شناسهٔ خبر: 63762651 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مانور زلزله و ایمنی در شهرستان‌های خراسان رضوی

بیست و پنجمین مانور زلزله و ایمنی امروز چهارشنبه ۸ آذر ماه با شعار مدارس ایمن، جامعه تاب آور در شهرهای مختلف خراسان رضوی برگزار شد.

صاحب‌خبر -
مانور زلزله و ایمنی در شهرستان‌های خراسان رضوی
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی،  این مانور بردسکن در آموزشگاه پسرانه شهید کرمان نژاد با به صدا در آمدن آژیر و پخش آن از طریق بلندگو‌های مدارس برگزار شد.
علی اکبر چراغیان مدیر آموزش و پرورش بردسکن درحاشیه برگزاری این مانور گفت: دانش‌آموزان شرکت کننده در این مانور آموزش‌های لازم را قبل از اجرای این مانور از سوی مربیان جمعیت هلال احمر شهرستان فراگرفتند تا بتوانند با شنیدن صدای آژیر هرچه سریع‌تر به محل‌های امن شناسایی شده رفته و به طرز صحیح در این نقاط پناه بگیرند.
برگزاری مانور زلزله در سطح مدارس بخش رخ
رئیس آموزش و پرورش بخش رخ در این مانور گفت:  این مانور در دو محور پناهگیری صحیح و خروج اضطراری و با هدف افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در برابر مخاطره حوادث غیر مترقبه از جمله زلزله و بلایای طبیعی برگزار شد.
حمید قلی زاده با بیان اینکه تمامی برگزاری مانور‌های مختلف در مدارس جنبه تربیتی و آمادگی در مقابل حوادث دارد افزود: باید با آگاهی از آموزش‌های روز دنیا نسبت به ایجاد آمادگی در بین دانش آموزان وارد عمل شویم.
برگزاری مانورایمنی در آموزشگاه نمونه دولتی حضرت قائم (عج) شهر فریمان
مدیر آموزش و پرروش فریمان گفت: برگزاری مانور‌ها و آموزش‌ها می‌تواند نقش بسزایی در افزایش آمادگی دانش‌آموزان و همچنین والدین آن‌ها در مقابل بلایای طبیعی داشته باشد.
محمد یوسف پور افزود: مانورایمنی در آموزشگاه نمونه دولتی حضرت قائم (عج) شهر فریمان برگزار شد.
برگزاری مانور زلزله در جغتای 
همزمان با سراسر کشور مانور زلزله در دبیرستان دوره اول رهروان امام (ره) با مشارکت سازمان‌های خدمات رسان هلال احمر، آتش نشانی و اورژانس برگزار شد که دانش آموزان این دبیرستان به صورت عملی اقدامات در زمان وقوع حوادث طبیعی مانند زلزله را تمرین کردند.
آموزش پناهگیری و خروج ایمن ۸ هزار دانش آموز در کاشمر 
سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان کاشمر گفت: ۸ هزار دانش آموز در ۴۰ مدرسه شهرستان‌های کاشمر، خلیل آباد و کوهسرخ آموزش پناهگیری و خروج ایمن در زمان زلزله را فرا گرفتند. 
حسین غلامی افزود: هدف از آموزش ها، افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در مورد زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر آن، آشنایی دانش آموزان با زلزله و چگونگی مقابله با آن در قبل، حین و بعد از وقوع زلزله است که به مدت یک هفته در مدارس ارائه می‌شود.
برگزاری مانور زلزله در مدارس فیروزه
فرماندار و رییس ستاد بحران شهرستان فیروزه گفت: برگزاری مانورهای عملیاتی در مدارس یکی از اقدامات مهم و آموزشی برای مواجه با حوادث احتمالی است.
مهدی باغیشنی افزود: فراگیری نکات آموزشی در این مانورها حتی می تواند جان یک انسان را در زمان وقوع زلزله نجات دهد.
وی گفت: در این رزمایش عملیاتی و آموزشی مهمترین اقدامات زمان وقوع بحران و زلزله اعم از پناه گیری در جاهای ایمن ، خروج اضطراری ،عملیات اطفاء حریق ، عملیات امداد و نجات مصدومان در زمان وقوع زلزله ، عملیات دستگیری سارقان توسط پلیس ، برپایی اردوگاه اضطراری برای کمک به مصدومان ، و نحوه انتقال مصدومان با حضور نیروهای طرح دادرس هلال احمر در مدارس با حضور دانش آموزان آموزش دیده انجام شد.
همچنین این مانور در شهرستان های تربت حیدریه هم برگزار شد
 
مانور زلزله و ایمنی در شهرستان‌های خراسان رضوی مانور زلزله و ایمنی در شهرستان‌های خراسان رضوی مانور زلزله و ایمنی در شهرستان‌های خراسان رضوی مانور زلزله و ایمنی در شهرستان‌های خراسان رضوی مانور زلزله و ایمنی در شهرستان‌های خراسان رضوی مانور زلزله و ایمنی در شهرستان‌های خراسان رضوی مانور زلزله و ایمنی در شهرستان‌های خراسان رضوی مانور زلزله و ایمنی در شهرستان‌های خراسان رضوی مانور زلزله و ایمنی در شهرستان‌های خراسان رضوی مانور زلزله و ایمنی در شهرستان‌های خراسان رضوی مانور زلزله و ایمنی در شهرستان‌های خراسان رضوی مانور زلزله و ایمنی در شهرستان‌های خراسان رضوی مانور زلزله و ایمنی در شهرستان‌های خراسان رضوی مانور زلزله و ایمنی در شهرستان‌های خراسان رضوی مانور زلزله و ایمنی در شهرستان‌های خراسان رضوی مانور زلزله و ایمنی در شهرستان‌های خراسان رضوی مانور زلزله و ایمنی در شهرستان‌های خراسان رضوی مانور زلزله و ایمنی در شهرستان‌های خراسان رضوی مانور زلزله و ایمنی در شهرستان‌های خراسان رضوی مانور زلزله و ایمنی در شهرستان‌های خراسان رضوی مانور زلزله و ایمنی در شهرستان‌های خراسان رضوی مانور زلزله و ایمنی در شهرستان‌های خراسان رضوی مانور زلزله و ایمنی در شهرستان‌های خراسان رضوی مانور زلزله و ایمنی در شهرستان‌های خراسان رضوی مانور زلزله و ایمنی در شهرستان‌های خراسان رضوی مانور زلزله و ایمنی در شهرستان‌های خراسان رضوی مانور زلزله و ایمنی در شهرستان‌های خراسان رضوی مانور زلزله و ایمنی در شهرستان‌های خراسان رضوی مانور زلزله و ایمنی در شهرستان‌های خراسان رضوی مانور زلزله و ایمنی در شهرستان‌های خراسان رضوی مانور زلزله و ایمنی در شهرستان‌های خراسان رضوی مانور زلزله و ایمنی در شهرستان‌های خراسان رضوی مانور زلزله و ایمنی در شهرستان‌های خراسان رضوی مانور زلزله و ایمنی در شهرستان‌های خراسان رضوی مانور زلزله و ایمنی در شهرستان‌های خراسان رضوی مانور زلزله و ایمنی در شهرستان‌های خراسان رضوی

نظر شما