شناسهٔ خبر: 63748682 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

۲۶ سال پیش چنین روزی؛

روایت هاشمی درباره نحوه عزل آیت الله منتظری و نصب آیت الله خامنه‌ای

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات روز ۷ آذر ۱۳۷۶ خطبه خود در نماز جمعه درباره نحوه عزل آیت الله منتظری و نصب آیت الله خامنه‌ای را روایت کرده است

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات روز  ۷ آذر ۱۳۷۶ خطبه خود در نماز جمعه درباره نحوه عزل آیت الله منتظری و نصب آیت الله خامنه‌ای را روایت کرده است

بنابر گزارش دیده‌بان ایران مرحوم هاشمی رفسنجانی نوشته است: 

برای عید مبعث به دفتر رهبری رفتیم آقای سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور تبریک گفت و رهبری هم صحبت کوتاهی داشتند مساله خاصی مطرح نشد.

به نماز جمعه رفتم خطبه ای درباره بعثت و خطبه ای درباره مسائل روز ایراد کردم که بیشتر وقت صرف مسائل جاری و مشاجرات مربوط به ولایت فقیه شد. تاریخ و جزئیات نحوه عزل آیت الله منتظری و نصب آیت الله خامنه ای را گفتم و اینکه آیت الله خامنه ای راغب نبودند و تحمیل شد و حتی در مورد مرجعیت هم چنین است. 

سر شب به منزل رفتم آقای خاتمی رئیس جمهور درباره مسائل آیت الله منتظری و اجلاس سران و مساله شهردار تهران و مدیران شهرداری که هر سه مشکلاتی برای دولتش بوجود آورده صحبت کردیم. ایشان‌گفت تعجب میکنم که شما چگونه توانسته اید هشت سال را با این گونه مشکلات که معمولا ریشه ای در دفتر دارد بسازید. در مورد راهکارهای حل مشکلات صحبت کردیم. 

آقای خاتمی درباره سمت معاونت اولی برای شهردار تهران در صورت پذیرش استعفای آقای دکتر حبیبی مشورت کرد که اصرار بر استعفا دارد.

 عفت برای میهمانی همسر آقای علی اکبر ناطق نوری رئیس مجلس برای همسر آقای نبیه بری رئیس مجلس لبنان رفت.

 

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما