شناسهٔ خبر: 63556770 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت نیرو | لینک خبر

طی يك هفته كاری صورت گرفت

انسداد 22 حلقه چاه غيرمجاز توسط امور منابع آب تهران و پردیس

نرگس شیخ‌الاسلامی

مدير امور منابع آب تهران و پرديس گفت: در جهت اجرای طرح احياء و تعادل بخشی منابع آب زيرزميني و صيانت از منابع آبی طی يك هفته كاری با انسداد 22 حلقه چاه غير مجاز از خروج 435 هزار و 600 متر مكعب آب در سال از سفره های زيرزمينی در حوزه عملكرد اين امور جلوگيری شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، "وحید مرادی نسب" افزود: با تلاش كارشناسان حقوقی جهت اخذ دستور قضایی و همچنین اجرای آن توسط همكاران بازرسی و نظارت طی یك هفته كاری ، 22 حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملكرد این امور در شهرستان‌های تهران و پردیس در مجموع با دبی 22 لیتر بر ثانیه پر و مسدود  شد.
مرادی نسب با تاكید بر ارتباط خوب و همكاری تنگاتنگ با دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی گفت: برداشت‌های بی‌رویه آب سبب افت سطح آب‌های زیرزمینی شده است و كاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب و كاهش كیفیت آب را در پی دارد كه با توجه به اهمیت موضوع، این امور از هیچ كوششی در جهت صیانت از منابع آب دریغ نمی‌كند.
 وی خاطرنشان كرد: امور منابع آب تهران و پردیس بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیر‌زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد داشت.

نظر شما