شناسهٔ خبر: 63748080 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بیمارستان جدید اشنویه تا پایان سال افتتاح می شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی از افتتاح بیمارستان جدیدالاحداث و ساختمان خیرساز سی تی اسکن اشنویه، تا پایان سال خبرداد.

صاحب‌خبر -

بیمارستان جدید اشنویه تا پایان سال افتتاح می شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در جریان بازدید معاون درمان وزیر بهداشت از بیمارستان جدیدالاحداث و ساختمان خیرساز سی تی اسکن اشنویه  گفت: این بیمارستان از پیشرفت ۸۶ درصدی برخوردار است و تا پایان سال افتتاح می شود.

دکتر ولی زاده ادامه داد:  عملیات اجرایی طرح به خوبی پیش رفته  و قرارداد جدید با پیمانکار جدید بسته شده است و درتلاشیم  تجهیز به موقع انجام  و پروژه افتتاح شود.

وی در خصوص تامین دستگاه سی تی اسکن اشنویه برای ساختمان خیر ساز گفت: به دلیل اینکه درخواست خیرین  دستگاه خارجی بود بنابراین با تاخیر همراه بوده است.

وی افزود: ۳ دستگاه به استان اختصاص خواهد یافت که اولویت نخست شهرستان اشنویه، اولویت دوم چالدران و سوم چایپاره است.

بیمارستان اشنویه در زمینی به مساحت ۳۵ هزار متر مربع با زیربنای ۶ هزار و ۷۰۰ متر مربع در سه طبقه در حال است.

عملیات اجرایی این مرکز درمانی از سال ۱۳۹۳ وبا مجموع اعتبارات ۳۶۰ میلیارد ریال آغاز  ولی با مشکلات تامین اعتبار روبرو شد.

این بیمارستان دارای بخش‌های جراحی، زنان و زایمان، اورژانس، دیالیز، سی‌سی‌یو، آی‌سی‌یو، سه اتاق عمل، آزمایشگاه، درمانگاه تخصصی کودکان، داخلی، جراحی عمومی و قلب است.

این بیمارستان از ۶۴ تختخواب به ۸۱ تختخواب ارتقا یافته و دارای سه اتاق عمل جراحی  است که با افتتاح آن شاخص‌های بهداشت و درمان در این شهرستان ارتقا خواهد یافت.

همچنین ساختمان سی تی اسکن خیرساز اشنویه نیز با زیربنای ۴۶۲ مترمربع در ۲ طبقه احداث شده و مجموع اعتبارات هزینه شده برای آن ۳۴میلیارد ریال است  که همه این مبلغ از سوی خیّران تعهد شده ‌است.

در طبقه اول این ساختمان واحدهای سی‌تی‌اسکن، رادیولوژی، سونوگرافی و اتاق پزشک و در طبقه دوم نیز واحد سنجش تراکم استخوان، رادیوگرافی، ماموگرافی، سونوگرافی و واحدهای اداری طراحی و جانمایی شده‌ است.

نظر شما