شناسهٔ خبر: 63763334 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افتتاح ۴ مرکز کارگاهی در شهرک شکوهیه با مشارکت اداره کل فنی و حرفه‌ای قم

خبرگزاری صدا و سیما

چهار مرکز جوار کارگاهی با حضور معاون آموزشی فنی و حرفه‌ای کشور در شهرک شکوهیه قم امروز افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، چهار مرکز جوار کارگاهی در زمینه‌های صنایع غذایی و تولید موتور در زمینه‌های مختلف صنعتی و با هدف گسترش و توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای ایجاد شده است.

در این واحد‌های جوار کارگاهی در دوره‌های سه ماهه تعداد ۳۰ نفر از افراد را آموزش می‌بینند و یا مهارت‌های آنان تکمیل می‌شود.

معاون آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم ۴ هزار مرکز جوار کارگاهی در سطح کشور ایجاد شده است، گفت: امیدواریم تا پایان سال بتوانیم مراکز جوار کارگاهی را به ۱۰ هزار واحد افزایش دهد.

مجتبی نوروزی با اشاره به اینکه اساسنامه سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در مجلس مصوب شده است، گفت: بر اساس این اساسنامه معافیت‌های مالیاتی برای ایجاد انگیزه و مشوق در بین واحد‌های تولیدی پیش بینی شده است تا شاهد رونق و توسعه مهارت‌های فنی با همکاری صنایع باشیم.

حجت الاسلام سید محمود عرب مدیر کل فنی و حرفه استان قم هم تعداد مراکز جوار گارگاهی استان قم را ۸۰ واحد عنوان کرد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان قم لازم است این تعداد با هدف توسعه مهارت‌های فنی افزایش پیدا کند.

وی افزود: تعهد سازمان فنی و حرفه‌ای استان قم سالیانه ۴ میلیون نفر ساعت دوره آموزشی است که در این زمینه تاکنون به ۲۵ هزار نفر آموزش‌های مهارتی در صنایع مختلف داده شده است.

<div id="video-display-embed-code_10493805"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4072517/10493805?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما