شناسهٔ خبر: 63537557 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

صحرایی: خیرین نگاه خود را به سمت ساخت هنرستان ها معطوف کنند

وزیر آموزش و پرورش خطاب به خیرین گفت: خیرین به سمت ایجاد هنرستان سازی با هدف ریشه کنی معضل بیکاری و آسیب های اجتماعی بروند چرا که بذر اقتصاد در مدارس با پرورش نیروی کار کاشته می شود. وزیر آموزش و پرورش خطاب به خیرین گفت: خیرین به سمت ایجاد هنرستان سازی با هدف ریشه کنی معضل بیکاری و آسیب های اجتماعی بروند چرا که بذر اقتصاد در مدارس با پرورش نیروی کار کاشته می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، رضا مراد صحرایی ظهر امروز شنبه در آیین افتتاح مدرسه خیری، مشارکتی زنده یاد فاطمه دمیرچی و زنده یاد حاج جعفر دمیرچی در کرج افزود: اکنون نیز ۲۴ هزار مدرسه داریم که در آنها پنج تا ۱۰ نفر دانش آموز درس مشغول به تحصیل هستند و در برخی مناطق معلم با بالگرد برای آموزش در مدارس حضور می یابد.

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: اکنون ۵۰۵ مدرسه در کشور تک دانش آموزی هستند که این اقدام از افتخارات نظام اسلامی برای ارج نهادن به جایگاه تعلیم و تربیت است. 

وی ادامه داد: اکنون تراکم دانش آموزی در مدارس کشور ۲۶ نفر است و در برخی مدارس بالای ۳۵ نفر تراکم داریم بنابر این در تلاش هستیم حتی یک مدرسه چنین نباشد.

صحرایی یادآورشد: همچنین سرانه آموزشی پس از پیروزی انقلاب افزایش یافته و اکنون پنج متر و ۲۲ سانتی متر مربع است که نقطه مطلوب برای این مهم هشت متر مربع است که تلاش های وافری در این زمینه در حال انجام است.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به خیرین گفت: خیرین به سمت ایجاد هنرستان سازی با هدف ریشه کنی معضل بیکاری و آسیب های اجتماعی بروند چرا که بذر اقتصاد در مدارس با پرورش نیروی کار کاشته می شود.

وی ضمن قدر دانی از تلاش ها و آینده نگری استاندار البرز در امر مدرسه سازی اضافه کرد: دولت سیزدهم در موضوع مدرسه سازی عملکرد متفاوتی دارد اگرچه همه دولت ها در این زمینه کوشا بودند اما رییس جمهور و معاون اول در دولت سیزدهم به جد این مهم را مورد تاکید قرار داده اند.

انتهای پیام

نظر شما