شناسهٔ خبر: 63755827 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تلف شدن یک قلاده خرس در جاده شاهرود - آزادشهر

یک قلاده خرس در اثر تصادف در محور شاهرود - آزادشهر در محدوده استان سمنان تلف شد.

صاحب‌خبر -

تلف شدن یک قلاده خرس در جاده شاهرود - آزادشهربه گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  مرتضی فرخی معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: صبح روز هفتم آذر ماه ، رانندگان عبوری در جاده محور آزادشهر به شاهرود (محدوده راهدار خانه گورخان) از تصادف یک قلاده خرس با خوردو‌ها خبر دادند و بلافاصله  کارشناسان  حفاظت محیط زیست  به اتفاق دامپزشک به منطقه اعزام شدند .

وی افزود: پس از دور کردن مردم از اطراف محل حادثه برای کاهش استرس حیوان ، بررسی نشان داد که  یک قلاده خرس نر بالغ به سن تقریبی بیش از ۸ سال بود که بعلت تصادف با خودرو عبوری به حاشیه جاده پرتاب و از ناحیه کمر و پا‌ها دچار شکستگی شده و حرکتی ندارد و فقط می تواند با استفاده از دستهایش حرکت اندکی داشته باشد .

فرخی افزود:  با نظر دامپزشک ، حیوان مصدوم برای طی کردن روال درمان در پوشش قفس در حال انتقال به مراکز درمانی معتبر کشور بود که علیرغم تلاش تیم اعزامی  به دلیل جراحات شدید در مسیر جاده دامغان به سمنان تلف شد.

<div id="video-display-embed-code_10489590"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4072017/10489590?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما