شناسهٔ خبر: 63791013 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ازسرگیری حملات رژیم صهیونیستی به غزه

وزارت امور داخلی فلسطین اعلام کرد جنگنده‌های اسرائیلی در حال پرواز در آسمان نوار غزه و تانک‌های این رژیم هم در حال شلیک گلوله در شمال غرب غزه هستند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما،  به نقل از تلویزیون الجزیره‏، سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد حملات علیه حماس در نوار غزه را از سر گرفتیم.

 

واکنش گوترش به از سرگیری حملات اسرائیل
به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد روز جمعه در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» از از سرگیری عملیات نظامی در غزه پس از چند روز آتش بس، عمیقا ابراز تاسف کرد.

گوترش ساعاتی پس از از سرگیری حملات ارتش اسرائیل به غزه اعلام کرد: «همچنان امیدوارم که آتش بس ایجاد شده، تمدید شود. از سرگیری خصومت‌ها تنها نشان می‌دهد که داشتن یک آتش بس بشردوستانه چقدر مهم است.»

 

انتقال یک کودک فلسطینی به بیمارستان
کانال تلگرامی فلسطین الیوم تصاویری از یک کودک فلسطینی منتشر کرد که به دنبال مجروح شدن بر اثر حملات رژیم صهیونسیتی به خانه خانواده اش در حال انتقال به بیمارستان است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10499266"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4074440/10499266?width=600&height=350"></script></div>

 

آواره شدن ساکنان شرق خان یونس درپی ازسرگیری حملات رژیم صهیونیستی
درپی ازسر گرفته شدن حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ساکنان مناطق شرق خان یونس مجبور شدند به مناطق دیگری از این شهر بروند.

 

آتش گرفتن یک خودرو در یک منطقه صهیونیست نشین در پی حمله مقاومت
شبکه الجزیره تصاویری از آتش گرفتن یک خودرو در یکی از مناطق صهیونیست نشین اطراف غزه پخش و اعلام کرد علت این آتش سوزی موشک باران مناطق اطراف غزه توسط مقاومت اسلامی فلسطین است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10499240"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4074440/10499240?width=600&height=350"></script></div>

 

مجروح شدن کودک شیرخوار در حملات امروز به غزه
کانال تلگرامی خبرگزاری شهاب تصویری از کودک شیرخواری منتشر کرد که در حملات امروز رژیم اشغالگر به غزه مجروح شده است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10499113"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4074440/10499113?width=600&height=350"></script></div>

 

گردان‌های شهید ابوعلی مصطفی: سدیروت و کفارسعد را موشک باران کردیم
شبکه الجزیره گزارش داد گردان‌های شهید ابوعلی مصطفی اعلام کرد: در پاسخ به جنایات اشغالگران علیه ملت مان، سدیروت و کفار سعد را موشک باران کردیم.

 

۳۶ شهید، تازه‌ترین آمار شهدای غزه از صبح امروز
شبکه الجزیره به نقل از خبرنگار خود گزارش داد در پی حمله هوایی به خانه‌ای در رفح ۴ فلسطینی شهید شدند و به این ترتیب آمار شهدای چندین منطقه نوار غزه از صبح امروز به ۳۶ نفر افزایش یافت.

 

اقامه نماز میت در بیمارستان کمال عدوان غزه
کانال تلگرامی القسطل تصاویری از برگزاری نماز میت برای شهدای حملات رژیم اشغالگر در حیاط بیمارستان کمال عدوان برای دو شهید در شمال غزه منتشر کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10498993"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4074440/10498993?width=600&height=350"></script></div>

 

پیدا شدن سر یک کودک فلسطینی از زیر آوار خانه‌ای در رفح
کانال تلگرامی خبرگزاری سما با انتشار ویدئویی نوشت: سر بی پیکر یک کودک در خانه‌ای در رفح در جنوب غزه از زیر آوار خارج شد که در حمله هواپیما‌های رژیم اشغالگر هدف قرار گرفت.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10498990"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4074440/10498990?width=600&height=350"></script></div>

 

کانال ۱۲ صهیونیست ها: جنگ در روز‌های آینده ادامه خواهد یافت
شبکه الجزیره گزارش داد کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد جنگ در روز‌های آینده ادامه خواهد یافت و تصمیمی برای متوقف کردن آن نداریم.

