شناسهٔ خبر: 63765493 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رونمایی از سامانه سمن در یزد

در نشست امروز کارگروه تنظیم بازار استان یزد از سامانه سمن (سامانه مردمی نظارت بر بازار) رونمایی شد.

صاحب‌خبر -
رونمایی از سامانه سمند در یزد
به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد،استاندار یزد گفت: این سامانه برای نخستین بار در کشور به همت متخصصان یزدی طراحی شده و قرار است با همکاری مردم، بازوی توانمند دولت در برخورد با متخلفان در بازار باشد.
 
فاطمی با اشاره به اینکه در مسئله تنظیم بازار و کنترل بر قیمت ها، تعداد بازرسان دستگاه‌های متولی محدود است و زمان بازرسی‌ها طولانی می‌شود، گفت: در بحث مردمی سازی دولت، یکی از عرصه‌ها مردمی سازی نظارت بود که با رونمایی از سامانه سمند این کار در یزد اجرایی می‌شود.
 
وی اظهار داشت: اکنون با رونمایی از سامانه مردمی نظارت بر بازار، بجای اینکه ۱۰۰ بازرس داشته باشیم می‌توانیم یک میلیون و ۲۵۰ هزار بازرس داشته باشیم.
 
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد هم گفت: همه مغازه‌های استان یزد صاحب بارکد می‌شود و مردم می‌توانند با استفاده از بارکد خوان تلفن همراه خود اطلاعات مغازه را دریافت و قیمت کالا‌ها را با قیمت مصوب مقایسه کنند.
 
پاکدل افزود: اگر مردم تخلفی، چون گرانفروشی مشاهده کردند می‌توانند اعتراض خود را در سامانه ثبت کنند. سامانه هوشمند عمل می‌کند و گزارش ناظر مردمی به بازرس منطقه اعلام می‌شود و پس از بازدید میدانی، گزارش تخلف، مستقیم به سامانه تعزیرات وصل می‌شود.
 
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان یزد هم در خصوص برخورد با متخلفان این حوزه گفت: پرونده‌های تخلف بصورت مستقیم به شعب استان ارجاع می‌شود و روند احضار متهم و سیر قانونی طی می‌شود که در نهایت منجر به صدور مجازات خواهد شد.
 
مهاجریان مقدم با اشاره به اینکه مجازاتها، بر اساس میزان تخلف و سوابق تخلف متغیر است، افزود: جریمه نقدی، پلمب واحد صنفی و نصب پرده، تعطیلی واحد و لغو پروانه کسب از مجازات‌های متخلفان است.
<div id="video-display-embed-code_10493504"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4072690/10493504?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما