان کرد: کاندیداها می‌توانند در صدا و سیما تبلیغات انجام دهند و این یکی از بهترین شرایطی است که به طور مساوی در اختیار کاندیداها قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان رصد فضای حقیقی و مجازی پیرامون انتخابات را بسیار مهم دانست و گفت: تمامی اطلاعات در این زمینه باید مستند و در اختیار ستاد قرار گیرد تا شورای نگهبان نیز در احراز صلاحیت‌ها از آن بهره‌برداری کند.

حجت الاسلام حمیدی افزود: ۱۰۱ عنوان تخلف و جرم انتخاباتی در قانون پیش بینی شده و پرونده‌های جرایم انتخاباتی باید به سرعت در شعبه‌هایی که تشکیل شده رسیدگی شود.

در این جلسه معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: ۴۷ شعبه رسیدگی به جرایم انتخاباتی تاکنون در استان تشکیل شده است و رصد فضای مجازی و نشر اکاذیب علیه مسئولان ، فعالیت تبلیغاتی زود هنگام کاندیداها ، تحریک مردم برای خرید و فروش آرا ، استفاده ابزاری از تصاویر اشخاص برای تبلیغات و انتشار هرگونه محتوای خلاف واقع از جمله مواردی است که ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی دنبال می‌کند.

قویدل افزود : روند تایید صلاحیت‌ها از ۲۵ آبان شروع شده و تا ۱۰ روز آینده ادامه دارد و بعد از آن اگر برای داوطلبان ابهامی وجود داشته باشد می‌توانند پیگیری کنند.

وی همچنین گفت: تاکنون حوزه‌های انتخابیه کرمان جیرفت رودبار جنوب سیرجان قلعه گنج بیشترین جرایم انتخاباتی را داشتند و از سایر شهرستان‌ها گزارشی دریافت نشده است.

نظر شما