شناسهٔ خبر: 63696272 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گزارش ۶ ماهه از عملکرد شهرداری تهران/۸۳۹ پروژه مستمر و ۴۵۲ پروژه غیرمستمر در مناطق ۲۲ گانه

تهران بزرگ - ایرنا - رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی تهران به ارائه گزارش ۶ ماهه امسال شهرداری پرداخت و گفت: در این مدت ۸۳۹ پروژه مستمر و ۴۵۲ پروژه غیرمستمر در مناطق ۲۲ گانه داشته‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد آخوندی روز یکشنبه در جلسه یکصد و نود و پنجم شورای ششم شهر تهران اظهار کرد: ۷۵۰ هزار میلیارد ریال بودجه امسال شهرداری بود که اعتبارات را به سه بخش تقسیم کردیم ۳۸۰ هزار میلیارد ریال در بخش تملک دارایی سرمایه‌ای و در تملک دارایی مالی نیز شهرداری ۷۳ هزار میلیارد ریال ابلاغ کرده است.

وی ادامه داد: در بخش تملک دارایی سرمایه‌ای، ۲۸۶ هزار میلیارد ریال بودجه مصوب شده بود که ۲۹۳ هزار میلیارد ریال در کل سال ابلاغ شده که سه درصد بیشتر از مبلغ مصوب است.

آخوندی افزود: در پروژه‌های مستمر ستادی ۹۵ هزار میلیارد ریال مصوب شده که بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال ابلاغ کرده و بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال تخصیص داده که در پروژه‌های مستمر ۷۱ درصد و در پروژه‌های غیرمستمر ۱۲۰ درصد ابلاغ اعتبار شده است.

وی با بیان اینکه در پروژه‌های مستمر مناطق ۲۲ گانه ۴۲ هزار میلیارد ریال مصوب شده و ۴۳ هزار میلیارد ریال ابلاغ کرده و تخصیص داده است، گفت: بخش زیادی از آن مربوط به آسفالت بود لذا شهرداری باید گزارش دهد که چرا بیش از مبلغ مصوب، اعتبار ابلاغ کرده است.

آخوندی همچنین اضافه کرد: در پروژه‌های غیرمستمر مناطق ۲۲ گانه ۲۸ هزار میلیارد ریال مصوب و ۴۰ هزار میلیارد ریال ابلاغ شد و ۳۸ هزار میلیارد ریال تخصیص یافت در این بخش هم شاهد اضافه ابلاغ هستیم که باید در خصوص آن توضیح داده شود.

وی با بیان اینکه گزارش نشان می‌دهد در ۱۵ پروژه، شهرداری بیش از مبلغ مصوب اعتبار ابلاغ کرده است، یادآور شد: همکاران ما در شهرداری توضیحاتی دادند که بخشی از آن قانع کننده نبود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه ۱۷ ردیف پروژه‌های جابجا شده بین معاونت و مناطق است، گفت: وقتی شورا چیزی را مصوب می‌کند، شهرداری نمی‌تواند آن را جابجا کند که ۱۴ مورد مربوط به مساجد، ۲ مورد به جابجایی دبیرخانه شهر دوستدار کودک و دیگری در خصوص بخش مدیریت بحران است از نظر ما نباید جابجایی صورت بگیرد و باید شهرداری در این زمینه پاسخ دهد.

وی تاکید کرد: در ماموریت اجتماعی و فرهنگی ۷۶ هزار میلیارد ریال مصوب شده و ۲۴ هزار میلیارد ریال از سوی شهرداری ابلاغ شده و ۱۷ هزار میلیارد ریال تخصیص داده است، در بخش کنترل پروژه بر اساس سامانه کنترل پروژه و سیستم فاینانس، اطلاعات به روز رسانی شده و مجموع پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مستمر ۳۲ درصد و پروژه‌های غیرمستمر ۲۶ درصد بوده است.

آخوندی با بیان اینکه در حوزه محیط زیست و خدمات شهری ۴۰ هزار میلیارد ریال مصوب، یک هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال ابلاغ شده و ۳۱ هزار میلیارد ریال تخصیص یافته است، افزود: پروژه‌های غیرمستمر ۱۷ درصد و مستمر ۳۶ درصد رشد داشته‌اند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه در بخش حمل و نقل، بودجه مصوب بیش از ۲۴۰ هزار میلیارد ریال بوده، ۲۵۷ هزار میلیارد ریال ابلاغ شده و ۲۳۵ هزار میلیارد ریال تخصیص یافته و میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مستمر ۴۹ درصد و غیرمستمر ۳۳ درصد است، گفت: در بخش هوشمندسازی اعتبارات مصوب بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال است و ۲۹۸ هزار میلیارد ریال ابلاغ شده و ۲۴ هزار میلیارد ریال ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: در بخش ایمنی و مدیریت بحران مبلغ مصوب ۱۳ هزار میلیارد ریال بوده است، یادآور شد: بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال ابلاغ و تخصیص یافته و پیشرفت پروژه‌۵۱های مستمر ۲۴ درصد و غیرمستمر ۲۱ درصد است.

آخوندی با بیان اینکه در بخش معماری و شهرسازی بودجه مصوب ۵۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بوده است، اظهار کرد: مبلغ ابلاغی در این بخش ۲۲ هزار میلیارد ریال و مبلغ تخصیصی ۲۱ هزار میلیارد ریال بوده است؛ در این بخش پروژه‌های مستمر ۴۴ درصد و غیرمستمر ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی با بیان اینکه در مجموع پروژه‌ها ۳۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند، ادامه داد: سهم سازمان نوسازی و میزان آورده در تمام پروژه‌های سال قبل و امسال به میزان بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال مشخص شده است.

آخوندی با بیان اینکه ۱۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای خط ۶ مترو پرداخت شده است، اضافه کرد: این مبلغ بر مبنای تصویب ۲۰ هزار میلیارد ریال مطلوب بوده و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، در خط ۷ نیز سه هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال پرداخت شده که طرح ۳۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه مبلغ مصوب خط ۱۰ به میزان ۵۰۰ میلیارد ریال بوده اما ۱۸۱ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است، یادآور شد: تکمیل و احداث سایر خطوط نیز یک هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال بوده و به نظر می‌رسد با توجه به تخصیص ۶ ماهه عدد مناسبی به پروژه تزریق شده است.

آخوندی با بیان اینکه نقدینگی تامین پارکینگ‌ها صفر است، گفت: ۲۷ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال هم به شرکت مترو برای اجرای پروژه‌ها پرداخت شده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه شرکت بهره‌برداری مترو از مهمترین بخش‌ها بوده است، یادآور شد: ۹۹۰ میلیارد ریال اعتبار در تعمیرات اساسی این بخش چابلاغ و پراخت شده است.

وی با اعلام اینکه در مجموع چهار هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال به این شرکت پرداخت شده است، اظهار کرد: در بخش اتوبوسرانی و بهسازی ناوگان ۱۳ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال مصوب کرده‌ایم و ۹ هزار میلیارد ریال تخصیص یافته که یک هزار میلیارد ریال از آن نقد بوده که شهرداری باید در مورد آن هم وضیح دهد.

آخوندی همچنین یادآور شد: در خرید اتوبوس شهرداری بیش از ۶۵ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال در ۶ ماه ابتدایی سال پرداخت کرده که عدد بسیار خوبی نسبت به رقم مصوب است.

وی با بیان اینکه برای خرید یک هزار دستگاه اتوبوس از شرکت عقاب افشان قرارداد داشتیم که تا پایان تابستان ۵۹ دستگاه تحویل داده است، گفت: احتمال دارد در گزارش ۹ ماهه تعداد اتوبوس‌های تحویلی متفاوت باشد ضمن اینکه در قرارداد با شرکت اسنا نیز ۲۳ دستگاه از مهرماه تحویل‌ شده که در گزارش ۹ ماهه ارائه می‌شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه تعداد تحویل اتوبوس‌های برقی و ویژه معلولین تاکنون صفر است، تاکید کرد: ۹۷ دستگاه اتوبوس نیز از وزارت کشور تحویل گرفته‌ایم.

نظر شما