شناسهٔ خبر: 63665109 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری یادواره شهدای عشایر در پلدشت

در آئینی ویژه یاد و خاطره ۱۲ شهید عشایری در شهرستان پلدشت گرامی داشته شد.

صاحب‌خبر -

برگزاری یادواره شهدای عشایر در پلدشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، یاد شهدای جوانی که پشت به پشت هم دادند تا کمر دشمن را بشکننددر پلدشت  گرامی داشته شد.

در گرماگرم  جنگ و درآن  روز‌های سخت از شمال تا جنوب از شرق تا غرب ایران جوانان عشایر همپای رزمندگان اسلام راهی میدان‌های نبرد شدند.

 سرهنگ عطاری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان پلدشت گفت:  از ۱۰۱ شهید معظم شهرستان پلدشت   ۱۲ شهید گرانقدر از عشایر غیور-مرزدار و ولایتمدار و شهید پرور شهرستان هستند  که در دوران دفاع مقدس و برای ایجاد و تامین امنیت پایدار به شهادت رسیدند.

آذربایجان غربی ۶۷۸ تن ازعشایر به خیل شهیدان پیوستند آن‌هایی که در روز‌های سخت دفاع از میهن بجای نشستن پشت و میز نیمکت، پشت تیر بار‌ها نشستند و در آزمون دفاع از میهن درخشیدند.

حجت الاسلام طالبی امام جمعه شهرستان پلدشت در این مراسم عشایر را از افتخارات جامعه و انقلاب اسلامی دانست و گفت: نقش عشایر در مبارزات ضد استبدادی. ضد استعماری و عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی بسیار حایز اهمیت است.

غیور مردان عشایر و شیرزنان اش همیشه آماده جانفشانی در راه ایران بودند آن‌ها که غیرت و مردانگی شان اجازه نداد نسبت به خاک میهن بی تفاوت باشند

 

نظر شما