شناسهٔ خبر: 63731581 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

با رشد کم سابقه ۱۱ و ۳۵ درصدی:

فروش و سود ۱۶ خودروساز معروف به ۵۰۴ و ۳۹ میلیارد یورو رسید / بنز در صدر

فروش و سود ۱۶ خودروساز بزرگ جهان در سه ماه سوم سال میلادی با رشد کم سابقه ۱۱ و ۳۵ درصدی به ۵۰۴ و ۳۹ میلیارد یورو رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق محاسبات شرکت حسابداری ارنست و یانگ، ۱۶ شرکت بزرگ خودروسازی جهان به رغم عواملی که رونق را در اقتصادهای بزرگ جهان با چالش روبرو کرده در سه ماه سوم سال جاری به بالاترین میزان فروش و سود دست‌ یافتند.

بر اساس این گزارش، شرکت مرسدس بنز در کسب سود خالص با رشد ۱۳ درصدی در صدر ایستاد. تویاتا و بی ام دبلیو هم با رشد با ۱۲.۶ و ۱۱.۳ درصد در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

میزان فروش و سود ۱۶ شرکت بزرگ خودروسازی جهان در این مدت با افزایش ۱۱ و ۳۵ درصدی به ۵۰۴ و ۳۹ میلیارد یورو رسید. البته اثر نوسانات ارزی را هم در این ارقام نباید نادیده گرفت. چرا که برای مثال ارزش پایین ین ژاپن به شرکت‌های خودروسازی این کشور کمک کرده به افزایش ۱۰۳ درصدی در سود ناخالص دست یابند. این رقم در مورد خودروسازی‌های آلمان ۷ درصد است در حالی که بهای نسبت بالای دلار سبب شده خودروسازی‌های این کشور در این سود ناخالص کاهشی معادل ۱۸ درصد را تجربه کنند.

کارشناسان هشدار می‌دهند این موفقیت‌ها لزوماَ قابل تداوم نیست. چرا که چالش‌های بزرگ برای صنایع خودروسازی از جمله گذار از خودروهای احتراقی به الکتریکی در حال آغاز هستند.

وضعیت بازار کم و بیش از خودروهای الکتریکی اشباع است ولی خریداران محتاط هستند و به راحتی به خرید این گونه خودروها دست نمی‌زنند. آنها همچنان منتظر به بازارآمدن نمونه‌های بهتر و مطمئن‌تر این گونه خودروها هستند.

البته وضعیت فروش خودروهای الکتریکی منطقه به منطقه متفاوت است. در حالی شمار خودروهای فروخته‌ شده طی سال جاری در آمریکا به بیش یک میلیون می‌رسد و رکوردی تازه را ثبت می‌کند که حدود ۱.۷ درصد بیشتر از سال قبل است.

آمریکا در زمینه رواج خودروهای برقی از کشورهایی مانند چین، آلمان و نروژ عقب است. سهم خودروهای الکتریکی در چین در نیمه نخست سال به ۳۳ درصد از کل خودروهای فروخته‌شده رسید. این رقم در آلمان و نروژ ۳۵ و ۹۰ درصد بود که خودروهای الکتریکی و هیبریدی را شامل می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نظر شما