شناسهٔ خبر: 63768122 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرمربی تیم ملی آرژانتین:

زمین فوتبال خانه مسی است؛ هیچ‌کس خانه‌اش را ترک نمی‌کند!

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی فوتبال آرژانتین از کاپیتان آلبی‌سلسته خواست تا فکر «بازنشستگی» را از سرش بیرون کند!

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا، لیونل اسکالونی، سرمربی تیم ملی آرژانتین، لیونل مسی را ترغیب کرد تا «مادامی که می‌تواند» به فوتبال و بازی برای آرژانتین ادامه دهد.

مسی ۳۶ ساله که به‌تازگی نخستین فصل حضورش در لیگ برتر آمریکا به همراه اینترمیامی به پایان رسید، هیچ نشانه‌ای مبنی بر زمان بازنشستگی‌اش از فوتبال بروز نداده است.

اسکالونی در گفت‌وگویی با «کریستین ویری» ستاره اسبق تیم ملی ایتالیا، گفت: به مسی می‌گوییم که تا هر وقت می‌تواند بازی کند. او ثابت کرده است که نقطه پایانی ندارد. نمی‌توان گفت که او چه زمانی تسلیم می‌شود و این شگفت‌انگیز است.

وی افزود: او در زمین فوتبال خوشحال است. به نظرم بیرون از آن، لئو خودش نیست چون زمین فوتبال خانه‌اش است و در بیرون آدم‌ها محاصره‌اش می‌کنند. در زمین و جایی که توپ است اما او واقعا خوب و خوشحال است.

مرد آرژانتینی با فتح جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر، آنچه که در دوران شگفت‌انگیز و پربار فوتبالش از او فراری بود را به چنگ آورد. مسی در آن رویداد با هفت گل و سه پاس گل در هفت بازی که به قهرمانی آلبی‌سلسته بعد از ۳۶ سال منجر شد، عنوان بهترین بازیکن را هم از آن خود کرد.

اسکالونی دراین‌باره نیز گفت: همه می‌گویند که جام جهانی فوق‌العاده‌ترین اتفاق برای یک بازیکن است و جام جهانی از دست او(مسی) فراری بود. من هم به اندازه او باور دارم که مسی در قطر با قلبش بازی کرد و سپس توقف‌ناپذیر شد.

وی افزود: توصیف دیدن و تماشای فوتبال مسی از نزدیک و سرمربی او بودن، بسیار دشوار است. باید با چشم خودتان ببینید. اگر کارهایی که در تمرینات می‌کند را تعریف کنم، حرفم را باور نمی‌کنید. دیوانه‌کننده است!

مسی نسبت به ادامه بازی برای آرژانتین ابراز تمایل کرده است اما خلاف آنخل‌دی‌ماریا، هم‌تیمی‌اش که گفته است بعد از کوپا ۲۰۲۴ خداحافظی خواهد کرد، هیچ تصمیمی درباره آینده نگرفته است.

سرمربی آلبی‌سلسته ادامه داد: فکر می‌کنم او می‌تواند همچنان برای آرژانتین بازی کند اما تصمیم با اوست. او در هر تیمی که بخواهد می‌تواند بازی کند چون تیم‌ها خودشان را دور و بر مسی می‌چینند!

مسی که تا دسامبر ۲۰۲۵ با اینترمیامی قرارداد دارد، در جریان پیروزی یک بر صفر آرژانتین برابر برزیل در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، دچار مصدومیت شد اما پیش‌تر گفته بود: نمی‌دانم چقدر از فوتبالم باقیمانده است اما بعد از دوران حرفه‌ای که داشته‌ام، تنها چیزی که می‌دانم، لذت بردن از فوتبال است. مادامی که از لحاظ بدنی روبه‌راه باشم، بازی خواهم کرد و امیدوارم این مسیر طولانی باشد.

نظر شما