شناسهٔ خبر: 63751751 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

نمازخانه‌ ها باید دل‌ انگیزترین محیط مدارس باشند

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه معلمان باید حس نماز را به دانش‌ آموزان منتقل کنند، گفت: اگر بخواهیم خاطرات شیرین برای نسل جوان بسازیم، نمازخانه‌ ها باید دل‌ انگیزترین محیط مدارس باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت‌ الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج‌ علی‌ اکبری در نهمین اجلاسیه استانی نماز در کرمان، اظهار کرد: شیعیان حضرت فاطمه(سلام‌ الله علیها) با کیفیت نماز خود مشخص می‌ شوند و جلوه ویژه شیعه بودن آنها نماز است.

وی با بیان اینکه نماز محبوب ائمه اطهار(علیهم السلام) و یکی از جلوه‌ های سنخیت با عالم اولیا است، افزود: بر اساس آیات قرآن نخستین و آخرین ویژگی بندگان خوب خداوند و مؤمنان اهل نماز بودن است و همه احوالات آنها در نماز آنها تعریف می‌ شود.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به ویژگی‌ های مؤمنان در دو سوره معارج و مؤمنون، اظهار کرد: حفاظت از نماز در این دو سوره مورد توجه است و کسانی که به حقیقت نماز می‌ رسند، از آن محافظت می‌کنند.

حجت الاسلام علی اکبری تصریح کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی به نماز پایبند بود و شجاعت، لطافت طبع، تواضع، نگاه تربیتی، رشادت، سلحشوری، عزت، بصیرت و نازک اندیشی خود را از نماز داشت و اگر کسی به این خزانه ابدی(نماز) متصل شد، اینگونه می‌ شود و بر اساس قرآن رنگ، زبان، معاشرت، سیاست و کیاست خدایی پیدا می‌ کند. به همین دلیل در حاج قاسم که در قله کار سیاسی است، نیرنگ نمی‌ بینیم و او حیله‌ گری سیاست را نداشت.

وی با تأکید بر اینکه نماز معجزه می‌ کند، اظهار داشت: در مورد نماز مبتلا به کارهای کلیشه‌ ای نشوید، زیرا جواب نمی‌ دهد. نماز باید دلی و فطری شود و به تعبیر امام صادق(علیه السلام) باید نماز را در آغوش کشید و باید با نماز خود عشق کنیم و اگر با نماز باشیم کار ما درست می‌ شود.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه معلمان حس نماز را به دانش‌ آموزان منتقل کنند، گفت: اگر بخواهیم خاطرات شیرین برای نسل جوان بسازیم نمازخانه‌ ها باید دل‌ انگیزترین محیط مدارس باشند

حجت‌ الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج علی‌ اکبری ابراز داشت: یکی از جلوه‌ های سنخیت عالم ما با عالم اولیای خدا نماز است؛ که در دفاع مقدس این نسبت را پیدا کردیم.

وی با بیان این مطلب که دنیا برای ما فقط با نماز معنا پیدا می‌ کند، تصریح کرد: حاج قاسم از نماز؛ نیرو، شجاعت، لطافت طبع، تواضع، نگاه تربیتی، رشادت، سلحشوری، بصیرت و نازک‌ اندیشی گرفت.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با تاکید بر اینکه در خصوص نماز مبتلا به کارهای کلیشه‌ ای نشوید، افزود: کارها باید فطری و دلی شود، نماز را بچشیم و احساس کنیم، اگر بی‌ قرار نماز شدیم آن وقت از همه فرصت‌ ها برای اقامه نماز استفاده می‌ کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: مساجد باید برای نسل نو آماده‌ سازی شود، اصلی‌ ترین برنامه‌ های مساجد برای بچه‌ ها باشد، وقتی که خاطرات آنان ساخته می‌ شود.

نمازخانه‌ ها باید دل‌ انگیزترین محیط مدارس باشند

مهمترین وظیفه ما کمک به اقامه نماز است

استاندار کرمان در این اجلاس گفت: مهمترین امر و دستور الهی نماز است و مهمترین وظیفه ما در حوزه مدیریتی، کمک به اقامه نماز است.

محمد مهدی فداکار، به برنامه‌ ریزی‌ ها و اقدامات ستاد اقامه نماز استان اشاره و بیان کرد: جشنواره فرهنگی و هنری نماز، حوزه‌ ها و گروه‌ های مختلفی را در برگرفته و آثار متعدد هنری تولید می‌ شود.

وی افزود: طرح پژوهشی توسط جهاد دانشگاهی در حوزه وضعیت موجود اقامه نماز و ضعف‌ ها و کمبودها در این زمینه انجام و در همین رابطه سند ۵ ساله اقامه نماز استان تدوین شده است.

استاندار کرمان، ابراز داشت: سند اقامه نماز استان با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهیه و به تصویب ستاد اقامه نماز استان رسیده است؛ که در آن برای هر دستگاه شرح وظایفی قرار داده شده و هر ماه نیز دستگاه‌ ها باید گزارش عملیاتی از روند اجرای آن ارائه دهند.

نظر شما