شناسهٔ خبر: 63814427 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

اسرائیل برای حمله زمینی به جنوب نوار غزه برنامه‌ریزی می‌کند

العربی الجدید نوشت: به نظر می‌رسد با توجه به تمرکز حملات ارتش اسرائیل بر مناطق جنوبی نوار غزه به خصوص خان‌یونس بعد از سرگیری جنگ پس از آتش‌بس موقت 7 روزه، اسرائیل در حال آماده شدن برای گسترش عملیات زمینی در جنوب نوار غزه هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ العربی الجدید نوشت: به نظر می‌رسد با توجه به تمرکز حملات ارتش اسرائیل بر مناطق جنوبی نوار غزه به خصوص خان‌یونس بعد از سرگیری جنگ پس از آتش‌بس موقت 7 روزه، اسرائیل در حال آماده شدن برای گسترش عملیات زمینی در جنوب نوار غزه هستند.

 العربی الجدید در ادامه نوشت؛ از زمان حملات مجدد به غزه، ارتش اسرائیل شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه را با شدت زیادی هدف قرار داده است،این هدف‌گیری هوایی، مشابه هدف قرار دادن مناطق غربی غزه پیش از ورود زمینی به این مناطق است؛ امری که نشانگر قصد اشغالگران برای گسترش حملات زمینی به مناطق جنوب نوار غزه است.

هواپیماهای اسرائیلی حملات شدیدی را علیه شهر خان‌یونس انجام دادند و وزارت کشور غزه از تیراندازی و گلوله باران شدید مناطق شرقی این شهر و بمباران شدید قایق‌های جنگی علیه سواحل آن خبر داد. ارتش اشغالگر صبح شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بیش از 50 هدف را در آنجا مورد حمله قرار داده است.

مقامات اسرائیلی ادعا می‌کنند که اکثر رهبران حماس، بخش عمده‌ای از رزمندگان گردان‌های القسام و زرادخانه موشکی این گروه و نیز اکثریت اسرای باقی مانده اسرائیلی اکنون در جنوب غزه هستند.

به گفته منابع آگاه اسرائیلی، «حمله به جنوب بر رفح در منتهی الیه جنوب نوار غزه در مرز مصر و نیز خان‌یونس متمرکز خواهد شد که دومین شهر مهم نوار غزه و زادگاه یحیی السنوار، رئیس حماس در غزه و محمد الضیف، فرمانده گردان‌های القسام است.»

بنا به ادعای این منابع، «گذرگاه مرزی غزه و مصر و تونل‌های قاچاق زیرزمینی کانال اکسیژن اصلی برای بازسازی قابلیت‌های نظامی حماس به شمار می‌رود و باید تمام مرز غزه با مصر به دقت مراقبت شود.»

منبع: شفقنا

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما