شناسهٔ خبر: 63809406 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرایند کاشت ۱۰ میلیون نهال در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

شهرکرد-ایرنا- همزمان با طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و سالروز شهادت میرزا کوچک‌خان جنگلی، روز شنبه یازدهم آذرماه پویش کاشت ۱۰ میلیون اصله نهال در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه طرح کاشت یک میلیارد درخت یکی ازطرح‌های خوبی است که در این دولت مردمی آغاز شده است، گفت: در این طرح بنا به بُرش استانی، سهم استان ۱۰ میلیون اصله درخت است که در چهار سال کاشته می‌شود.

فرایند کاشت ۱۰ میلیون نهال در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

اصغر احمدی روز شنبه در آیین کاشت درخت با نام "شهدای بام ایران" در شهر فردانبه افزود: در این طرح در چهار سال ۱۰ میلیون درخت کاشته خواهد شد که سهم استان سالانه ۲.۵ میلیون اصله درخت است.

به گفته وی، این استان دارای ۲ نهالستان شهرکرد به مساحت ۴۰ هکتار و لُردگان به مساحت ۱۷ هکتار و یک مرکز تولید بذر با ۱۰۰ هکتار مساحت در شهرکرد است.

احمدی افزود: در راستای اجرای طرح مردمی کاشت نهال تاکنون هشت هزار هکتار عرصه برای کاشت درخت در این استان مکان‌یابی شده است.

وی تاکید کرد: کاشت نهال یک اقدام ملی و بین‌المللی در راستای ایجاد فضای سالم و محیط‌زیست پاک و بدون آلودگی است که در کشور ما مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد و به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی رییس‌جمهور است.

احمدی اظهار داشت: اجرای این طرح ملی برپایه چهار محور از جمله زراعت چوب و تامین نیاز چوبی کشور، ایجاد فضای سبز توسط شهرداری‌ها و فضای سبز، اجرای طرح جنگل‌کاری، نهال و بذرکاری و افزایش مسوولیت اجتماعی که بخش خصوصی و شرکت‌های خصوصی در فضاهای کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی خود، اقدام به کاشت درخت کنند، اجرامی‌شود.

فرایند کاشت ۱۰ میلیون نهال در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح مردمی کاشت درخت در استان و کشور با استفاده از ظرفیت مردمی، جوامع محلی، تشکل‌ها و گروه‌های مختلف آغاز شده تا استانی سرسبز و زیبایی داشته باشیم.

علی زاهدی افزود: این طرح با چهار هدف تامین صنایع چوب کشور،فضای سبز و محیط زیست و کاهش آلایندگی هوا و کمک به معیشت مردم اتفاق در دست اجراست.

به گزارش ایرنا، ۸۲ درصد از مساحت چهارمحال و بختیاری را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل داده است که از این میزان ۲۰ درصد مساحت استان جنگل و ۶۲ درصد آن مراتع است.

همچنین ۳۲۰ هزار هکتار از جنگل‌های زاگرس در این استان واقع شده که گونه غالب این جنگل‌ها، بلوط است.

نظر شما