 

هلال احمر فلسطین: نهاد‌های بین المللی از ارسال کمک‌ها به شمال غزه خودداری می‌کنند
به نوشته النشره هلال احمر فلسطین با اعلام این که موسسات بین المللی از ارسال کمک به شمال نوار غزه خودداری می‌کنند، افزود: از آغاز آتش بس تا عصر دیروز، هلال احمر فلسطین ۱۱۳۲ کامیون مملو از کمک‌های بشردوستانه را ازطریق گذرگاه رفح دریافت کردند.

دولت غزه به نوبه خود خاطرنشان کرد که نوار غزه به ورود روزانه ۱۰۰۰ کامیون حامل کمک‌ها و تجهیزات مورد نیاز و مؤثر، به ویژه تجهیزات و لوازم پزشکی مورد نیاز و اولویت‌دار و همچنین مواد غذایی و لوازم اساسی نیاز دارد.

قبل از جنگ اخیر اسرائیل علیه غزه، این باریکه روزانه به ۵۰۰ کامیون کالا و ۴۰۰ هزار لیتر سوخت نیاز داشت.

اسرائیل یک تحریم ظالمانه بر نوار غزه اعمال کرد که از ورود سوخت، غذا و دارو جلوگیری کرد. این موضوع با توجه به بمباران مداوم از ۷ اکتبر گذشته، وخامت وضعیت انسانی را تشدید کرد.

 

حماس مسئولیت پایان آتش بس را متوجه آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست
جنبش حماس مسئولیت ازسرگیری جنگ درغزه را متوجه رژیم اشغالگرصهیونیستی دانست که درساعت‌های گذشته با پیشنهاد ادامه مبادله اسیران مخالفت کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از بیروت، حماس دربیانیه‌ای فاش کرد در ساعت‌های طولانی مذاکرات شب گذشته این جنبش پیشنهاد مبادله اسیران ازجمله سالخوردگان را مطرح کرد و پیشنهاد کرد اجساد اسیران کشته شده درآتشباری رژیم صهیونیستی مبادله شوند، اما رژیم اشغالگر همه این پیشنهاد‌ها را رد کرد، زیرا تصمیم قبلی برای ازسرگیری حملات وحشیانه خود داشت.

حماس در این بیانیه مسئولیت کامل ادامه جنایت‌های صهیونیستی در نوار غزه را متوجه دولت آمریکا و شخص جوبایدن رئیس جمهور آمریکا دانست و تاکید کرد دشمن صهیونیستی با چراغ سبز و حمایت آمریکا حملات خود را از سرگرفت که تا کنون ده‌ها نفر از مردم از جمله کودکان درآن به شهادت رسیده اند.

این بیانیه تاکید کرد مقاومت و مردم نوار غزه اهداف این تجاوزگری وحشیانه را ناکام خواهند گذارد و توان ارتش رژیم صهیونیستی را درهم خواهند شکست.

 

ابراز تاسف وزارت خارجه قطر از ازسرگیری حملات به غزه
شبکه الجزیره گزارش داد وزارت امور خارجه قطر اعلام کرد قطر بابت ازسرگیری حمله اسرائیل به غزه پس از پایان آتش بس بسیار متاسف است.

وزارت خارجه قطر افزود: گفتگو‌ها میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی با هدف بازگشت به آرامش (آتش بس) ادامه دارد و هرکاری که برای برقراری آرامش در غزه لازم باشد، انجام خواهم داد. این وزارتخانه تاکید کرد ادامه بمباران غزه، روند تلاش‌ها برای میانجی گری را پیچیده و فاجعه انسانی در نوار غزه را تشدید می‌کند.

وزارت خارجه قطر در ادامه افزود: ما حمله به غیرنظامیان، کشتار جمعی و نسل کشی فلسطینی‌ها و تلاش‌ها برای کوچاندن اجباریی شهروندان تحت محاصره نوار غزه را محکوم می‌کنیم.

این وزارتخانه افزود: از جامعه جهانی می‌خواهیم اقدام فوری برای توقف جنگ و درگیری در نوار غزه انجام دهد.

 

جنبش حماس میزبانی امارات را از رئیس رژیم صهیونیستی محکوم کرد
به گزارش کانال تلگرامی خبرگزاری شهاب، جنبش حماس در واکنش به سفر «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی به امارات و استقبال گرم مقامات این کشور از او اعلام کرد: اعطای فرصت به هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی را برای شرکت در اجلاس بین المللی آب و هوایی (تغییرات اقلیمی) در شهر دبی محکوم می‌کنیم.

جنبش حماس تاکید کرد حضور هرتزوگ در امارات و استقبال گرم از او در حالی صورت می‌گیرد که رژیم اشغالگر و ارتش آن دست به کشتار وحشتناک و نسل کشی علیه ملت ما به ویژه در نوار غزه می‌زنند و محلات مسکونی، بیمارستان‌ها، مساجد، کلیساها، دانشگاه‌ها و مدارس را ویران می‌کنند و حتی دفاتر سازمان ملل نیز از حملات این رژیم در امان نمانده‌اند.

 

بسته شدن جاده‌های مرز شمالی فلسطین اشغالی
با پایان آتش بس در غزه جاده‌های ارتباطی به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین نزدیک نوار غزه درجنوب و خط مرزی با لبنان درشمال فلسطین اشغالی بسته شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از بیروت، ارتش رژیم صهیونیستی با این اقدام در مناطق نزدیک به نوار غزه و شمال فلسطین وضعیت اضطراری اعلام کرده و از صهیونیست‌ها خواسته به این مناطق نزدیک نشوند.

از صهیونیست‌های ساکن شهر‌های پرجمعیت به ویژه تل آویو نیز خواسته شده برای احتمال شلیک موشک از غزه به این مناطق آماده باشند.

 

گردان‌های القدس: شهر‌ها و مناطق اشغالی را هدف قرار دادیم
شبکه الجزیره گزارش داد گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد: در پاسخ به جنایات صبح امروز دشمن صهیونیست علیه فرزندان ملتمان شهر‌ها و مناطق اشغالی را هدف قرار دادیم.

 

۳۲ شهید، از زمان ازسرگیری حملات هوایی صهیونیست‌ها به غزه
شبکه الجزیره به نقل از خبرنگار خود گزارش داد: از زمان ازسرگیری عملیات اسرائیل پس از پایان آتش بس، ۳۲ فلسطینی در سراسر نوار غزه به شهادت رسیده اند.

 

درصورت تسلیم شدن بی قید و شرط حماس، نیازی به عملیات نظامی نخواهد بود
شبکه الجزیره مباشر گزارش داد سخنگوی ارتش اسرائیل به سی ان ان گفت: درصورتی که حماس بی قید و شرط تسلیم شود و همه اسرا را آزاد کند، دیگر نیازی به عملیات نظامی نخواهد بود.

 

وزیر امنیت داخلی رژیم اشغالگر: باید غزه را با خاک یکسان کنیم
شبکه الجزیره مباشر گزارش داد: وزیر امنیت داخلی اسرائیل اعلام کرد: باید غزه را با تمام قدرت با خاک یکسان و حماس را نابود کنیم.

 

شمار شهدای حملات امروز به نوارغزه به ۲۹ نفر رسید
شبکه الجزیره به نقل از خبرنگار خود گزارش داد شمار شهدا در حملات امروز اسرائیل به نوارغزه به ۲۹ نفر افزایش یافت.

 

۲۶ شهید، در پی ازسرگیری حملات هوایی صهیونیست‌ها به غزه
شبکه الجزیره به نقل از خبرنگار خود گزارش داد شمار شهدای نوار غزه پس از اقدام اسرائیل به ازسرگیری حملات هوایی به ۲۶ نفر افزایش یافت.

 

پنج شهید در حمله هوایی رژیم اشغالگر به محله‌های الزیتون و الشجاعیه
شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از خبرنگار خود گزارش داد در حمله هواپیما‌های رژیم اشغالگر به محله‌های الزیتون و الشجاعیه در شهر غزه پنج نفر شهید و ده‌ها نفر زخمی شدند.

 

عزت الرشق: رژیم اشغالگر هرگز به اهداف خود نمی‌سد
به گزارش خبرگزاری سند، عزت الرشق عضو دفتر سیاسی جنبش حماس جمعه گفت: آن چه را که رژیم اشغالگر طی ۵۰ روز از تهاجم نظامی به نوار غزه قبل از اجرای آتش بس بشردوستانه نتوانست به دست آورد، به طور قطع با پایان آتش بس و ادامه حملات و تجاوزات خود به نوار غزه هم هرگز بدست نخواهد آورد.

 

تصاویر مجروحان حملات رژیم صهیونیستی به غزه
کانال تلگرامی العهد تصاویری از مجروحان حملات رژیم صهیونیستی به منطقه الشیماء در شمال غزه و انتقال آن‌ها به بیمارستان کمال عدوان منتشر کرد.

آغاز حملات به نوار غزه آغاز حملات به نوار غزه آغاز حملات به نوار غزه آغاز حملات به نوار غزه

 

۲۱ شهید و دهها زخمی، در پی آغاز مجدد حملات هوایی صهیونیست‌ها به غزه
شبکه الجزیره به نقل از خبرنگار خود گزارش داد در پی آغاز مجدد حملات هوایی اسرائیل به چندین منطقه نوار غزه ۲۱ فلسطینی شهید و ۱۰‌ها فلسطینی زخمی شدند.

 

المغازی مرکز غزه

 

ازسرگیری حملات رژیم صهیونیستی به غزه

 

 رژیم صهیونیستی با پرتاب اعلامیه از ساکنان القراره‏، ابسان، خزاعه و بنی سهیله خواست به سرعت منطقه را تخلیه کنند و در رفح پناه بگیرند‎ و خان یونس را منطقه جنگی خطرناک اعلام کرد

ازسرگیری حملات رژیم صهیونیستی به غزه

 

۹ شهید در حمله به سه منزل در رفح
شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری گزارش داد در حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی به سه منزل در رفح جنوب نوار غزه ۹ نفر شهید و شماری دیگر زخمی شدند.

 

۷ شهید، براثر بمباران خانه‌ای در اردوگاه المغازی
الجزیره مباشر به نقل از وزارت امور داخلی فلسطین در غزه گزارش داد: شمار شهدای حمله هوایی اشغالگران صهیونیست به خانه خانواده «قندیل» در اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه به ۷ نفر افزایش یافت.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10498487"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4074440/10498487?width=600&height=350"></script></div>

 

با وجود ازسرگیری درگیری‌ها مذاکرات درباره تبادل اسرا بین رژیم اشغالگر و حماس ادامه دارد
شبکه تلویزیونی المنار به نقل از شبکه سی ان ان گزارش داد با وجود ازسرگیری درگیری در نوارغزه مذاکرات درباره تبادل اسرا بین اسرائیل و حماس ادامه دارد.

