شناسهٔ خبر: 63744869 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نامه وزیر خارجه ایران ؛

دیوان کیفری سران رژیم صهیونیستی را به سرعت محاکمه کند

رئیس دستگاه سیاست خارجی در نامه‌هایی به رئیس و دادستان دیوان بین المللی کیفری بر تسریع در رسیدگی به پرونده فلسطین و محاکمه رژیم جنایتکار صهیونیستی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

دیوان کیفری سران رژیم صهیونیستی را به سرعت محاکمه کند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ رئیس دستگاه سیاست خارجی در نامه‌هایی به رئیس و دادستان دیوان بین المللی کیفری بر تسریع در رسیدگی به پرونده فلسطین و محاکمه رژیم جنایتکار صهیونیستی تاکید کرد.
 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، آقای امیرعبداللهیان در این مکاتبه، بمباران وحشیانه غزه و تجاوز زمینی به آن و کشتار و مجروح کردن بیش از ۴۶ هزار نفر از غیرنظامیان این منطقه را مصداق ارتکاب جرایم خطیر بین المللی مانند جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل کشی برشمرد.
وزیر امور خارجه همچنین حمایت برخی کشور‌ها از رژیم غاصب صهیونیستی را باعث قلدری و ادامه خشونت این رژیم در ارتکاب جنایات بین المللی در کمال آرامش و بی کیفر مانی دانست و بر تعهد حقوقی دیوان بین المللی کیفری در ادای وظایفش مبنی بر تعقیب مرتکبان این جنایات برای پایان دادن به بی کیفری تاکید کرد.
آقای امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به رسیدگی پرونده فلسطین نزد دیوان، اقدام دیوان بین المللی کیفری در این رابطه را آزمونی برای استقلال و بی طرفی قضایی آن دانسته و افزوده است: زمان آن است که دیوان تصمیم بگیرد در برابر فشار و منافع برخی قدرت‌ها مقاومت کند و یا با عقب نشینی در این مسیر اجازه دهد که بی رحمی‌های رژیم اشغالگر، بی کیفر باقی بماند.
وزیر امور خارجه تاکید کرده است: از دیوان بین المللی کیفری انتظار می‌رود که اجازه ندهد مرتکبان جرایم خطیر بین المللی بی کیفر بمانند و با تبعیت از وظیفه اصلی اش که در اساسنامه رم بر آن تاکید شده است، با اجتناب از استاندارد‌های دوگانه، عدالت گزینشی و سیاسی کاری، تعقیب قضایی کارآمد مرتکبان جنایات خطیر بین المللی را تضمین کند.
وزارت امور خارجه در چارچوب اجرای قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت، مصوب مجلس شورای اسلامی در اردیبهشت ۱۳۹۹ و نیز در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به ویژه شهدا و مجروحان غزه، به فعالیت‌های دیپلماتیک، بین المللی و حقوقی اش ادامه می‌دهد.

نظر شما