شناسهٔ خبر: 63545302 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وزیر آموزش پرورش:

خیرین نگاه خود را به سمت ساخت هنرستان معطوف کنند

وزیر آموزش و پرورش گفت: خیرین به سمت ایجاد هنرستان سازی با هدف ریشه کنی معضل بیکاری و آسیب های اجتماعی بروند چرا که بذر اقتصاد در مدارس با پرورش نیروی کار کاشته می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از البرز، رضا مراد صحرایی روز شنبه ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۲ در آیین افتتاح مدرسه خیری، مشارکتی زنده یاد فاطمه دمیرچی و زنده یاد حاج جعفر دمیرچی در کرج اظهار کرد: اکنون ۲۴ هزار مدرسه داریم که در آنها به تعداد ۵ تا ۱۰ نفر دانش آموز، مشغول به تحصیل هستند و در برخی مناطق معلم با بالگرد برای آموزش در مدارس حضور می یابد.

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: درحال حاضر ۵۰۵ مدرسه در کشور تک دانش آموزی هستند که این اقدام از افتخارات نظام اسلامی برای ارج نهادن به جایگاه تعلیم و تربیت است. 

وی ادامه داد: امروز تراکم دانش آموزی در مدارس کشور ۲۶ نفر است و در برخی مدارس بالای ۳۵ نفر تراکم داریم بنابر این در تلاش هستیم حتی یک مدرسه چنین نباشد.

صحرایی یادآور شد: همچنین سرانه آموزشی پس از پیروزی انقلاب افزایش یافته و اکنون ۵ متر و ۲۲ سانتی متر مربع است که نقطه مطلوب برای این مهم ٨ متر مربع است که تلاش های وافری در این زمینه در حال انجام است.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به خیرین گفت: خیرین به سمت ایجاد هنرستان سازی با هدف ریشه کنی معضل بیکاری و آسیب های اجتماعی بروند چرا که بذر اقتصاد در مدارس با پرورش نیروی کار کاشته می شود.

وی ضمن قدر دانی از تلاش ها و آینده نگری استاندار البرز در امر مدرسه سازی اضافه کرد: دولت سیزدهم در موضوع مدرسه سازی عملکرد متفاوتی دارد اگرچه همه دولت ها در این زمینه کوشا بودند اما رییس جمهور و معاون اول در دولت سیزدهم به جد این مهم را مورد تاکید قرار داده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما