شناسهٔ خبر: 63702046 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

سند تحول احیای باغستان قزوین در قزوین رونمایی می‌شود

معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: در دومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی در قزوین از سند تحول احیای باغستان و طرح اتصال دولتخانه صفوی به موزه چهل ستون رونمایی می‌شود. معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: در دومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی در قزوین از سند تحول احیای باغستان و طرح اتصال دولتخانه صفوی به موزه چهل ستون رونمایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ نشست رسانه‌ای علیرضا تابش دبیر دومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی روز یکشنبه با حضور مهدی رجحانی معاون عمرانی، علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی استان و محمدرضا امامقلی رئیس حوزه هنری استان در عمارت هنر قزوین برگزار شد.

مهدی رجحانی در این نشست گفت: شهر قزوین از جنبه های تعداد آثار تاریخی و فرهنگی و کیفیت و ارزش و عمق میراثی و قدمتی که دارد از استوانه های کشور است که به نظر می رسد در گذشته قدر و ارزش قزوین شناخته شده تر و ارزش میراثی آن بیشتر بود و در گذر تاریخ شناخت مردم از این آثار رو به کاهش بوده است.

وی اظهارداشت: یکی از ضرورت های استان این است که داشته ها را بشناسانیم تا قزوین به جایگاه خود برسد لذا یک سری اقدامات در این عرصه لازم بود و به تنوع برنامه نیاز داشتیم تا به جایگاه شایسته خود برسیم.

رجحانی بیان کرد: تولید محتوای مختلف از قزوین در عرصه رسانه ای و چند رسانه ای یکی از این اقدامات است و برای آن برنامه ریزی شده که ساخت فیلم و سریال و آثار مکتوب و انواع مختلف که مخاطب را با داشته ها آشنا می کند پیش بینی شده است.

معاون عمرانی استانداری قزوین اظهارداشت: یکی از این فعالیتها برگزاری رویدادهاست تا بخشی از جامعه را متوجه کند و قزوین را در کانون قرار دهد و ما میزبان این جشنواره شدیم و دستاوردهای خوبی برای ما خواهد داشت.

رجحانی یادآورشد: در چند ماه گذشته اقدامات زیادی شد و تا امروز کارهای خوبی شده و امیدواریم جشنواره ماندگار باشد و بتوانیم در این عرصه داشته های میراثی خود را در کانون توجه مردم قرار دهیم و انتظار داریم هر مخاطب نقش یک رسانه را ایفا کند و قزوین معرفی شود.

رونمایی از سند تحول احیای باغستان قزوین

وی از دو رونمایی مهم در این جشنواره هم خبر داد و اظهارداشت: رونمایی از ثبت جهانی باغستان بعنوان میراث ارزشمند کشاورزی استان قزوین در «جیاس» از کارهای ماندگاری است که در روز اختتامیه از آن رونمایی می شود.

رجحانی افزود: در دو سال گذشته برای شناخت مسایل مهم باغستان و بهره برداران جلسات متعددی برگزار شد و سند تحول احیای باغستان سنتی قزوین که مشتمل بر ۵ نظام است در روز اختتامیه رونمایی می شود.

این مسئول گفت: برای مدت محدودی وارد فاز اجرایی خواهیم شد و با مشارکت عمومی ایرادات رفع خواهد شد و این سند مبنای تحول باغستان خواهد شد و باید باغستانی که مورد هجوم شهر واقع شده بود به زندگی مردم بازگردد و اقتصادش پر رونق باشد که این سند استراتژیک است.

وی از یک رویداد مهم دیگر نیز خبر داد و اظهارداشت: یکی از ارزشمندترین داشته های قزوین مجموعه سعدالسلطنه است که ثبت جهانی شده و در حال حاضر یکی از مراکز گردشگری ما دولتخانه صفوی و محوطه موزه چهل ستون است که این دو مرکز مهم در گذشته بهم متصل و در تعامل بودند که در دوره پهلوی منقطع شدند و این اتصال قطع شده باید دوباره برقرار شود.

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: از یک سال گذشته با تلاش میراث فرهنگی، مطالعات اتصال این دو مجموعه انجام شده و میدان بزرگی که بنام دارالشفا، مجموعه سعدالسلطنه را به چهل ستون متصل می کند احیا خواهد شد که یک مجموعه بزرگ گردشگری ایجاد خواهد شد.
 
رجحانی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه های مهم مراسم اختتامیه رونمایی از طرح اتصال مجموعه دولتخانه صفوی است که می تواند به رونق گردشگری منجر شود.

وی اظهارداشت: این موضوع بایستی همچنان به عنوان مطالبه مردم پیگیری شود تا قزوین را به مقصد گردشگری تبدیل کند و دو مجموعه بزرگ با احیای یک‌ مجموعه سوم احیا می شود تا این مجموعه و قطب گردشگری قزوین احیا شود.

انتهای پیام 

نظر شما