شناسهٔ خبر: 63602852 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

ستایشی در نشست خبری:

دادگاه کیفری رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک منافقین 21 آذرماه «علنی» برگزار می‌شود

سرانجام دادگاه کیفری رسیدگی به اتهامات اعضا و سرکرده گروهک ترویستی منافقین در تاریخ ۲۱ آذر به صورت علنی در دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سی و هشتمین نشست خبری مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه صبح امروز ۳۰ آبان ماه در ساختمان قوه قضاییه و با حضور خبرنگاران رسانه‌ها برگزار شد.

در این نشست سخنگوی قوه قضائیه ضمن تبریک میلاد حضرت زینب (س) را به عنوان اولین راوی قیام عاشورایی امام حسین (ع) این روز به همه آحاد جامعه پرستاری پزشکی و بهورزان و مدافعان سلامت و بهداشت را تبریک می‌گویم.

وی همچنین با تبریک هفته بسیج نیز گفت: ما باید از این جایگاه به مناسبت فرارسیدن صدور فرمان تاریخی حضرت امام در ۵ آذرماه سال ۱۳۵۸ مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین را به همه بسیجیان دلاور و سرافراز تبریک می‌گویم که از خداوند می‌خواهیم که بتوانیم حق این عزیزان را ادا کنیم

ستایشی افزود: امروز پس از گذشت ۴۵ سال از فرمان تاریخی حضرت امام (ره) که تعیین کننده بود فرهنگ و آرمان بسیج در تمامی شقوق اجتماعی وفرهنگی و تمام آزادی خواهان و مقابله کننده با کفر به عنوان فرهنگ پیش رونده و تاثیر گذار شناخته شده و همچنان محتاج بازشناسی این شجره طبقه در تنه جهت گیری‌ها و شقوق هستیم.

سخنگوی قوه قضائیه با ابراز انزجار از اقدامات جنایت کارانه علیه کودکان و زنان بی‌دفاع و مظلوم فلسطین عنوان کرد: بلندگو‌های مدعی حقوق امروز در برابر تراژدی غمبار لحظه به لحظه، لب از لب نگشوده اند.

وی ادامه داد: براساس وعده‌های داده شده با انجام کار تحقیقاتی و مسنجم و بی وقفه و بسیار پرحجم و پیچیده از سوی مجموعه‌های ما پس از طی کلیه مراحل و تشریفات قانونی و حقوقی و صدور کیفر خواست دادسرای عمومی و انقلاب از این جایگاه اعلام می‌کنم با اذان خدای عادل سرانجام دادگاه کیفری رسیدگی به اتهامات اعضا و سرگرده گروهگ ترویستی منافقین در تاریخ ۲۱ آذر سال جاری به صورت علنی در دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار خواهد شد.

قرار است در جریان این دادگاه به یکایک جنایت‌ها و خباثت‌ها و نسل‌کشی‌ها علیه بشریت و ملت مظلوم ایران رسیدگی شود.

 

<div id="video-display-embed-code_2122542" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1112292/2122542?width=400&height=300"></script></div>
 
 
 
پرونده توماج صالحی طبق قانون بوده و در حال رسیدگی است

وی همچنین درباره پرونده توماج صالحی، خواننده غیرقانونی عنوان کرد: پرونده توماج صالحی در حال رسیدگی است و براساس ضابطین خاص به داسرای عمومی و انقلاب اصفهان ارجاع شد. براساس اتهامات مصرحه در پرونده صالحی، تحقیقات جامع و کامل در حوزه بازپرسی صورت گرفته و پس از تحقیقات و تفهیم اتهامات به عمل آمده و قرار‌های قانونی درخصوص فرد مورد نظر صادر شد.

ستایشی افزود: پس از صدور قرار‌های قانونی و متناسب با اتهامات مطروحه، پرونده به دادگاه صالحه ارسال شد و در محکمه و اتهاات مورد بررسی قرار گرفت و دادگاه درخصوص متهم رای را صادر کرد. متعاقبا در اجرای حقوقی که مقررات دادرسی ما برای متهمین قائل است، متهم از حق قانونی خودش استفاده کرد و به تصمیم دادگاه بدوی اعتراض کرد.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: سپس پرونده فرجام خواهی به دیوان عالی کشور ارجاع شد و از آنجا پرونده به یکی از شعب دیوان ارسال و فرآیند رسیدگی مورد بررسی قرار گرفت. قضات پس از بررسی دقیق و با توجه به قسمت دوم از بند ب از ماده ۴۶۹ رای را صادر می‌کنند. یعنی دادگاه با رعایت قانون، قرار بازداشت را
تبدیل به وثیقه کرد. البته پرونده در جریان رسیدگی است، اما این فرآیند دقیق، ستودنی است.
 

 مطابقت نتایج تحقیقات قتل مهرجویی با اقرار متهمین

سخنگوی قوه قضاییه همچنین درباره آخرین وضعیت پیگری داریوش مهرجویی و همسرش عنوان کرد:  تا کنون ۴ متهم حاضر در صحنه قتل بازداشت شدند و به اعمال خود اقرار داشتند. از نکات مهم پرونده مطابقت اقرار متهمین با تحقیقات حاصل شده است. به عنوان مثال  نتایج شرح معاینه جسد، یا خونی که در محل ارتکاب کشف شده با خون یکی از متهمین انطباق دارد. همچنین کشف گوشی مقتولین از منزل یکی از متهمین، بازبینی پیام‌های گوشی همراه و طلاهای کشف شده در منزل یکی از متهمین دلالت بر این موضوع دارد.

وی افزود: تحقیقات ادامه دارد و استعلامات صورت گرفته و به نظر می‌رسد در نیمه اول آذرماه پرونده منتهی به کیفرخواست خواهد شد.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص زمینه هایی اجرایی شدن قانون هوای پاک، گفت: به منظور سرعت بخشی و جامع نگری نسبت به قانون هوای پاک در سازمان بازرسی کل کشور دفتر ویژه ای ایجاد شده است و در این راستا آسیب های پیش روی را شناسایی و در قالب ۱۵ پیشنهاد اصلاحی به ریاست جمهوری ارسال شده است. برخی از مدیران وقت تحت تعقیب قرار گرفته اند و عملکرد مدیران فعلی نیز از سوی همکاران سازمان بازرسی تحت رصد هستند و اگر ترک فعلی در اجرای قانون هوای پاک باشد مطابق با قانون با انها برخورد خواهیم کرد.

 

نظر شما