شناسهٔ خبر: 63765443 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: اصلاح نقاط حادثه خیز کاهش تلفات جاده‌ای را در همدان بدنبال داشته است

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: به دنبال اصلاح نقاط حادثه خیز با وجود افزایش تردد خودروها شاهد کاهش تلفات جاده‌ای در همدان بوده ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا قاسمی فرزاد روز چهارشنبه در همایش گرامیداشت روز صنعت بیمه در استان همدان افزود: براساس آخرین ارزیابی ها ۵۲ نقطه حادثه خیز در استان شناسایی شده که بیشتر آنها یا اصلاح شده یا در حال اصلاح است.

استاندار همدان، رفع نقاط حادثه خیز را در دستور کار دولت سیزدهم برشمرد و افزود: وزیر کشور استانداران را به رفع نقاط حادثه خیز برای نوروز ۱۴۰۱ مکلف کرد که در استان همدان با افزایش میزان ترددها ۳۵ درصد کاهش فوت ناشی از تصادفات ثبت شد.

قاسمی فرزاد اظهار کرد: در مصوبات سفر دولت مردمی سیزدهم ۳۵ هزار میلیارد ریال برای راه های استان همدان، کاهش نقاط حادثه خیز و چهار بانده کردن مسیرهای پرخطر مصوب شده است.

وی،یکی از مسیرهای پرحادثه استان را مسیر همدان به غارعلیصدر برشمرد و افزود: بیش از یک میلیون نفر در سال از غار علیصدر بازدید دارند و بر همین اساس اولین گزینه در حوزه راهسازی چهار بانده کردن مسیر همدان به غارعلیصدر بود.

استاندار همدان ادامه داد: امسال بیش از سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز از محل توازن و اعتبارات استانی برای رفع نقاط حادثه خیز استان مصوب شده است.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه گردنه اسدآباد-همدان یکی دیگر از نقاط حادثه خیز استان است که سال گذشته ۳۵ کشته برجای گذاشته است، افزود: امسال با اقدامات دولت سیزدهم از جمله روشنایی جاده و فاصله گذاری و نیوجرسی تصادف منجر به فوت در گردنه اسدآباد اتفاق نیفتاده است.

نقش بیمه در رشد اقتصادی کشور بی بدیل است

استاندار همدان گفت: صنعت بیمه اگر با فرهنگسازی در لایه های جامعه نفوذ کند نقش بی‌بدیلی به عنوان صنعت پیشتار در رشد اقتصادی کشور ایفا می کند.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه فرهنگ سازی، اطلاع رسانی، مشتری مداری و صداقت در گفتار و کردار و رعایت مقررات و قوانین و احترام به مردم و پرداخت حقوق آنها در جلب اعتماد مردم به صنعت بیمه موثر است اظهار کرد: بیمه می‌تواند پوشش حمایتی مطمئن برای فعالیت های اقتصادی ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد استان همدان وابسته به بخش کشاورزی است و معمولا سرمازدگی و آفات برای کشاورزان مشکلات ایجاد می‌کند،گفت: صنعت بیمه بخش لاینفک زندگی افراد است که با فرهنگ سازی، ذهنیت مثبت و آرامش خاطر می تواند در استان رشد کند و ضریب نفوذ در جامعه افزایش یابد.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه آسیب ها و آثار مخرب معنوی تصادفات از خسارات مادی آسیب‌زا تر است پیشنهاد کرد: صنعت بیمه برای کاهش مخاطرات و افزایش ایمنی سفر در راه آهن سرمایه گذاری کند و مسیر راه آهن همدان به ملایر می تواند بسیاری از تصادفات و مخاطرات را کاهش دهد.

وی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نماینده شورای بیمه در استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی برای توجه ویژه به صنعت بیمه قدردانی کرد.

فرمانده انتظامی استان همدان نیز در این همایش با تاکید بر فرهنگ سازی ترافیک گفت: بیمه برای پیشگیری از تصادفات با تامین زیرساخت‌های جاده‌ای و فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک ورود کند تا خسارات ناشی از تصادف کاهش یابد.

سردار سلمان امیری، پوشش بیمه ای را در حفظ امنیت و آرامش روانی جامعه اثربخش دانست و افزود: بیمه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در پیشگیری از بسیاری از ناامنی‌ها و هم در ایجاد امنیت اخلاقی، اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی نقش ایفا می کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز یکی از کلیدی ترین مولفه های زندگی انسان را آرامش دانست و گفت: حق مردم بر حاکمیت ایجاد یک زندگی آرام، با امنیت، فرهنگ، اقتصاد و معیشت مناسب است و در برابر آن مردم نیز با حضور در عرصه های سیاسی به حاکمیت اقتدار دهند که اقتدار حاکمیت آرامش مردم را به دنبال دارد و گره خورده به هم هستند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی افزود: مردم باید دغدغه بیماری و شکست در فعالیت اقتصادی را نداشته باشند و حاکمیت باید اقتداری که مردم به او دادند در قالب امنیت و آرامش به مردم برگرداند و ما هنوز در این زمینه با جامعه آرمانی فاصله داریم.

وی ادامه داد: در صنعت بیمه نه فقط دولت بلکه همه مردم باید با نظارت و سیاست گذاری دولت ورود کنند و هیچ کس نباید هراسی از هیچ اتفاقی داشته باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: قدم های خوبی در صنعت بیمه کشور ما برداشته شده اما به‌روز رسانی اقتصاد کشور ایجاب می‌کند که سرعت رشد بیمه نیز افزایش یابد و شتاب سیاسی و اقتصادی آنقدر بالا رفته که باید تصمیم ها و برنامه ها روزانه، هفتگی و ماهیانه گرفته شود.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه کریدور کشورهای شمالی به سمت جنوب از همدان می‌گذرد گفت: در راهسازی و اتوبان نیز همه استان‌های جنوبی و شمالی از همدان به هم وصل می‌شوند.

وی ادامه داد: در تمام زمینه ها اقدامات خوبی در استان همدان در حال انجام است و همدان مرکز راهبردی و استراتژیک کشور است که هفت استان با کمتر از سه ساعت با همدان فاصله دارند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش اظهار کرد: نتیجه فعالیت صنعت بیمه ایجاد آرامش در بین توده های مردم است و خدمت بیمه به مردم برای اجرای قانون و احقاق حقوق مردم مانند سربازی است که از آرامش مردم دفاع می‌کند.

استاندار همدان: ۱۳ نقطه حادثه خیز استان اصلاح شد

کیومرث سرمدی، وجود بیمه را در زندگی امروز ضروری دانست و افزود: گسترش بیمه نیاز به فرهنگ سازی دارد و صنعت بیمه می‌تواند گره اشتغال را حل کند.

وی در ادامه گفت: امروز شهدای غزه به عنوان الگوی ایستادگی به شمار می آیند و سربازانی هستند که هیمنه پوشالی شیطانی را فروریختند که دنیا قبل از عملیات طوفان الاقصی آن را شکست ناپذیر می دانست.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز به دنیا ثابت شد که اگر حمایت‌های شیطان بزرگ نبود هیمنه رژیم غاصب یک شبه شکسته می شد.

این همایش با حضور محسن پورکیانی دبیر سندیکای بیمه گران ایران، حسین کریم خان زند، مدیرعامل بیمه نوین و علی استاد هاشمی رییس کل بیمه مرکزی و هیات همراه برگزار و از نمایندگان برتر شرکت‌های مختلف بیمه در استان تجلیل شد.

نظر شما