 

کانال تلگرامی الرساله با انتشار تصویری از زخمی شدن یک کودک در حمله به شمال غزه خبر داد

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10498458"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4074440/10498458?width=600&height=350"></script></div>

 

 

جامعه جهانی و آمریکا در برابر جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها مسئول هستند
به گزارش کانال تلگرامی خبرگزاری سما، دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که جامعه بین المللی و در راس آن آمریکا و جو بایدن رئیس جمهور و آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور در برابر حملات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر و کشتار وحشیانه مردم نوار غزه مسئول هستند.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه تاکید کرد دولت آمریکا با نشان دادن چراغ سبز برای ادامه حملات و جنگ علیه غزه بدون هرگونه اعتنایی به قوانین جنگی، حقوق بین‌الملل و قوانین بین المللی حقوق بشر، در برابر حملات و جنایات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان، زنان و کودکان فلسطینی در غزه مسئول هستند.

این دفتر افزود: بر اساس قوانین بین المللی، این حق ملت فلسطین است که با هر روش و ابزاری از خود دفاع کند تا به حق خود در دستیابی به آزادی، استقلال، تشکیل کشور مستقل به پایتختی شهر قدس و پایان کامل اشغالگری اسرائیل در سرزمین‌ها فلسطین برسند.

 

چند زخمی در حمله به بیت لاهیا
به گزارش کانال تلگرامی فلسطین الیوم، ارتش رژیم صهیونیستی از ساعتی پیش حملات به نوار غزه را ازسرگرفته است که طی آن تا این لحظه دست کم ۸ فلسطینی شهید و تعداد زیادی هم زخمی شدند.

منابع محلی از انتقال پیکر‌های ۴ شهید از جمله یک کودک به بیمارستان الکویتی خبر دادند. این افراد بر اثر بمباران خانه‌ای در شهر رفح به شهادت رسیدند.

توپخانه‌های ارتش اسرائیل هم مسجد التقوی در محله الشخ رضوان در شمال شهر غزه را گلوله باران کردند.

بر اساس گزارش منابع محلی در غزه، تعدادی از زخمی‌ها ناشی از حملات توپخانه‌ای ارتش اسرائیل به منطقه بیت لاهیا در شمال نوار غزه، به بیمارستان «کمال عدوان» منتقل شدند.

 


قدس فید: تصویر هدف قرار گرفتن منزلی در خان یونس

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10498393"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4074440/10498393?width=600&height=350"></script></div>

 

شهادت تصویربردار شبکه الاقصی در حملات رژیم اشغالگر به نوارغزه
به گزارش کانال تلگرامی شبکه قدس، عبدالله درویش تصویربردار شبکه الاقصی در حملات هوایی رژیم اشغالگر به نوارغزه به شهادت رسید.

ازسرگیری حملات رژیم صهیونیستی به غزه

 

۶ شهید و ۱۰‌ها زخمی، براثر بمباران مناطق مختلف غزه
شبکه الجزیره به نقل از خبرنگار خود گزارش داد: در پی حملات هوایی اسرائیل به مناطق مختلف نوار غزه ۶ فلسطینی شهید و ۱۰‌ها فلسطینی زخمی شدند.

 

انتقال پیکر‌های شهدا و زخمی‌ها به بیمارستان کویتی در رفح
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر همراه با پخش تصاویری از انتقال شهدا و زخمی‌های حملات مجدد رژیم اشغالگر به نوار غزه، از شهادت شش نفر در حمله به یک منزل در رفح جنوب نوار غزه خبر داد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10498385"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4074440/10498385?width=600&height=350"></script></div>

با ازسرگیری حملات رژیم اشغالگر به مناطق مختلف نوار غزه، انتقال زخمی‌ها و پیکر‌های شهدا به بیمارستان‌ها بار دیگر آغاز شد.
در تصاویر پخش شده از بیمارستان کویتی شماری از کودکان زخمی که به آنجا منتقل شده اند دیده می‌شود.

 

هشت شهید در حملات رژیم اشغالگر به مناطق مختلف نوار غزه
شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد در حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه هشت فلسطینی شهید و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

 

تاکید دفتر نتانیاهو بر ضرورت تحقق اهداف جنگ علیه نوار غزه
شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری گزارش داد دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر اعلام کرد با توجه به ازسرگیری حملات، به تحقق اهداف جنگ پایبند هستیم.

 

وقوع انفجار‌های شدید در نزدیکی بیمارستان الرنتیسی در شمال غزه
به گزارش کانال تلگرامی خبرگزاری سند، همزمان با پایان آتش بس و ازسرگیری حملات به نوار غزه، مناطق مختلف غزه شاهد درگیری‌های شدیدی میان مقاومت فلسطین و ارتش رژیم اشغالگر است و منابع محلی از وقوع انفجار‌های شدید در نزدیکی بیمارستان الرنتیسی در شمال نوار غزه خبر دادند.

یگان توپخانه‌ای ارتش اسرائیل هم مناطق شرق شهر رفح و شرق خانیوس در جنوب نوار غزه را به شدت گلوله باران می‌کند.

 

حمله توپخانه ای رژیم اشغالگر به مسجد التقوی در غزه
شبکه تلویزیونی العالم در خبری فوری گزارش داد در حمله توپخانه ای رژیم اشغالگر، مسجد التقوی در محله الشیخ رضوان غزه هدف قرار گرفت.

 

حمله خمپاره‌ای مقاومت فلسطین به نظامیان اشغالگر در غرب غزه
شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد نیرو‌های مقاومت فلسطین با خمپاره نظامیان رژیم اشغالگر را در منطقه الشالیهات در غرب شهر غزه هدف قرار دادند.

 

۲ شهید در حمله هوایی به خانه‌ای در اردوگاه المغازی
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد در حمله هوایی اسرائیل به خانه‌ای در اردوگاه المغازی در مرکز نوارغزه ۲ نفر شهید و شماری زخمی شدند.

 

۴ شهید در حمله هوایی به خانه‌ای در مرکز رفح
شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری گزارش داد در حمله هوایی اسرائیل به خانه‌ای در مرکز رفح در جنوب نوارغزه ۴ نفر شهید و شماری زخمی شدند.

 

تاکید مقامات بلندپایه رژیم اشغالگر بر آغاز مجدد حملات با شدت تمام
شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد رادیو ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل به نقل از یک منبع سیاسی بلندپایه این رژیم گزارش داد حملات را با قدرت تمام از سرگرفته ایم و هیچ مذاکراتی برای آزادی ربوده شدگان (اسرا) در کار نیست.

 

تصاویر آغاز حملات رژیم اشغالگر به غزه
شبکه تلویزیونی الجزیره تصاویری از دود و غبار ناشی از آغاز مجدد حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه پخش کرد.

شدت حملات به قدری است که دود و غبار ناشی از آن بخش‌های وسیعی از آسمان غزه را پوشانده است. خبرنگار این شبکه گفت در حملات هوایی و توپخانه‌ای اسرائیل به مناطق مختلف نوارغزه شماری از فلسطینی‌ها زخمی شدند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10498209"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4074440/10498209?width=600&height=350"></script></div>

 

حمله به اردوگاه یبنا در مرکز رفح
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد خبرنگار این شبکه از گلوله باران یک منزل در اردوگاه یبنا در مناطق مرکزی رفح در جنوب نوار غزه خبر داد. خبرنگار المیادین در غزه نیز گزارش داد اسرائیل با دو موشک اطراف شرکت برق در شمال اردوگاه النصیرات را هدف قرار داد.

 

حملات به منطقه ابواسکندر و مناطق مرکزی و جنوبی نوار غزه
شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری گزارش داد وزارت امور داخلی فلسطین در غزه اعلام کرد نیرو‌های اسرائیلی یک منزل را در منطقه ابواسکندر شمال غربی غزه هدف گلوله باران توپخانه‌ای قرار دادند.

رژیم اشغالگر همچنین بخش‌های شرقی مناطق مرکزی نوار غزه و خانیونس در جنوب نوار غزه را هدف گلوله باران توپخانه‌ای قرار داد.

ارتش اسرائیل نیز اعلام کرد هواپیما‌های ما اهداف حماس را در نوارغزه بمباران کردند.

 

حملات هوایی به منطقه عبسان در شرق خان یونس
شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری به نقل از وزارت امور داخلی فلسطین در غزه گزارش داد جنگنده‌های رژیم اشغالگر منطقه عبسان در شرق خان یونس را هدف حملات خود قرار دادند.

 

درگیری‌های بسیار شدید نیرو‌های مقاومت و نظامیان اشغالگر در شمال غزه
به گزارش کانال تلگرامی خبرگزاری صفا، با پایان آتش بس مورد توافق میان مقاومت فلسطین و اسرائیل، پهپاد‌های رژیم اشغالگر از صبح امروز در ارتفاع پایین در آسمان نوار غزه به پرواز در آمدند.

براساس گزارش خبرنگار صفا، درگیری‌های بسیار شدید میان نیرو‌های مقاومت و ارتش رژیم اشغالگر در مناطق شمال نوار غزه از سرگرفته شد.
وزارت امور داخلی فلسطین در غزه هم اعلام کرد جنگنده‌های اسرائیلی در حال پرواز در آسمان نوار غزه هستند و تانک‌های این رژیم هم در حال شلیک گلوله در شمال غرب غزه هستند.

 

حملات هوایی و توپخانه‌ای به مناطق مختلف غزه
شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری گزارش داد جنگنده‌های رژیم اشغالگر مناطق شمال غرب نوار غزه را هدف قرار دادند و توپخانه این رژیم نیز مناطق مختلف غزه را گلوله باران کرد.

پایان آتش بس در غزه

 

پایان آتش بس در غزه

شبکه تلویزیونی العالم نیز در خبری فوری گزارش داد درگیری‌ها در شمال غزه بین مقاومت فلسطین و ارتش رژیم اشغالگر با شدت تمام از سرگرفته شد.

بنا بر اعلام العالم، ارتش رژیم اشغالگر از پایان آتش بس خبر داد و افزود جبهه داخلی دستورات لازم را به اسرائیلی ها در مناطق اطراف نوار غزه، تل آویو، جولان و مناطق مرزی با لبنان داده است.

منابع فلسطینی نیز از پرواز جنگنده های رژیم اشغالگر در آسمان غزه خبر داد و افزود جنگ افزارهای این رژیم نیز مناطق شمال غره نوار غزه را هدف قرار دادند.

خبرنگار العالم گزارش داد که آتش بس موقت در غزه به پایان رسید و منابع رسانه ای از آغاز مجدد درگیری ها بین دو طرف خبر می دهند اما مقامات رسمی تا کنون چنین چیزی را تایید نکرده اند.

شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری گزارش داد خبرنگار این شبکه از پرواز گسترده هواپیماهای جاسوسی رژیم اشغالگر در آسمان مناطق مختلف نوار غزه در ارتفاع پایین خبر داد.

دفتر رسانه ای دولتی در غزه نیز از حملات جنگنده های رژیم اشغالگر به مناطقی از جنوب نوار غزه خبر داد.

سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر نیز اعلام کرد حملات علیه حماس در نوار غزه را از سر گرفتیم.

وی افزود حماس آتش بس را نقض کرد و یک فروند موشک به اسرائیل شلیک کرد. رادیو ارتش اسرائیل نیز اعلام کرد جنگنده ها همه مناطق نوارغزه را بمباران می کنند.

این درحالیست که شبکه تلویزونی المیادین در خبری فوری به نقل از وال استریت ژورنال اعلام کرده بود: اسرائیل و جنبش حماس بر تمدید آتش بس موقت برای هشتمین روز متوالی جهت آزادی اسرای بیشتر توافق کردند.

 

نظر شما