شناسهٔ خبر: 63697861 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ارائه گزارش ۶ ماهه طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در صد و نود و پنجمین جلسه شورا گفت: هدف ما این است که تصویر کاملی از مصوبات شورا در بخش طرح های تملک دارایی سرمایه‌ای ارائه شود.

صاحب‌خبر -

ارائه گزارش ۶ ماهه طرح های تملک دارایی سرمایه‌ای شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ،رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: بررسی گزارش نظارتی ۶ ماهه طرح های تملک دارایی سرمایه‌ای شهرداری تهران نشان دهنده اقدامات انجام گرفته و هم نواقص و اشکالات کار است که امیدواریم این گزارش بتواند به رفع مشکلات و نواقص کمک کند .

محمد آخوندی با اعلام اینکه بررسی عملکرد شهرداری تهران در اجرای تبصره‌ها امروز در کمیسیون برنامه و بودجه نهایی شد، افزود: این گزارش در اختیار اعضا قرار خواهد گرفت و سپس در صحن شورا ارائه خواهد شد. همکاران ما در شهرداری در جلسات نظرات خود را مطرح کردند و بخشی از آن قابل پذیرش بوده و بخشی دیگر قابل قبول نبود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه این عملکرد تا پایان شهریور به ثبت رسیده است،گفت: در بودجه ۷۵ هزار میلیاردی امسال، اعتبارات در سه بخش تقسیم بندی شد و شهرداری تهران در بخش هزینه‌ها به همان اندازه و یا اندکی کمتر ابلاغ کرده و ۳۸ هزار میلیارد تومان در بخش تملک دارایی سرمایه‌ای و در تملک دارایی مالی نیز شهرداری هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان ابلاغ کرده است.

وی  همچنین افزود: در بخش تملک دارایی سرمایه ای، واحد‌های ستادی داریم که طرح ها را بررسی می‌کنند؛ در این بخش ۲۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه مصوب بوده که ۲۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در کل سال ابلاغ شده و سه درصد بیشتر از مبلغ مصوب است.

آخوندی با بیان اینکه کل طرح های تملک دارایی سرمایه‌ای مستمر و غیرمستمر هزار و ۶۵۱ پروژه بوده است، گفت: در مناطق ۲۲ گانه هزار و ۲۸۹ طرح داشتیم که ۸۳۹ طرح مستمر و ۴۵۲ طرح غیرمستمر بوده است.

وی با بیان اینکه گزارش نشان می‌دهد در ۱۵ طرح شهرداری بیش از مبلغ مصوب، اعتبار ابلاغ کرده است، افزود: همکاران ما در شهرداری توضیحاتی دادند که بخشی از آن قانع کننده نبود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا این را هم گفت که در بخش حمل و نقل، بودجه مصوب بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان بوده، ۲۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان ابلاغ شده و ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته و میزان پیشرفت فیزیکی طرح های مستمر ۴۹ درصد و غیرمستمر ۳۳ درصد
است.

 

نظر شما