شناسهٔ خبر: 63589059 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صرفه‌جویی سالانه تا ۴۰ درصد مصرف گاز مشترکان با بهینه‌سازی موتورخانه‌ها

با بهینه‌سازی موتورخانه‌ها سالانه تا ۴۰ درصددر مصرف گاز صرفه‌جویی می شود.

صاحب‌خبر -

رئیس امور پژوهش و فناوری شرکت گاز استان خراسان رضوی گفت: تاکنون موتورخانه ۱۴۶۰ مشترک در استان بهینه شده است.

حمیدرضا افشون با اشاره به تازه‌ترین آمار درخواست و اجرای این طرح در خراسان رضوی گفت: تاکنون ۳۶۰۰ مشترک در این استان برای بهینه‌سازی موتورخانه‌های خود ثبت نام کردند، البته برای نمونه دانشگاه فردوسی یک مشترک است، اما ۸۴ موتورخانه دارد، بنابراین تعداد مشترک با تعداد موتورخانه متفاوت است.

به گفته رئیس امور پژوهش و فناوری شرکت گاز استان خراسان رضوی در سامانه اعلام‌شده و طبق مصوبه شورای اقتصاد برای تفکیک این دو از واحد موتورخانه استفاده کردند به این معنا که به ازای هر ۵۰۰ متر زیربنای مجموعه، یک واحد موتورخانه محاسبه می‌شود، به همین دلیل در آمار، تعداد مشترک و تعداد موتورخانه متفاوت است.

رئیس امور پژوهش و فناوری شرکت گاز استان خراسان رضوی افزود: از مجموع ۳۶۰۰ واحد مشترک ثبت‌نام‌شده تاکنون ۱۴۶۰ مورد بهینه‌سازی تکمیل شده که معادل ۷۵۴۰ واحد موتورخانه است.

افشون گفت: شرکت گاز خراسان رضوی تاکنون ۳۵۰ میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه کرده و به‌طور میانگین شاهد صرفه‌جویی سالانه ۲۲ درصدی گاز طبیعی برای واحد‌های بهینه‌سازی شده هستیم. 

رئیس امور پژوهش و فناوری شرکت گاز استان خراسان رضوی گفت:نکته مورد توجه این است که به‌دلیل قیمت پایین گاز طبیعی، متأسفانه هدررفت آن هم برای برخی موضوعیتی ندارد تا جایی که در بازدید‌های میدانی دیدیم برخی موتورخانه‌ها حتی ۴۰ درصد هم بازدهی نداشتند و می‌توان گفت گاز به بدترین شکل ممکن مصرف می‌شد.

نظر شما