شناسهٔ خبر: 63952778 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

کشیش کلیسای ارتدوکس یونانی تأکید کرد:

مسلمانان و مسیحیان در فلسطین ذبح می‌شوند

کشیش کلیسای ارتدوکس یونانی با تأکید بر اینکه فلسطینیان به ویژه در نوار غزه درحال قتل عام هستند، خواستار توقف این کشتار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، الیاس عواد، کشیش کلیسای ارتدوکس یونانی، در رام الله گفت: در فلسطین مجروح مسلمانان و مسیحیان درحال ذبح شدن و قتل عام هستند، به ویژه در نوار غزه و نیز کرانه باختری فلسطینیان در آن بازداشت می‌شوند.

وی از جهانیان خواست تا برای متوقف کردن جنگ در غزه اقدامی انجام دهند.

الیاس عواد تصریح کرد: ما این روزها از فلسطین مجروح می‌آییم که مردم آن سلاخی می‌شوند، به‌ویژه در نوار غزه و کرانه باختری که مردم در معرض بازداشت هستند.

وی خاطرنشان کرد: مردم فلسطین چه مسیحی و چه مسلمان یکی هستند. بنابراین آنچه یک مسلمان در معرض آن قرار می‌گیرد، مسیحیان هم در معرض آن هستند. همه ما در یک ردیف از فلسطین و مقدسات خود، به ویژه از شهر قدس که در معرض یهودی‌سازی است، دفاع می‌کنیم.

الیاس عود در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما از همه جهانیان می‌خواهیم که در کنار آرمان فلسطینی برای تشکیل کشور آزاد مستقل فلسطین با پایتختی قدس، بایستند.

وی افزود: صلح در خاورمیانه با تشکیل دولت فلسطین به دست می‌آید و ما به عنوان فلسطینی اولین کسانی هستیم که دست خود را به سوی صلح دراز می‌کنیم، صلحی که امنیت را برای همه مردم به ارمغان می‌آورد. جهان باید جلوی جنگ ویرانگر و کشتار کودکان و زنان بی‌گناه در غزه را بگیرد. آنچه در حال وقوع است، بسیار خطرناک است.

انتهای پیام

نظر شما