شناسهٔ خبر: 63657271 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وضعیت قرمز هوای اصفهان؛

زور باران هم به آلودگی هوا نرسید

قطره‌های باران هم حریف دود‌های خاکستری اصفهان نشدو هوای این کلانشهر همچنان در غبار آلودگی است.

صاحب‌خبر -

زور باران هم به آلودگی هوا نرسید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛ با وجود بارش باران امروز در سوم آذرماه هوای این کلانشهر در چهار ایستگاه  کلانشهر اصفهان  و شهرهای زرین شهر و مبارکه  در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم است.

 بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص کیفی هوا در روزی که بسیاری از شهر ها‌ی استان میهمان بارش پراکنده باران است، در ایستگاه‌های انقلاب و کردآباد با ۱۵۵، میرزا طاهر ۱۶۵، رهنان با ۱۵۳ و شهر‌های زرین شهر با ۱۵۸ و مبارکه با ۱۵۲ AQI در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم قرار دارد.

امروز همچنین شاخص هوای این کلانشهر در ایستگاه پایش احمدآباد با ۱۴۳، دانشگاه صنعتی با ۱۳۳، خیابان پروین با ۱۴۸، بزرگراه خرازی با ۱۱۸، خیابان فیض با ۱۱۴، سپاهان شهر با ۱۲۶، و ولدان با ۱۱۳ و ایستگاه سجزی با ۱۲۲ AQI وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.
هم اکنون (صبح سوم آذر) میانگین هوای اصفهان با ۱۲۵ AQI در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.
بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان سکون جوی تا یکشنبه پنجم آذر ماه تداوم دارد و به افزایش انباشت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای عموم شهروندان و کم شدن شعاع دید منجر خواهد شد.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

نظر شما