شناسهٔ خبر: 63799581 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

روایت فعال مجازی آمریکایی از اسلام آوردن خود پس از جنگ غزه

یک وبلاگ‌نویس و فعال مجازی آمریکایی گفت با مشاهده مصائب مردم در جنگ غزه و خواندن قرآن تصمیم گرفته است اسلام بیاورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، چند روز پس از آغاز جنگ غزه، کمپینی برای آشنایی با اسلام توسط تعدادی از وبلاگ‌نویسان و فعالان، به ویژه در ایالات متحده از جمله ابی حافظ، وبلاگ‌نویس آمریکایی آغاز شد.

ابی حافظ در مصاحبه خود با الجزیره اعلام کرد: آنچه در فلسطین اتفاق افتاد نقطه عطفی در تحول من بود.

ابی می‌گوید که نقطه تعیین کننده در تشرف او به اسلام، جنایاتی بود که در فلسطین رخ داد و تأکید کرد که مظاهر استواری و ایمان در میان مردم غزه، او را به بررسی و تحقیق در منبع این استواری یعنی قرآن کریم واداشت. 

ابی ادامه می‌دهد: در میان احساس درماندگی سؤالات زیادی داشتم. برای یافتن پاسخ این سؤالات به قرآن کریم مراجعه کردم و این آیه را خواندم که «کسانی که برای دین خود می‌میرند، شهید هستند، نه مرده»، این باعث آرامش من شد.

ابی حافظ ادامه داد که آیه دیگری وجود دارد که در مورد ماهیت این درگیری و علل آن صحبت می‌کند و اینکه فلسطین و مردم آن در نهایت پیروز خواهند شد و تأکید می‌کند که این آیه به او امید و آرامش و اطمینان می‌دهد که بارقه‌ای از امید در انتهای تاریکی وجود دارد. 

این فعال مجازی آمریکایی افزود که واکنش مردم فلسطین به بی عدالتی که در میان سکوت جهانی به آنها تحمیل شد، سؤالات زیادی را در ذهن او ایجاد کرد و تأکید کرد که پاسخ قانع کننده را صرفاً با خواندن قرآن کریم یافت.

وی با تأکید بر اینکه قرآن کریم به سؤالاتش در مورد استواری و قدرتی که مردم غزه در تاریک‌ترین شرایط از آن برخوردار بودند پاسخ داد، تصریح کرد: مواضع مردم غزه در قبال بحران اخیر پیام‌ روشنی درباره اسلام داشت؛ به ویژه صحنه‌هایی که مادران با استواری وصف ناپذیر فرزندان شهید خود را در آغوش می‌گیرند.

وقتی از او در مورد گرویدنش به اسلام در زمانی که متهم به یهودی ستیزی شده بود پرسیده شد او پاسخ داد که تا حدودی نگران واکنش‌ها است و افزود که آیه‌ای که مسلمانان را به ترس از خدا و عدم ترس از مردم تشویق می‌کند او را تحت تاثیر قرار داد. 

وی افزود که آغاز آشنایی او با اسلام دو سال پیش از طریق شوهر مسلمانش بود که تنها با او در مورد اصول اسلام صحبت نکرد، بلکه الگوی عملی از نحوه مسلمان بودن را به او ارائه داد و افزود که او با پدر و مادرش مهربان بود و به آنها احترام و محبت داشت.

ابی حافظ درباره موضع خانواده‌اش نسبت به گرویدنش از مسیحیت به اسلام گفت که ابتدا قبل از اطلاع دادن این تصمیم به خانواده اش نگران بود. با مادرش تماس گرفت و این تصمیم را به او اطلاع داد و مادرش از این تصمیم ابراز خوشحالی کرد. 

ابی در مورد لحظه‌ای که تصمیم به مسلمان شدن گرفت، گفت: خواندن قرآن را شروع کردم و جواب سؤالاتم را از آن می‌گرفتم و اینگونه بود که تصمیم گرفتم مسلمان شوم.

وی افزود: در آن لحظه تصمیم خود را مبنی بر گرویدن به اسلام به شوهرم گفتم و از او خواستم که مرا برای ادای شهادت به مسجد ببرد.

وی در خصوص احساس خود در لحظه اعلام شهادت گفت: حدود دو روز قبل از خواندن شهادت در قلبم مسلمان بودم و خواندن شهادت آخرین قدمی بود که امنیت و آرامش را به قلب من هدیه کرد.

ابی با ارسال پیامی خطاب به مردم غزه از آنان خواست که ثابت قدم بمانند و تاکید کرد: خداوند شما را فراموش نخواهد کرد حتی اگر به نظر برسد که دنیا علیه شماست و تصریح کرد: ما به عنوان مسلمان از شما حمایت و برای شما دعا می‌کنیم و خداوند به زودی به شما آزادی، امید و آرامش خواهد داد.

انتهای پیام

نظر شما